بازدید 4820

یگان ویژه به سامانه تشخیص لیدرها مجهز می‌شود

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا از استفاده از سامانه جدید هوشمند در حوزه ماموریت‌های خود خبر داد و گفت: سامانه جدید با تشخیص لیدرها و محرکان بی‌نظمی به طور هوشمند و الکترونیک، هزینه برخورد را به طور محسوس کاهش خواهد داد.
کد خبر: ۱۲۰۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 27 October 2023

به گزارش «تابناک»، سردار حسن کرمی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه طرح سامانه «مصاف» از سه سال پیش در برنامه یگان‌های ویژه پلیس قرار گرفته است، گفت: این طرح با اولویت هوشمندسازی پلیس دارای ۱۲ زیرمجموعه است.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، هر کدام از زیرمجموعه های این طرح با اولویت هوشمند سازی در حال تدوین است و نیاز سنجی های یگان‌های ویژه را بر اساس آن تعریف می‌کند.

وی یکی از برنامه‌های این یگان را توسعه سلاح‌ها دانست که بر اساس هدف‌یابی و تعیین ویژگی‌های هدف بوده و در درگیری‌ها برد و فاصله را تخمین زده و به طور دقیق‌تر هدف را مورد اصابت قرار خواهد دهد.

فرمانده یگان‌های ویژه تاکید کرد: از این نوع سلاح به طور خاص در نیروهای «نوپو»(نیروهای ویژه پاد وحشت) برای مقابله با تیم‌های تروریستی استفاده خواهد شد.

سلاح لیزی تولید بومی شد

سردار کرمی اضافه کرد: علاوه بر این سلاح لیزری را برای نخستین بار در کشور تولید کردیم که به طور کامل بومی بوده و به دست توانای متخصصین داخلی وزارت دفاع طراحی و ساخته شد و به تولید انبوه رسیده است.

وی به ویژگی های سامانه مصاف اشاره کرد و گفت: از ویژگی های سامانه مصاف کمک به نیروهای ویژه در درگیری و اغتشاشات است که می‌تواند با چهره‌شناسی، ویژگی افراد از جمله مدت زمان حضور فرد در محل، اشیای همراه مانند سلاح سرد و گرم و همچنین جنسیت فرد را مشخص کرده تا اهداف سوژه مشخص شود.

به گفته فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی این سامانه بسته کاملی است که می‌تواند سرشاخه‌های اصلی و افراد محرک را شناسایی کند و با کمترین هزینه صحنه اغتشاش مدیریت شود و آرامش عمومی به مردم بازگردد.

سردار کرمی توسعه سلاح‌های مورد استفاده یگان ویژه را در جهت به حداقل رساندن خسارات انسانی و سرعت در بازگشت امنیت دانست و گفت: کاهش آسیب به نیروهای یگان نیز هدف دیگر توسعه تجهیزات و ادوات است.

آمادگی پلیس ویژه برای مقابله با اوباش

فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی همچنین به حضور و آمادگی یگان‌های ویژه برای مقابله با دغدغه امروز مردم در حوزه سرقت و اوباشگری نیز اشاره کرد و گفت: نیروهای ویژه هر جا و در هر استانی که نیاز باشد، برای مقابله با بر هم زنندگان نظم عمومی آمادگی کامل دارند.

سردار کرمی در مورد گشت های یگان ویژه در حوزه مقابله با سرقت نیز گفت: این گشت ها به قوت خود باقی است و در صورت نیاز در ماموریت های مختلف نیز آماده خدمت رسانی به مردم و همکاری با دیگر نیروهای انتظامی هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی