بازدید 1767

تقلب عجیب در لیگ کشتی؛ وزن پایینی‌ها!

کد خبر: ۱۲۰۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲ 30 October 2023

تخلف جدیدی در لیگ برتر کشتی شناسایی و با آیین نامه فوری مسدود شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ یکی از بندهای مهم آیین‌نامه لیگ، حضور کشتی‌گیران در تیم باشگاهی در وزنی است که همان سال در آن کشتی گرفته‌اند. هر چند محدودیتی برای رفتن به وزن بالاتر وجود ندارد، اما کشتی‌گیر نباید در وزن پایین‌تر از وزنی که در سال منتهی به لیگ کشتی گرفته است، تیم باشگاهی‌اش را همراهی کند.

امسال وزن‌کشی روز قبل از برگزاری مسابقه با دو کیلوگرم ارفاق انجام می‌شود تا کشتی‌گیران کمتر در معرض آسیب‌های کاهش وزن قرار بگیرند. در هفته اول لیگ آزاد و دور رفت لیگ برتر فرنگی ظاهراً تخلفاتی در این خصوص اتفاق افتاده است که سازمان لیگ تأکید دارد در هفته‌های پیش رو با موارد این‌چنینی برخورد خواهد کرد.

حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی در این باره گفت: برای اینکه لیگ مسابقه‌ای متوالی است و به کشتی‌گیر آسیب نرسد، طبق آیین‌نامه هر کسی باید در همان وزن سال گذشته‌اش، یعنی سال منتهی به لیگ، کشتی بگیرد و صرفاً می‌تواند به وزن بالاتر برود، اما امکان همراهی تیمش در وزن پایین‌تر از وزن طبیعی خود را ندارد. یکی دو کشتی‌گیر در هفته‌های قبلی اقدام به این کار کردند که قطعاً ناظران سازمان لیگ در مسابقات پیش رو دقت‌نظر بیشتری روی این موضوع خواهند داشت و اجازه استفاده از کشتی‌گیر در وزن پایین‌تر به تیم‌ها داده نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی