بازدید 1760

گفت‌وگوی بایدن و پادشاه اردن درباره تحولات غزه

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن درباره غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این باریکه گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۱۲۰۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲ 01 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کاخ سفید بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای نوشت: طرفین در مورد آخرین تحولات غزه و تعهد مشترک خود برای تسهیل و افزایش ارائه مستمر کمک‌های بشردوستانه و حیاتی به غیرنظامیان غزه و از سرگیری خدمات ضروری گفت‌وگو کردند.

بر اساس این بیانیه، بایدن با ادعای اینکه «اسرائیل از شهروندان خود دفاع و با تروریسم مبارزه می‌کند» بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و رعایت قوانین بین‌المللی بشردوستانه تاکید کرد.

آنها همچنین درباره اهمیت تضمین اینکه فلسطینی‌ها به اجبار به خارج از غزه آواره نشوند، توافق کرده و درباره سازوکارهای فوری برای توقف خشونت، کاهش لفاظی‌ها و تنش‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

بیانیه کاخ سفید افزود: رئیس‌جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان بر تعهد خود برای همکاری با سایر شرکای منطقه‌ای به منظور ایجاد شرایط برای صلح پایدار و مداوم در خاورمیانه از جمله ایجاد کشور فلسطین تأکید کردند.

بایدن در یازدهمین روز از جنگ میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل برای حمایت از این رژیم، عازم سرزمین های اشغالی فلسطین شد اما در پی بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه و لغو دیدار چهار جانبه در امان از سوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین، سفرش به اردن لغو شد.

بایدن قرار بود در نشست چهار جانبه‌ای با حضور محمود عباس، پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در امان پایتخت اردن شرکت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست