بازدید 2229
۶

فرانسه: مهاجران خطرناک را اخراج می‌کنیم

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه گفت: پاریس عزم خود را برای اخراج مهاجران خطرناک از این کشور جزم کرده است، حتی اگر اخراج آنها به معنای زیرپا گذاشتن برخی از قوانین اروپایی باشد.
کد خبر: ۱۲۰۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 25 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از راشا تودی، دارونین با بیان اینکه از این پس برای اخراج مهاجران خطرناک دیگر در انتظار حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر (ECHR) در مورد پرونده‌های آنها نخواهیم ماند، تاکید کرد: از نظر ما حکم صادره از سوی قوه قضائیه کشور فرانسه برای اخراج این قبیل مهاجران کفایت می‌کند.

وزیر کشور فرانسه همچنین با اشاره به اینکه طبق قوانین دادگاه اروپایی حقوق بشر، «اخراج افرادی که در کشور مبدأ خود در معرض خطر مجازات اعدام هستند، ممنوع است»، توضیح داد: این کاملا قابل درک است اما در این میان یک پرسش بسیار اساسی برای مقامات کشورهای اروپایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه آیا اگر حتی این افراد در کشور خودمان نیز باعث مرگ دیگران شوند، باز باید آنها را در کشور خود نگه داریم؟

دارونین خاطرنشان کرد: به نظر من دادگاه اروپایی حقوق بشر باید درک کند که در زمانی که قوانین خود را طراحی می‌کرد، کشورهای اروپایی در شرایط بحران تروریستی قرار نداشتند و تهدیدی از این منظر برای آنها قابل تصور نبود اما اکنون شرایط تفاوت کرده است و ما در حال حاضر دقیقا در شرایط بحران تروریستی قرار داریم و دادگاه اروپایی حقوق بشر نیز باید با درک شرایط موجود، درباره پرونده‌هایی که به این دادگاه ارجاع می‌شود، حکم صادر کند.

وی افزود: من فکر می‌کنم که مردم فرانسه عقل سلیم دارند و این عقل سلیم حکم می‌کند که فرد مهاجری که به دلیل فعالیت‌های تروریستی در این کشور به ۱۰ سال زندان محکوم شده است، باید از فرانسه اخراج شود زیرا این فرد برای کشور ما بسیار خطرناک است.

وزیر کشور فرانسه خاطرنشان کرد: مقامات فرانسوی آماده هستند تا بدون تائیدیه دادگاه اروپایی حقوق بشر وارد عمل شوند و مهاجران خطرناک را از کشور خود اخراج کنند و اگر این اقدام از سوی دادگاه اروپایی حقوق بشر، اقدامی غیرقانونی تلقی شود، ما حاضر هستیم جریمه این کار را پرداخت کنیم.

دارونین در پایان سخنان خود یادآور شد: پیش از این ما منتظر می‌ماندیم تا نظر دادگاه اروپایی حقوق بشر را داشته باشیم، حتی اگر این کار به معنای نگه داشتن افراد بسیار خطرناک در خاک ما می‌بود اما حالا دیگر منتظر نظر این دادگاه نخواهیم ماند بلکه فقط با استناد به حکم قوه قضاییه کشور فرانسه، ابتدا مهاجران خطرناک را اخراج خواهیم کرد و بعد منتظر می‌مانیم تا ببینیم دادگاه اروپایی حقوق بشر در مورد اخراج آن فرد خطرناک چه حکمی صادر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، پس از آنکه یک معلم تاریخ در شهر آراس در شمال شرقی فرانسه به دست یک مهاجم افراطی به قتل رسید، الیزابت بورن نخست‌وزیر این کشور از اعلام حالت آماده باش فوق‌العاده تروریستی خبر داد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک مظنون تحت نظر، دومینیک برنار را در یک مدرسه راهنمایی با ضربات چاقو کشت و سه تن دیگر را زخمی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
باید همه دزدان و دزدزادگان نیز اخراج شوند......
آن مهاجران خطزناک هم فرانسویان را از کشورشان اخراج می کنند.
چیزی که عوض داره گله نداره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
میخای بگی مهاجران خطرناک با مدیران تصمیمگیر کشورشان در ارتباطند؟
در عوض ما با سرعت و تعداد بالا می پذیریم. قانونی و غیر قانونی. افغانها سند این حرف است.
تازه فهمیدن
جناب وزیر فرانسوی، قانون رو رعایت کن، خیلی چیز خوبیه ها، البته فقط برای دیگران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست