بازدید 27970
۲

پیشکسوت موسیقی جنوب ایران درگذشت

احمد علی شرفی پیشکسوت موسیقی جنوب ایران و نوازنده نی انبان و نی جفتی در ۸۰ سالگی درگذشت.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ 22 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، احمد علی شرفی پیشکسوت موسیقی جنوب ایران و مهمترین نوازنده سازهایی همچون نی انبان و نی جفتی به دلیل عارضه قلبی در ۸۰ سالگی درگذشت.

زنده‌یاد شرفی متولد بوشهر، از جمله چهره‌های سرشناس و پرآوازه موسیقی جنوب ایران بود که در بسیاری از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی حضور داشت و بارها مورد تقدیر قرار گرفت.

این هنرمند فقید یکی از اسطوره‌های موسیقی بوشهر و در نوازندگی سازهای نی انبان و نی جفتی یکی از مهمترین راویان موسیقی مقامی بوشهر بود.

همچنین از شرفی به عنوان یکی از مهمترین راویان قدیمی موسیقی بوشهر یاد می‌کنند و بسیاری از پژوهشگران نامدار موسیقی کشورمان از جمله محمدتقی مسعودیه و محمدرضا درویشی از آثار این هنرمند به عنوان منابع پژوهشی بهره بردند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است پیکر این چهره برجسته موسیقی نواحی روز سه‌شنبه- دوم آبان ماه در بوشهر تشییع و به خاک سپرده شود.

محسن شریفیان خواننده، آهنگساز، نویسنده، پژوهشگر و نوازنده نی انبان و نی جفتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار فیلمی از دمام زنی خود با گروه قبیله کولی‌های بندر و همراهی استاد شرفی در مراسم عزاداری از درگذشت استاد شرفی خبر داد و نوشت: «استاد احمد علی شرفی امروز دار فانی را وداع گفت و من به شخصه در ساز نی انبان و نی جفتی هر چند غیر مستقیم ولی بسیار آموختم! تسلیت به این طایفه دوست داشتنی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
نگفتم خالو ایقد فوت نکن قلبت همچی میشه گوشم ندادی... حالو... خدا بیامرزتت
اين تعميم ها با منظور است يا بي منظور در هر حال كلي گويي آدرس خوب و منصفانه نيست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم