بازدید 6993
۸

واکنش رسمی آمریکا به درگیری با ایران

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن اشاره بر پرهیز واشنگتن از درگیری با ایران، تاکید کرد که این کشور تمام اقدام های لازم را برای محافظت از نیروها و منافع برون مرزی خود انجام خواهد داد.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸ 28 October 2023

به گزارش  تابناک به نقل از ایرنا ، پاتریک رایدر در گفت‌وگو با شبکه "ام اس ان بی سی"، حملات هوایی اخیر آمریکا به تاسیساتی در شرق سوریه را که با هدف تلافی حملات راکتی و پهپادی اخیر به پایگاه های این کشور در عراق و سوریه انجام شده بود را بسیار دقیق، بسیار هدفمند، و برای ارسال یک پیام روشن دانست: ما از نیروهای خود محافظت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما خواهان درگیری با ایران و گسترش درگیری ها نیستیم. امیدواریم که آنها این پیام را بلند و واضح دریافت کرده و حملات جاری علیه نیروهای ما در عراق و سوریه را متوقف کنند. خواهیم دید که آیا ایران این پیام را دریافت می کند یا خیر.

سخنگوی پنتاگون افزود: این حق را نیز برای خود محفوظ می‌ داریم که حملات بیشتری را در زمان و مکان مورد نظرمان انجام دهیم.

وی در مورد ارسال انواع جنگ افزارهای دریایی و هوایی به منطقه گفت: تمرکز ما بر این است که جنگ اسرائیل با حماس به یک درگیری منطقه ای گسترده تر تبدیل نشود و به همین دلیل جنگ افزارهای بیشتری را به منطقه خاورمیانه ارسال می ‌کنیم.

این مقام پنتاگون خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیروهای ما برای دو هدف بسیار مهم به منطقه می روند. یکی جلوگیری از یک درگیری گسترده تر و ارسال پیام به هر بازیگر دولتی یا غیردولتی از جمله ایران که باید در مورد تلاش برای تشدید این درگیری بیشتر فکر کنند. دیگر آنکه اطمینان یابیم که توانایی هایی لازم برای محافظت از نیروهایمان در این منطقه را در اختیار داریم.

رایدر همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی مستقر در عراق و سوریه در حدود ۲ هفته اخیر ۲۰ بار هدف قرار گرفتند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز در نامه‌ای به مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، ادعا کرد: همانطور که پیشتر گزارش کرده بودم گروه‌های شبه‌نظامی مجموعه حملاتی را علیه تاسیسات و پرسنل آمریکا در عراق و سوریه انجام دادند.

وی افزود: این گروه های شبه‌نظامی از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) با استفاده از سامانه‌های هوایی بدون سرنشین و آتش غیرمستقیم حملات متعددی را انجام داده و چندین نظامی آمریکایی را زخمی کردند.

بایدن نوشت: آمریکا در پاسخ به این حملات و احتمال حملات بیشتر در ۲۶ اکتبر (چهارم آبان) حملات هدفمندی را علیه تاسیساتی در شرق سوریه انجام داد.

وی با بیان اینکه «هدف از این حملات ایجاد بازدارندگی بود» افزود این حملات «به شیوه‌ای انجام شد که خطر تشدید تنش را کاهش داده و از تلفات غیرنظامی جلوگیری شد.»

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: من دستور این حمله را دادم تا از پرسنل ما دفاع و حفاظت شده، حملات جاری علیه آمریکا و شرکای ما کاهش یافته و مختل شده و مانع از حملات ایران و گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران علیه پرسنل و تاسیسات آمریکا شود.

کاخ سفید نیز شب گذشته و با نفی درگیری با ایران گفت: به دنبال درگیری با تهران نیستیم و عملیات اخیر ما در سوریه جدا از آنچه میان اسرائیل و حماس در حال رخ دادن است، صورت گرفت.

همچنین لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دیروز (۵ آبان) اعلام کرده بود که در پی یک سری حملات علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه، ایالات متحده بامداد جمعه به ۲ تاسیسات در سوریه حمله کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ‌ای، گفت: ایالات متحده به دنبال درگیری نیست و هیچ قصد و تمایلی برای درگیر شدن در خصومت‌های بیشتر ندارد، اما حملات علیه نیروهای آمریکایی غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

آستین با اشاره به اینکه این حملات محدود برای دفاع از نظامیان آمریکایی بوده است، مدعی شد: این حملات، جدا و متمایز از درگیری جاری بین (رژیم) اسرائیل و حماس هستند و تغییری در رویکرد ما نسبت به درگیری اسرائیل و حماس ایجاد نمی‌کنند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در واکنش به حملات راکتی و پهپادی به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هشدار داده بود که واشنگتن "در زمانی که ما انتخاب کنیم و به انتخاب ما"، به این حملات پاسخ خواهد داد.

این مقام آمریکایی، ایران را متهم به دست داشتن در حملات اخیر نیروهای مقاومت به پایگاه های غیرقانونی آمریکا در سوریه و عراق کرد و افزود: هدف حملات به گروه های مورد حمایت ایران در سوریه، حفاظت از نیروهایمان در منطقه بوده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا چند روز پیش در نشست شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به حمایت ایران از گروههای مقاومت در منطقه با بیان اینکه "ایالات متحده آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست"، در عین حال برای جمهوری اسلامی ایران خط و نشان کشید و گفت: اگر ایران یا نیروهای نیابتی اش به ما حمله کنند به سرعت و قاطعانه از امنیت خود دفاع می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
دیگر زمان و مکانی برای حمله به منافع و اهداف ایرانی نخواهید یافت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
مکان : سبزه میدان - بازار دلار قروش ها
زمان :‌ هر روز از 10 صبح تا 3 عصر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
شعار شعار شعار
ایران قوی نیازمند عمل است.
به حرف و سخنوری نیست.
به جهت تقابل آتی نیاز به 11405 کلاهک هسته ای تزار است.
با اعداد کم امکان تقابل با آمریکا و روسیه وجود ندارد.
آمریکا 5428 کلاهک هسته ای و اسرائیل 5977 کلاهک هسته ای دارد.
هم نقل و هم عقل به تجمیع قوای سخت و نرم رهنمون است.
بنابراین حداقل میزان طرح پراگماتیک جهت تحقق ایران قوی جمع کلاهک های هسته ای آمریکا و روسیه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
حالا ۲ تا بیشتر می زدی ! تراز فایده نداره..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
اسرائیل 5977 تا کلاهک هسته ای؟؟؟ آدم یا باید سواد حرف زدن داشته باشد یا شعور سکوت کردن رو . شما لطفا سکوت کن
شما نگران نباش
توی ایران هارت و پورت زیاد میکنن
معمولا دیگرانو شیر میکنن میندازن جلو
از خودشون بخاری بلند نمیشه
با شکم گنده که نمیشه جنگید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
آره بابا نهایتا یه موبایل امریکایی میگیرن دستشون جانم فدای غزه میگن،
از اونور غربگدا غربگدا میکنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست