بازدید 8130
سنگدوینی بیان کرد

احتمال افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق گفت: دولت گفته شاید افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد باشد که این هم شامل بازنشستگان هم می‌شود، اما با در نظر گرفتن موضوع حق ماموریت و فوق‌العاده و اضافه کاری دریافتی کارمند بیشتر از ۲۰ درصد است پس باید این شرایط را مدنظر قرار داد تا بتوان حقوق بازنشستگان را جبران کرد.
کد خبر: ۱۲۰۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 30 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه اتفاق نظر دارند، گفت: طبق گفته دولت احتمالا حقوق کارمندان دولت سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که این افزایش حقوق برای کارمندان دولت با بازنشستگان متفاوت است.

 رمضانعلی سنگدوینی درباره توافقات مجلس شورای اسلامی و دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان در طول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: جلسه‌ای با دولت در بحث افزایش حقوق بازنشستگان تشکیل شد که هنوز جمع‌بندی صورت نگرفته است، رئیس مجلس شورای اسلامی هم جلسه‌ای با دولت داشت.

وی ادامه داد: جلسه‌ای دیگر هم با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق، مرکز پژوهش‌ها و نماینده دولت تشکیل شد که در این جلسه بیشتر شرایط را توجیه کردند؛ توجیه این بود که اگر حقوق کارمندان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند این ۲۰ درصد شامل اضافه کاری، فوق‌العاده و ماموریت هم می‌شود به طوری که حتی می‌تواند افزایش حقوق به ۵۰ تا ۷۰ درصد هم برسد، اما این شامل بازنشستگان نمی‌شود. مثلا اگر بازنشسته‌ای ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد با افزایش ۲۰ درصدی حقوق دریافتی‌اش ۱۲ میلیون تومان خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اضافه کرد: دولت گفته شاید افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۰ درصد باشد که این هم شامل بازنشستگان هم می‌شود، اما با در نظر گرفتن موضوع حق ماموریت و فوق‌العاده و اضافه کاری دریافتی کارمند بیشتر از ۲۰ درصد است پس باید این شرایط را مدنظر قرار داد تا بتوان حقوق بازنشستگان را جبران کرد، چون آن‌ها هیچ مزایایی نمی‌گیرند و شرایط معیشتی آن‌ها را به جایی رسانده که مجبور هستند شغل دیگری داشته و حتی راننده تاکسی و اسنپ باشند حال آنکه آن‌ها ۳۵ تا ۴۰ سال برای کشور کار کرده‌اند و اکنون باید در کنار خانواده‌شان استراحت کنند.

سنگدوینی بیان کرد: در حال حاضر برخی از بازنشستگان زیر خط فقر زندگی می‌کنند و توان ادامه این شرایط را ندارند پس باید افزایش حقوق آن‌ها به گونه‌ای باشد که از همان سال اول برنامه اعمال شود؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافق ترمیم حقوق بازنشستگان بوده تا آن‌ها بتوانند به بهترین شکل زندگی‌شان را سپری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: موضوع افزایش حقوق بازنشستگان همچنان مراعا مانده است با وجودی که نظر مجلس شورای اسلامی و دولت افزایش حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم است، اما هنوز به جمع‌بندی درباره سازوکار آن دست پیدا نکرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۸
سلام : با وجود تورم بیش از 60 درصد و گرانی های روزانه ، هفتگی و ماهانه در یک سال و افزایش سرسام آور قیمت و اجاره مسکن،لوازم خانگی و اقلام خوراکی ، اینک حقوق کارمندان دولت20 درصد افزایش می یابد چقدر سفره این قشر را کوچک و کوچکتر کرده است این درحالی است که براساس قانون برنامه توسعه و مدیریت کشوری افزایش حقوق کارکنان دولت باید براساس نرخ تورم باشد. قرار بر این بود آنهائی که حقوق کمتری دارند افزایش بیشتری اعمال شود که این مسئله را هم مجلس انقلابی رد کرده است واز5 میلیون تابالای 50میلیون حقوق بگیر همه افزایش حقوق یکسانی داشته اند.چقدر مجلس انقلابی و عدالت خواه است؟؟؟!!! متاسفانه هیچ صنفی هم از این کارکنان دولت دفاعی نمی کند. زیرا کارکنان ارشد که غالبا مدیران هستند با وجود دریافتی های بالابرای خود حاشیه امن درست کرده اند –در کشوری که طی سه سال دلار بیش از800 درصد رشدداشته و از 3700تومان به 50000هزار تومان در نوسان است و به تبع آن سیل لجام گسیخته افزایش قیمت هارا در همه اجناس شاهد هستیم در کشوری که تورم واقعی بیش از 200درصدی است .دولت یک بار درسال حقوق کارمندان را بر خلاف نص صریح قانون بسیار پائین تر از نرخ تورم یعنی 20 درصد افزایش داد .این کار در کجای قاموس عدالت اسلامی جای می گیرد؟ و این در حالی است که حقوق بعضی از دستگاها مانند کار کنان دادگستری ، سازمان زندان ها،کمیته امداد امام خمینی ،شرکت نفت، شرکت های دولتی و... بسیار بالا است .فاین تذهبون؟
سواره را چه غمی به پیاده است - بیا قدمی نه که این کاررا چه چاره است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
تو اگه اهل کار بودی نمیرفتی کارمند بشی
ناراحتی برو دستفروش شو الان ی دستفروش ۲۰ تومن در میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
کارمند جماعت تو ایران بازدهی نداره.
اکثرا فکر دو در کردن و از زیر کار در رفتن هستن و عقده هاشونو سر ارباب رجوع خالی میکنن
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
ناشناس ۱۴:۳۸ شما جماعتی که توان کارمند شدن نداشتید فکر
میکنید امورات کشور همینجوری میچرخه. نه بزرگوار اگه کارمندان نباشن نه برق داری نه آب نه حتی غذا. بقیه تسهیلات رو نمیگم. بناند که اگر کارمندان و کارگران دستشون باز باشه نفعش برای بازاری هاست.ر
بسیاری ازکارمندان وکارگرا ن شاغل نه ماموریت بگیر هستند و نه اضافه کارکرده دارن ونه کارانه تشویقی .خودتان میگیرید فکر میکنید همه کارمندان میگیرن
پاسخ ها
کارمند
| France |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
رحمت به امواتت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
به نطر من هر کی ناراصیه شعلشو ترک کنه
چرا کارمندا همیشه غر میزنن
بزک نمیر بهار میاد....
الان مردم درگیر مساله فقر هستند نماینده وعده سر خرمن می دهد!!!
افزايش صد در صدي قيمت اجناس و كالاها
احتمال افزايش ٢٠ درصدي حقوق كارمندان !

تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل
افزایش 20 درصد حقوق با توجه به تورم بالا بسیار ناچیز است.به فرض که طرف اضافه کاریا ماموریت بگیرد افزایش 20درصد اضافکار یا ماموریت بسیارپایینتر ازمبلغ حقوق است و20درصدش بسیارکمتر خواهد بود ونباید با 20درصد حقوق جمع شود.درضمن مگر همه کارمندان و کارگرن اضافه کاربگیر یا ماموریت بگیر هستند؟.پرسنل ستادی اداره کل ها و وزارت خونه ها اضافه کار وماموریت میگیرن نه پرسنل شهرستانی
لطفا تیتر رو اصلاح کنید که در سال آینده قراره اتفاق بیوفته !!!
نماینده مجلس؛ بیست درصد همان بیست درصد است. 20 درصد روی دریافتی قبلی اضافه می گردد. ضمنا مگر تورم بیست درصد است؟؟؟؟؟
تورم بخش مواد غذایی و سایر بخش های مهم از جمله اجاره مسکن چقدر بوده ؟؟؟ فقط به یک نفر از نمایندگان مجلس حقوق بازنشستگی بدهید تا ببنید چند روز می توانید دوام بیاورید .... بعد درصد را کنار بگذارید و کف حقوق را عادلانه تنظیم کنید... کف حقوق در کشورها فرمولی دارد و باید طبق آن بدست بیاید ....
آخه این 20 درصد براساس چه معیاری تعیین شد.
یعنی همینطور شکمی؟
150 درصد تورم برابر 20 درصد ؟ کدام علم ریاضی چنین گفته؟
فقط ده درصد اختلاس ها کم بشه مشکل بازنشستگان رفع می شه اما نه تنها اختلاس ها کم نمی شه بلکه هر سال رشد داره
20 درصد در برابر تورم 100 درصد
لطفاً یکی بگه این جمله یعنی چی:
«اگر حقوق کارمندان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند این ۲۰ درصد شامل اضافه کاری، فوق‌العاده و ماموریت هم می‌شود به طوری که حتی می‌تواند افزایش حقوق به ۵۰ تا ۷۰ درصد هم برسد»!!!!
همیشه در قانون ابلاغی اولاً همه بندهای حکم کارگزینی افزایش پیدا نمیکنه و فقط بعضی‌ آیتم‌ها افزایش پیدا میکنه، در ضمن همیشه می‌نویسند کارانه، رفاهی و اضافه کاری و ... در سقف سال قبل!!! یعنی افزایش مجموع حقوق و اضافه کاری و ... به مراتب کمتر از 20 درصد هم میشه.
زندگی ما همش با احتمالات می چرخد؟!
با تورم 70 درصدی افزایش 20 درصدی یعنی گدا پروری ودویدن ملت از صبح تا بوق سگ برایه یک لقمه نان
دریافتی های نمایندگان و مدیران دولتی بایستی با کارمندان و کارگران همسان سازی بشه الآن در همه جا برای گرفتن پست دعوا ی شدیده و چنان با هم رقابت دارند که آدم تعجب می کنه
سالی 300 بار خبر افزایش حقوق را منتشر می کنید ولی یکبار هم اجرایش نمی کنید. این سیاستی است برای ایجاد تورم و ....
هنوز 5 ما تا سال آینده مانده و تا اجرایی شدن افزایش حقوق حقوق بگیران 8 ماه مانده-- چرا خبر دورغ و چرت و پرت پخش می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باتوجه به وجود تورم بالا که ناشی از سوء عملکرد اقتصادی دولت هست، دریافتی کارمند و بازنشسته ی بیچاره در واقع سال به سال کمتر می شود. من در سال 90 بازنشسته شده ام با حقوقی که سه برابر امروز قدرت خرید داشت. آیا گوش شنوایی برای شنیدن درددل مردم هست یا همه فکر و ذکر نامسوولان به بیرون مرزهاست؟!!
نگاهی به روش سایر کشورها برای جبران دستمزد در شرایط تورم هم داشته باشند بد نیست. دولت ترکیه در شرایط تورم در سال بیش از یک بار حقوق را ترمیم میکند و اینجا وعده می دهند در طووووول برنامه هفتم فلان کار رامی کنیم! تا دیر نشده فکری کنید....
ب نطر من ۲۰ درصد زیاده و باعث تورم زباد میشه.
ده درصد کافیه.
چرا کارمندی ک کارایی نداره و بازدهی زید ۵ درصد داره باید حقوقش زیاد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
ببین انسان شریف کارمند خوب و با وجدان داریم کارمند بی وجدان هم داریم بازاری خوب داریم بازاری بی وجدان هم داریم درحال حاضر شما بازاری ها توی این تورم خوب کاسبی می کنید فقط کارمند و کارگر بدبخته که این وسط چوب می خوره شما پول میگیرید بعد مالیات میدید البته بعید می‌دونم که مالیات بدید ولی ما کارگرها و کارمندها هنوز حقوق نگرفته مالیات و کم می کنند اگه ما کارمندها و کارگرها نباشیم شما بیکارید
اینکه هر سال ۲۰ درصد اصافه کنید رو یک بچه ۵ ساله هم بلده
کارمتد اگر اهل کار بود میرفت تو شعل ازاد.
باید بر اساس بازدهی هر فرد حقوق رو تعیین کنن.
ک خدا رو شکر کارمندا اکثرا بازدهی منفی دارن
پاسخ ها
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
برادر عزیز صاحبخانه ومغازه دار و......کاری به بازدهی مشتریش ندارد وهنگام فروش پول نقد میخواهد وچنانچه کارمند زیدی است اشتباه خود دولته که استخدام کرده وقتی که به معلم وکارمند وکارگر ندارد بیخود می کند که استخدام می کند ونمیتواند مایحتاج حداقلی اش را تامین نماید
در برخی سازمانها تفاوت نوع استخدام وجود دارد که با وجود سابقه تحصیلی و کار یکسان، تفاوت بسیار زیادی در حقوقها را باعث می شود. با افزایش 20% یکسان برای همه این تفاوت بسیار فاحش تر می شود. مثلا در پژوهشگاه ها افرادی که بصورت هیات علمی استخدام شده اند هم از مزایای حکم بالای هیات علمی ها استفاده می کنند هم سایر مزایای کارمندان مثل: اضافه کاری و کارانه و ... شاملشان می شود. همین امر سبب شده که با وجود مسئولیت و فعالیت یکسان با سایر پژوهشگران پژوهشگاه، دریافتی دو تا سه برابری داشته باشند. این مشکل بارها تذکر داده شده است ولی بدلیل سوء استفاده ذینفعان ترتیب اثری داده نمی شود. با این افزایش حقوق بیست درصدی این تفاوت ها بسیار زیادتر هم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
شرايط حقوقي اعضاء هيات علمي مي بايست شفاف شود يا حكم بالاي اعضاء هيات علمي دانشگاه ها را

داشته باشند يا اضافه كار و پاداش و مزاياي كارمندان
قیمت اجناس هر هفته گران میشه اون وقت آقایون می خوان برای سال بعد ۲۰ درصد حقوقو افزایش بدن
تورم ۲۰۰ درصد
افزایش حقوق کارمندان ۲۰ درصد !!!
نجومی بگیران اما استثنا هستند!
اون کارمندی که با اضافه کاری و ماموریت و... افزایش حقوقش میشه ۵۰ تا ۷۰ درصد فقط خودتونین. برای ما تورم ۶۰ درصده و افزایش حقوق مثلا ۲۰ درصد ولی از اون ور مالیات رو افزایش میدین تا همین چندرغاز هم هیچ بشه.
تا اين دولت و امثال صولت ها دستور به فلاكت كشيده شدن مردم را اجرا ميكنن مردم فقير و فقير تر خواهند شد
خدا وکیلی کدامیک از بخشهای زندگی مردم رو شما ارتقاء دادید، اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی......... گند زديد به کشور رفته
ادم شرمنده میشود وقتی میبید اینقدر بفکر بازنشستگان هستند
دیگر در مقابل این محبت ها از همسانسازی حقوقشان صرفنظر میکنند
از آقای درخشش وزیر آموزش و پرورش پیش از انقلاب یاد بگیرید. یک شبه حقوق معلمان را دو برابر کرد.
بدليل سوء مديريت دولتهاي قبل، حقوق يك سري از افراد در چندين مرحله ٥٥٪؜، ٣٠٪؜ و ... افزايش پيدا كرد. اين مسئله باعث شده حقوق افراد هيات علمي و غير هيات علمي با وجود مدرك تحصيلي يكسان و فعاليت يكسان، تفاوت زيادي داشته باشد. دولت آقاي رئيسي در ابتدا وعده حذف اين بي عدالتي ها را داده بودند. ولي با اين افزايش هاي يكسان، تفاوت بين حقوقها بيشتر و بيشتر مي شود. مگر مي شود حكم يك نفر با مدرك دكترا و سابقه انجام چندين پروژه ملي در يك سازمان ١٣ تومن باشد و حكم يك هيات علمي با همان مدرك دكترا بدون انجام هيچ پروژه اي و فقط بواسطه نوشتن چند مقاله و ... در همان سازمان بالاي ٤٠ ميليون باشد!!!!
قربون خدا برم وقتی ۲۰ درصد افزایش پیدا کنه چطوری با اضافه کار و ماموریت میشه ۷۰ درصد...قربون ضریب هوشیت برم مگه کارمندا هر روز ماموریت هستن؟از اون ورم بخشنامه میزارید سقف اضافه کار میارید پایین و مالیات هم میبرید بالا ۷۰ درصد از کجا اوردی با فرض ثابت بودن اضافه کار..بازم همون ۲۰ درصد میشه
آیا وقتی به گواهی اعداد و ارقام مرکز امار و بانک مرکزی تورم سالانه حدود 50 درصد است و افزایش حقوق کارگر و کارمند حدود 20 درصد این دزدی از مردم نیست؟ باعث افزایش فاصله طبقاتی نمی شود؟ باعث سقوط تعداد فرلوانی از مردم به زیر خط فقر نمی شود؟
از بنده خدا شرم نمی کنید از خدا بترسید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست