بازدید 10834
ششصد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام تلفات سنگین نیروی هوایی اوکراین/ برگزاری سومین نشست «فرمول صلح» اوکراین بدون حضور روسیه

ششصد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ 28 October 2023

اعلام آمادگی مجارستان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اعلام آمادگی مجارستان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ۰۰:۴۱

 «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان برای میزبانی مذاکرات میان روسیه و اوکراین در حالیکه دو طرف تمایل داشته باشند، اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در پاسخ به سؤالی مبنی بر آمادگی اقدام بوداپست بعنوان میانجیگر و برعهده گرفتن میزبانی مذاکرات بین مسکو و کی‌یف در صورتیکه مجدداً از سرگرفته شود، گفت: «شما زمانی می‌توانید میانجی شوید که دو طرف بخواهند. به شما بستگی ندارد».

بنا به گفته سیارتو، در صورتیکه دو طرف درگیری‌ها در اوکراین چنین درخواستی را از مجارستان داشته باشند، بدون شک بوداپست پاسخ مثبت به آن خواهد داد.

وی ادامه داد که چند روز پس از آغاز بحران در اوکراین، با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «آندری ارماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی»رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو کرد.

سیارتو توضیح داد: «من به هر دو آن‌ها مجارستان را بعنوان یک مکان پیشنهاد دادم. یک مکان بی‌طرف و امن که یک زمین بازی برابر و یک محیط امن برای همگی آن‌ها فراهم می‌کند. این پیشنهاد همچنان بر جای خود باقی است. اگر آن‌ها به ما نیاز داشته باشند، ما خوشحال می شویم که به آن‌ها یک مکان امن بدهیم و بدون شک، شرایط ایمنی را برای آن‌ها فراهم آوریم».

مسکو همواره تأکید کرده است که آماده مذاکرات است اما کی‌یف در سطح قانون اساسی، برای مذاکره با روسیه ممنوعیت ایجاد کرده است. غرب به طور مداوم از روسیه می‌خواهد که وارد مذاکره با اوکراین شود اما در حالیکه روسیه برای مذاکرات اعلام آمادگی می‌کند، اوکراین از مذاکره امتناع می‌ورزد و غرب به این مسئله هیچ گونه توجهی ندارد.

وزیر خارجه مجارستان همچنین تصریح کرد که اگر بسته دوازدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا شامل بخش‌های گاز، نفت و هسته‌ای روسیه شود، مجارستان با آن  مخالفت خواهد کرد.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌تجمهور روسیه تصریح کرد که اگر اوکراین خواهان پیشبرد روند مذاکرات صلح است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست و فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود.

به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده است، بلکه همراه با ضمانت‌های امنیتی به روسیه باشد.

درآمد هنگفت کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکا از جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۰۷ - ۰۰:۳۹

با طرح پنتاگون برای جایگزین‌کردن سلاح‌هایی که به اوکراین فرستاده و عزم دولت‌های اروپایی برای تقویت قوای دفاعی خود با توجه‌ به آنچه تهدید روسیه می‌نامند، درآمد کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکا از حمله روسیه به اوکراین در حال افزایش است.

پیمانکاران دفاعی آمریکا از جمله «لاکهید مارتین»، «جنرال داینامیکس» تخمین زده‌اند که با سفارش‌های موجود برای صدها هزار گلوله توپ، صدها موشک پاتریوت و افزایش درخواست خودروهای زرهی در ماه‌های آتی، درآمد تضمین‌شده این شرکت‌ها افزایش یابد.

در سال گذشته میلادی قراردادهایی برای ارسال سلاح به اوکراین یا جایگزین‌کردن سلاح‌های ارسالی آمریکا به این کشور با شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی امضا شد و حالا درآمد این قراردادها به حساب‌های بانکی اسلحه‌سازان جاری شده است. در روزهای گذشته درآمد اعلامی شرکت‌های لاکهید، جنرال داینامیکس و «آر.تی.ایکس» بیشتر از میزان انتظار ظاهر شده است. همچنین مدیران این شرکت‌ها تخمین می‌زنند که باتوجه‌به تداوم جنگ اوکراین و همچنین جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، درآمد این شرکت‌ها بیش‌ازپیش افزایش یابد.

جیسون آیکن، مسئول امور مالی جنرال داینامیکس به وال‌استریت ژورنال گفت: ما از ۱۴ هزار گلوله توپ در ماه به ۲۰ هزار عدد رسیده‌ایم. سعی داریم این عدد را هر چه سریع‌تر به ۸۵ هزار یا حتی ۱۰۰ هزار گلوله در ماه برسانیم. به نظر می‌رسد که وضعیت اسرائیل و غزه موجب افزایش مضاعف نیاز بازار شود.

بخش «سامانه‌های رزمی» در جنرال داینامیکس که تانک و خودروهای زرهی مورد نیاز اوکراین را تولید می‌کند، شاهد افزایش ۲۵ درصدی درآمد خود نسبت به سال گذشته بود. شرکت تسلیحاتی آر.تی.ایکس هم اعلام کرد که از فوریه ۲۰۲۲ تا امروز سه میلیارد دلار سفارش تسلیحاتی دریافت کرده و انتظار دارد که سفارش‌های مضاعفی برای تأمین انبارهای اوکراین و آمریکا دریافت کند.

برگزاری سومین نشست «فرمول صلح» اوکراین بدون حضور روسیه
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ - ۲۰:۱۰

مشاوران امنیت ملی حدود ۶۵ کشور جهان با وجود مشارکت نکردن مسکو در سوین نشست «فرمول صلح» که کی‌یف برنامه‌ریزی کرده است، در کشور «مالت» گرد هم آمده‌اند تا درباره راهبرد اوکراین برای پایان دادن به جنگ با روسیه گفت‌وگو کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از نشست‌ها در عربستان صعودی و دانمارک، این سومین نشست مذاکرات فرمول صلح اوکراین است که در سال جاری برگزار می‌شود و روسیه در آن مشارکت ندارد.

طرح صلح ۱۰ ماده‌ای که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد کرده شامل بازگشت دوباره حاکمیت ارضی این کشور، خروج نیروهای روسیه، حمایت از منابع غذایی و انرژی، امنیت هسته‌ای اوکراین و آزادی همه زندانیان است.

مسکو هفته گذشته از مالت به دلیل میزبانی این نشست انتقاد و آن را «رویداد ضد روسیه» توصیف کرد که «زیان بخش» خواهد بود.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت گفت که این کشور به حمایت خود و تلاش‌ها برای احیای حاکمیت ارضی اوکراین ادامه خواهد داد.

بر پایه این گزارش، درحالیکه هیچ فهرست رسمی‌ای منتشر نشده است، مقامات گفته‌اند که نمایندگان کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی، عربی، آفریقایی و آسیایی در این نشست حضور پیدا می‌کنند.

این نشست در یکی از سالن‌های هتل مالتی (Maltese hotel) پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که فرمول صلح ۱۰ ماده‌ای زلنسکی مطلقاً قابل قبول نیست، اگرچه غرب آن را تنها مبنای صلح در اوکراین می‌داند.

اعلام تلفات سنگین نیروی هوایی اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ - ۲۰:۰۸

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نوشت، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه روز گذشته گزارش داد که طی ماه گذشته جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع هوایی روسیه ۳۱ هواپیمای نظامی اوکراینی و ۳ بالگرد را منهدم کردند.

در این اطلاعیه آمده است: از اول اکتبر، هواپیماهای جنگنده و سامانه های پدافند هوایی نیروی هوافضای روسیه: ۳۱ فروند هواپیما و سه هلیکوپتر نیروی هوایی اوکراین شامل: ۲۰ فروند هواپیمای Mig-۲۹، هشت هواپیمای تهاجمی Su-۲۵، یک بمب افکن Su-۲۴، دو فروند، هواپیمای آموزشی رزمی L-۳۹ و سه هلیکوپتر Mi-۸ را نابود کردند.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه همچنین گزارش داد که گروه نیروهای مسلح روسیه "جنوب" طی یک هفته ۹ حمله را در جهت دونتسک دفع کرد؛ نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۲۰۵۵ پرسنل نظامی و ۵۸ قطعه تجهیزات را از دست دادند.

همچنین سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی هفته گذشته ۲۰۸ پهپاد اوکراینی، ۱۱ موشک از جمله ATACMS و Neptune و ۲۳ گلوله HIMARS و Uragan MLRS را سرنگون کردند.

در مجموع، از آغاز عملیات ویژه، ۵۱۵ هواپیمای نظامی اوکراین، ۲۵۳ هلیکوپتر، ۸۳۱۲ هواپیمای بدون سرنشین، ۴۴۱ سامانه موشکی ضدهوایی، ۱۲۹۶۰ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۱۱۶۹ خودروی جنگی چندگانه پرتاب موشک، ۸۹۳ سامانه موشکی، توپخانه و خمپاره و همچنین ۱۴۶۸۴ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده اند.

اعلام آمادگی مجارستان برای میانجیگری بین روسیه و اوکراین

«پیتر سیارتو»، وزیر امور خارجه مجارستان برای میزبانی مذاکرات بین روسیه و اوکراین در حالی که دو طرف تمایل داشته باشند، اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در پاسخ به سؤالی مبنی بر آمادگی اقدام بوداپست به عنوان میانجی‏‎گر و بر عهده گرفتن میزبانی مذاکرات بین مسکو و کی‌یف در صورتی که دوباره از سرگرفته شود، گفت: «شما زمانی می‌توانید میانجی شوید که دو طرف بخواهند. به شما بستگی ندارد.»

بنا به گفته سیارتو، در صورتی که دو طرف درگیری‌ها در اوکراین چنین درخواستی را از مجارستان داشته باشند، بدون شک بوداپست پاسخ مثبت به آن خواهد داد.

وی ادامه داد، چند روز پس از آغاز بحران در اوکراین، با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «آندری ارماک» رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو کرد.

سیارتو توضیح داد: «من به هر دو آن‌ها مجارستان را به عنوان یک مکان پیشنهاد دادم؛ یک مکان بی‌طرف و امن که یک زمین بازی برابر و یک محیط امن برای همگی آن‌ها فراهم می‌کند. این پیشنهاد همچنان بر جای خود باقی است. اگر آن‌ها به ما نیاز داشته باشند، ما خوشحال می شویم که به آن‌ها یک مکان امن بدهیم و بدون شک، شرایط ایمنی را برای آن‌ها فراهم آوریم.»

مسکو همواره تأکید کرده که آماده مذاکرات است؛ اما کی‌یف در سطح قانون اساسی، برای مذاکره با روسیه ممنوعیت ایجاد کرده است. غرب مداوم از روسیه می‌خواهد که وارد مذاکره با اوکراین شود. در حالیکه روسیه برای مذاکرات اعلام آمادگی می‌کند، اوکراین از مذاکره امتناع می‌ورزد و غرب به این مساله هیچ گونه توجهی ندارد.

وزیر خارجه مجارستان همچنین تصریح کرد که اگر بسته دوازدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا شامل بخش‌های گاز، نفت و هسته‌ای روسیه شود، مجارستان با آن  مخالفت خواهد کرد.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد که اگر اوکراین خواهان پیشبرد روند مذاکرات صلح است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست و فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود.

به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده است، بلکه همراه با ضمانت‌های امنیتی به روسیه بوده است.

سفارت روسیه ادعای کاخ سفید درباره «اعدام» در صفوف نیروهای مسلح روسیه را جعلی خواند

صبح امروز، شنبه، دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه در واشنگتن با انتشار پیامی در کانال تلگرام خود اعلام کرد که دولت ایالات متحده آمریکا در حال پخش «اخبار جعلی کاملاً هولناکی» است تا بهانه‌ای برای نیروهای مسلح اوکراین بیابد که در ضد حمله خود شکست خورده‌اند. 

سفارت روسیه ادعای کذب جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست مطبوعاتی اخیر خود مبنی بر اینکه مقامات نظامی روسی سربازانی را که از پیروی از دستورهای فرماندهی سر باز می زنند، «اعدام» می‌کنند، مورد توجه قرار داده و یادآور شد: «دولت ایالات متحده از ابزار مورد علاقه خود استفاده می کند: پرتاب جعلیات کاملاً هولناک به فضای رسانه‌ای. خالق چنین دروغ های ظالمانه‌ای فقط می تواند فردی با ذهنی ملتهب باشد و همه اینها فقط برای یافتن بهانه مناسبی برای توجیه اتهامات به فرماندهی ارتش اوکراین است که در ضد حمله بسیار تبلیغ شده خود شکست خورده است.»

دفتر نمایندگی دیپلماتیک روسیه همچنین با تاکید بر منزجر کننده بودن بی اساس و بدخواهانه بودن اظهارات مقامات آمریکایی، این واقعیت را مورد توجه قرار داد  که در طرح این ادعا هیچ پیوندی به منابع اطلاعاتی موثق وجود ندارد. در این پیام آمده: «ما مسئولانه اعلام می‌کنیم: تمام شایعه پراکنی نماینده کاخ سفید در سخنرانی ذکر شده کاملاً دروغ است. در میدان نبرد، نیروهای نظامی ما شجاعانه، حرفه‌ای و قهرمانانه عمل کرده و از سرزمین مادری خود دفاع می‌کنند.»

بلومبرگ: ناتوانی ایالات متحده برای کمک فوری به اسرائیل و اوکراین 

آژانس خبری بلومبرگ بامداد امروز به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که متحدان ایالات متحده از آن بیم دارند که واشنگتن توانایی کافی برای کمک فوری همزمان به اسرائیل و اوکراین نداشته باشد. 

در این تحلیل آمده است: در پایتخت‌های اروپا و آسیا، مقامات به طور فزاینده‌ای نگران هستند که برخی شرکا در نهایت عقب نشینی کنند، در حالی که افزایش چالش‌های همزمان توانایی دولت ایالات متحده را برای پاسخگویی محدود و صنایع دفاعی آمریکا برای تولید سلاح کافی برای همه این درگیری‌ها تلاش می‌کند.

به گفته منابع آژانس، پیش از تشدید درگیری بین فلسطین و اسرائیل، واشنگتن منابع خود را از خاورمیانه به سمت «مبارزه با روسیه و چین» منتقل کرده بود و در شرایط کنونی آمریکا مجبور است از اسرائیل بخواهد که عملیات زمینی را تا زمان استقرار نیروهای مضاعف خود در منطقه به تعویق بیندازد.

همان طور که بلومبرگ یادآور شده، انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر ۲۰۲۴ نیز به این نگرانی دامن زده، انتخاباتی که می‌تواند به پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که بار‌ها از تمایل خود برای خروج از ناتو و توافق با روسیه صحبت کرده، منجر شود.

صحبت از کاهش کمک آمریکا به کی‌یف زودهنگام است

کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیات نمایندگی روسیه در مذاکرات مربوط به امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین، اعلام کرد، در حال حاضر صحبت در مورد تصمیم رسمی ایالات متحده برای هدایت کمک‌های اوکراین به اسرائیل در بحبوحه گسترش وخامت اوضاع در فلسطین دشوار است. 

این دیپلمات گفت: هنوز دشوار است که بگوییم آیا تصمیمی رسمی در واشنگتن در مورد انتقال تدریجی کمک‌هایی که در ابتدا برای کی‌یف در نظر گرفته شده بود به اسرائیل گرفته شده است یا خیر. به تدریج بسیاری از مسیرهایی که آمریکایی‌ها با لایحه کمک به اسرائیل و اوکراین در پیش خواهند گرفت، مشخص خواهد شد. اکنون در واشنگتن صدای کسانی که علنی می خواهند سیل کمک‌ها به سمت کی‌یف بسته شود، بلندتر و ظاهراً این روند آغاز شده است.

گاوریلوف همچنین یادآور شد که غرب از درخواست‌های مداوم کی‌یف خسته شده است، که "تزریق های عظیم نظامی-مالی آن را توجیه نمی‌کند." به نظر او، کمک مالی به اوکراین به تدریج قطع خواهد شد. گاوریلوف افزود که حتی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا، مایک جانسون، کمک به تل آویو را به عنوان اولویت اول خود نام برده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۱
..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....


..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....


..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....


..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....


..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....
چقدر جهان امن وزیبا بود ومردم درصلح و آرامش و آزادی زندگی میکردند اگرماجراجویان و جنایتکارانی امثال ولادیمیرپوتین -کیم اون- بشاراسد -نتانیاهو-رجب اردوغان-و.... برسرقدرت نبودند. ولو خودشان باهم دعوا داشته باشند.استالین وهیتلر در نقطه مقابل هم بودند ولی هردو جنایتکار وباعث ویرانی جهان و قتل دهها میلیون نفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بایدن. دربار انگلستان. مکران و باند کثیف غربی را یادت رفت
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
منفی دهنده ها پانها هستند بخاطر اینکه اسم رجب خان هم جزو جنایتکاران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
اتفاقاً غربی های کافر جنایتکار با آن دنیای آلوده سیاهی که دارند مستحق هلاکت و به درک واصل شدن هستند
مرگ بر آمریکا و انگلیس که منبع فساد و شرارت هستن

آفرین پوتین که با غربی های کافر کثیف جنایتکار آلوده می‌جنگد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
۹:۴۸
اتفاقا مثبت دهندگان اونی که گفتی هستن چون بشار توشه
امروز به احترام درگذشت ارمیتا سکوت می کنیم. به قول جومونگ کسی که نتواند از حق و حقوق کودکان مظلوم سرزمین خودش دفاع کند چگونه می تواند از حق و حقوق کودکان سرزمینهای دیگر چه اکراین و چه غژه داد سخن و عدالتخواهی و انصاف بدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
خدا رحمتش کنه ولی چه حقی از. ایشان خورده شده که این صغری کبری ها را می کنید. بالای چند. هزار. کودک در غزه با سر. و صورت خونی و وحشت زده به بدترین شکل ها جان دادن و زخمی و نقص عضو شدن. شما چسبیدی به چند نفر. که زمینه بیماری داشتن و حالا یک جایی افتادن بیهوش شدن و متاسفانه از. دنیا رفتن. این مسائل اصلا قابل قیاس نیست و حقی از. اینها خورده نشده کهرکسی بخواد پیگیری کنه.
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
مردم دیگر گول این فیلم ها را نمی‌خورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
تو با این برداشتت از یک حادثه بهتر هست کلا حرف نزنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
چقدرم سکوت کردی!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
از افکارت معلومه دنبال چی هستی و از اسم آرمیتا میخوای چه کره ای بگیری
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
اگه راست میگی تا آخر عمرت سکوت بخور تا ایران آرامش داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
برگ چنار خودتی؟ توروخدا سکوت نکن اگه حرفی برای گفتن داری بزن
یا لااقل تا ابد تو سکوت فرو برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
بهتره تو اردوگاه اشرف همراه با رجوی سکوت کنی برای بالای ناشناس ت هم سکوت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
مرگ این دختر بیچار جز خوشحالی برای شما نداره که دوباره ابزار و وسیله ای برای سلب آرامش و امنیت کشور ایران می بینید
مرگ بر پوتین جنایتکار که غزه را هم نابود کرد . این روباه حیله گر را دستکم نگیرید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
پوتین؟!!!! غزه ۷۰ سال است با این اشغال‌گری روبروست! خدا وکیلی اگه میگفتی بایدن یا سوناک بهتر نبود!؟
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
مرگ بر اسرائیلیان که نمیزارن پوتین با قطعنامه غزه رو نجات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
نه غریق دیگران را هم به اب می کشد اونای که زندگی خوبی دارند میخواند بیشتر پول جمع کنند استا غرب دنبال اقتصاد است
.


جناب علم الهدی از مردم ایران خواسته اماده جنگ شوند. دنیا نا مفهومی زندگی می کنیم. در اسراییل هم اقلیت اولترا ارتدوکس که میگن یک فلسطینی نباید زنده بماند و ارتش اسراییل باید غزه را صاف کند شرط انها برای حمایت از هر نخست وزیری برای تشکیل دولت اکثریت معافیت انها و فرزندانشان از ارتش و خدمت سربازی در اسراییل هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
خب برگ چنار پوسیده
برو تو ارتش رژیم صهیونیستی. این قدر دری وری هم ننویس دیگه
خلاف اون چیزی که همه فکر میکنن منظور از جبهه جدید مقابل آمریکا گسترش درگیری در خاورمیانه نیست بلکه احتمالا باید به زودی شاهد حمله چین به تایوان باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Croatia |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
چین مگر اینکه دیوونه باشه ، جنگ چین یعنی واگذاری همه چیز به آمریکا ، شرکت تی اس ام سی داخل آمریکا کارخانه داره ، با جنگ چین و تایوان ، کارخانه ها در تایوان میره رو هوا و کارخانه های آمریکا میمونه ، اقتصاد چین ام نابود میشه ، تایوان کشور مسلحیه و جزیره ایه و جنگ باهاش مشکله
از وقتی اسرائیل جنایاتش رو تشدید کرده جنبش فواحشی ها دور گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
به امید نابودی همه ظالمین و منافقان و مدافعین اسرائیل و آنهایی که آرامش را از مردم ایران گرفتند
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
جوابی درخورت دادم که سانسور چی منتشر نمی کنه اگر منتشر کنه باقی عمرت را می سوزی
تلفات سنگینی خوردن یعنی چی
لعنت بر روسیه
مرگ بر روسیه قانل جان اکراین . مرگ براسراییل قاتل جان غزه .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
اوکراین یکی از. استان های شوروی بوده و متعلق به روسیه است. ولی صهیونیست ها یک رژیم اشغالگر هستند. که مبنای وجودی شان در. اون منطقه جعای و با زور. بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
فقط برای مرگ بر روسیه ای که گفتی منفی دادم اما در مورد جمله بعدیش موافقم
زلنسکی از منهدم شدن تسلیحات خود غمی ندارد
چون آمریکا و ناتو آن را تأمین می‌کند.
از کشته شدن مردم اوکراین هم غمی ندارد
چون خودش یک صهیونیست اسرائیلی است.
تنها از شکست می ترسد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
ناتو هم تا ابد این تسلیحات را نمیتونه فراهم کنه. شکست نئونازی ها حتمی است. روس ها ارتش نازی های آلمان را هم مدت ها پشت مرز. معطل نگه داشتند تا فرسایش و خسته شدند و نیونازی. های اوکراینی و اربابان اونها هم در. نهایت خسته میشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
حق با شماست فرزند لیاخوف چون اگر اجدات اینجوری فکر نمی کردند که 40 درصد خاک ایران را به روس نمی داند فقط موند سرزمین کویری
تابناک جان
نظرات تخصصی رو هم نشر بده لطفا
دود چراغ خوردیم متخصص مغز شدیم مثلا
واقعاً من نمیدونستم اوکراین انقدر جنگنده و بالگرد داره که سی تا سی تا میترکه..... مشخصه آمارها واقعی نیست!!!
مجارستان چکاره است ، نه کشور مهمیه ، نه تاثیر گذاره ، نه اقتصاد داره ، نه قدرت.....۹۰ درصد خبرا شده مجارستان ، بینشون ام روسیه یا ۱۰,۰۰۰ اوکراینی و کشته یا ۱۰۰۰ تا جنگنده شو ترکونده !!! خبر باید از میدان جنگ بیاد ، نه چرندیات یه عده!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
تو برو خبر درست رو از اوکراین یا امریکا جمع کن بیار
شاهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
جای شعر گفتن یکم ویدیو تو یوتوب ببین جای تابناک رو خوندن بروز رسانی های جنگ اوکراین رو ببین تا بفهمی که اخبار روسیه پروپاگاندا نیست و برای تک تکشون ویدیو هست.راستی خود امریکاییا میگن اوکراین تو دونتسک شکست کامل خورده. .صبر کن نهایت یکسال دیگه قدرت بلوک شرق رو توی جنگ جهانی احتمالی خواهی دید.
از اون ۳۱ فروند ،۲۴ فروندش رو پهپاد کرار زده
کی جنگ جهانی آغاز می‌شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی