بازدید 2970

پنتاگون استقرار نیرو در کشتی‌های عبوری از هرمز را رد کرد

سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در نشستی خبری گزارش اخیر «آسوشیتدپرس» درباره تصمیم آمریکا برای استقرار نیروهای این کشور در کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز را رد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ 06 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، پاتریک رایدر، سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری، گزارش آسوشیتدپرس درباره اینکه آمریکا قصد دارد برای جلوگیری از آنچه «اذیت و آزار و توقیف کشتی‌های در حال تردد از تنگه هرمز به دست ایران» خوانده شده است، نیروهای خود را در کشتی‌های تجاری مستقر کند را رد کرد.

رایدر در این کنفرانس خبری که سوم آگوست برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره درباره گزارش آسوشیتدپرس و احتمال استقرار نیروهای مسلح آمریکا در کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز گفت: بله. آن گزارش‌ها را دیده‌ام و به شما می‌گویم که هیچ حرف و اطلاعیه‌ای درباره تغییر وضعیت استقرار نیروها ندارم.

وی افزود: همانطور که پیگیری می‌کنید، پیش‌تر تصمیم اعزام گروه آمادگی آبی-خاکی باتان(Bataan) از واحد اعزام دریایی و همچنین جنگنده‌های اف-۳۵، اف-۱۶ و اِی-۱۰ را اعلام کردیم اما به طور مشخص درباره آن گزارش، حرف بیشتری برای گفتن ندارم.

رایدر با ادعای اذیت و آزار کشتی‌ها به دست ایران در تنگه هرمز، درباره فعالیت‌های گروه باتان نیز گفت: به طور کلی، همانطور که قبلا گفتیم، با افزایش حضور، همکاری با شرکای‌مان در منطقه و افزایش ضرب‌آهنگ گشت‌زنی‌های آشکار در حوالی منطقه، هدف‌مان این است که جهت واکنش سریع‌تر به هرگونه تحریک احتمالی از جانب ایران، نزدیک‌تر به منطقه باشیم.

آسوشیتدپرس پنجشنبه هفته گذشته به نقل از پنج مقام آمریکایی نوشت که این کشور در راستای مقابله با آنچه «اذیت و آزار و توقیف شناورهای غیرنظامی به دست ایران» خوانده شده، درحال بررسی اقدامی بی‌سابقه مبنی بر استقرار نیروهای مسلح خود در کشتی‌ها و ناوهای تجاری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست