بازدید 2968
۵

غرب چگونه حامیان فلسطین را مجازات می‌کند؟

با وجود شعارهای پرآب و رنگ حمایت از حقوق بشر و آزادی بیان در غرب، اما دفاع از فلسطین در اروپا و آمریکا بسیار پرهزینه است.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶ 22 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین: جنگی که امروز روی پشت بام خانه‌‎‌ها و در راهروی بیمارستان‌های نوار غزه جریان دارد، یک محک بزرگ برای آزادی بیان در دولت‌های غربی است. گویا جنگ و خونریزی در باریکه ۲ میلیون نفری نوار غزه فرصتی شده تا غرب نشان دهد تا چه حد به شعار آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر پای بند است. اما نتایج این آزمون برای غرب جز مردودی چیزی نیست، چون در حالی که جنگنده‌های صهیونیستی ساعت به ساعت مشغول ریختن هزارن موشک و بمب روی سر مردم غزه هستند، حمایت از فلسطین و اعلام همبستگی با مردم زیر آتش در نوار غزه در برخی از کشورهای غربی ممنوع و حتی برای آن مجازات تعیین شده است. گویا «آزادی بیان» همان اسبی است که غرب در شرط بندی روی آن دچار باخت بزرگی شده است.

هشدار به دستگیری در انگلیس
جنایت در غزه باعث شده تا هزاران نفر از حامیان فلسطین در لندن دست به تظاهرات بزنند. همزمان پلیس انگلیس هشدار داده است که اگر شهروندان از حماس حمایت کنند، دستگیر خواهند شد. این در حالی است که در تظاهرات حامیان فلسطین در انگلیس، مردان، زنان و کودکان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار توقف بمباران غزه هستند. در انگلیس همچنین «سوئلا براورمن»، وزیر کشور انگلیس یک روز پس از تجمع هزاران نفر از حامیان فلسطین در لندن گفت: «اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد زدن شعارهای آزادی فلسطین می تواند جرم تلقی شود.» این در حالی است که همزمان «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس از همه نهادهای دولتی خواست تا پرچم اسرائیل را در ساختمان‌های خود به نمایش گذارند. انگلیسی‌ها همچنین محدودیت‌هایی نیز برای اطلاع رسانی پیرامون تحولات غزه وضع کرده‌اند و تلویزیون معروف و دولتی انگلیس، حداقل ۶ خبرنگار خود را به خاطر انتشار و لایک پستهایی در حمایت از مردم فلسطین از کار تعلیق کرده است. علاوه بر این، «استیو بل»، کاریکاتوریست روزنامه گاردین در لندن به دلیل ترسیم کاریکاتوری از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کار اخراج شده است.

۵ سال زندان در فرانسه به جرم حمایت از فلسطین
وزارت کشور فرانسه هم  اعلام کرد که همه تظاهرات‌های حامیان فلسطین را ممنوع کرده و اعلام شده که تظاهرات در حمایت از فلسطین، مجازات ۵ سال زندان را در پی خواهد داشت. ممنوعیت تظاهرات به بهانه تهدید نظم عمومی اعلام شده است. «جرالد دارونین»، وزیر کشور فرانسه در یادداشتی به همه مقامات محلی اعلام کرد که تظاهرات حامیان فلسطین باعث اختلال در نظم عمومی خواهد شد و سازمان دهندگان باید دستگیر شوند. در عین حال با وجود ممنوعیت‌ تظاهرات حامیان فلسطین، اما فرانسوی‌ها در چند روز گذشته تظاهرات‌هایی در لیون و مارسی برگزار کردند. گزارش‌هایی مبنی بر استفاده پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن کسانی پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، منتشر شده است. یکشنبه گذشته نیز هزاران نفر در پاریس در حمایت از ملت فلسطین در میدان جمهوری دست به تظاهرات زدند که با درگیری پلیس همراه شد. در پاریس حتی فشار بر حامیان فلسطین دامن فعالان سیاسی را نیز گرفته و «مریم ابودقه»، عضو دفتر سیاسی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بازداشت و برخی احزاب فرانسوی خواستار اخراج او از فرانسه شده‌اند. گفته شده ابودقه حداقل ۲۷ نفر از اعضای خانواده اش را در بمباران شهر خان یونس در نوار غزه از دست داده است.

سلب تابعیت حامیان فلسطین در آلمان
در کشور آلمان نیز تا کنون در چند نوبت اعتراضاتی در حمایت از فلسطینی‌ها برگزار شده، اما  در شهر برلین، پلیس مانع برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین شده است. همچنین دولت آلمان با خطاب قرار دادن کسانی که در این کشور از نیروهای مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند، هشدار داده است که برخی اقدامات ممکن است به سلب تابعیت در آلمان منجر شود. سلب تابعیت حامیان فلسطین در آلمان به بهانه یهودی ستیزی عنوان شده است. از سوی دیگر، آلمان در اقدامی جانبدارانه و در حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی به صورت رسمی پوشیدن چفیه فلسطینی را در مدارس ممنوع و برافراشتن پرچم‌ها و لوگوها و حتی پوسترهای در حمایت از فلسطین را «تهدید» قلمداد و آنها را نیز ممنوع اعلام کرد. روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» آلمان نیز سرکوب اعتراضات حامیان فلسطینیان در فرانکفورت آلمان را تائیدد کرده و برگزاری تجمعات گسترده حامیان فلسطین را با وجود ممنوعیت نهایی دادگاه ادارای هسن عنوان کرده است. تا کنون دستگیری حداقل ۱۲ نفر در آلمان بدلیل شرکت در تظاهرات حمایت از فلسطین تائید شده است.

فشار بر معترضان ضداسرائیلی در هلند
هلند از دیگر کشورهای اروپایی است که در تلاش برای اعمال محدودیت بر معترضان حامی فلسطین است. در همین ارتباط «مارک روته»، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که شهرداران مناطق مختلف محدودیت‌‎های امنیتی در برگزاری تظاهرات حامیان فلسطینی را در نظر داشته باشند و اعمال همین محدودیت‌ها باعث شد تا هفته گذشته حامیان فلسطین مجبور به تغییر مکان راهپیمایی خود در آمستردام شوند. گفته شده فشارهای سیاسی باعث تغییر مکان تظاهرات حامیان فلسطین شده است. همچنین در هلند طی هفته جاری، دو تظاهرات حمایت از فلسطین با وجود محدودیت‌ها برگزار شده است.

شبکه های اجتماعی آمریکا در خدمت سانسور فلسطین
اگرچه آمریکا خود را در حداعلای آزادی بیان معرفی می‌کند، اما این آزادی بیان درباره فلسطین قابل پذیرش نیست. در حالی که تنش‌ها در فلسطین طی دو سال گذشته اوج گرفته و بسیاری از کودکان و غیرنظامیان فلسطینی قربانی حملات نظامیان صهیونیست شده‌اند، اما انجمن روانپزشکی آمریکا (APA) و آکادمی روان‌پزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا (AACAP) با تروریستی اعلام کردن عملیات طوفان الاقصی، هیچ اشاره‌ و نگرانی نسبت به کشتار کودکان فلسطینی در نوار غزه نکرده است.

شبکه های اجتماعی آمریکایی نیز محدودیت‌ها و سانسور سختی را بر محتویات مرتبط با فلسطین اعمال کرده‌اند، تا آن جا که شرکت آمریکایی فیسبوک در کنار شرکت تیک تاک، با۹۰ درصد از درخواست‌های رژیم صهیونیستی برای حذف محتوای مرتبط با حمایت از فلسطین موافقت کرده و بیش از یک میلیون مطلب و یادداشت در حمایت از فلسطین را حذف کرده اند. واتس آپ نیز در تلاش برای محدودسازی حامیان فلسطین است و به تازگی حساب خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران در واتس آپ مسدود شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
مملکتشون قانون داره
غرب سالانه میلیاردها دلار به فلسطینی ها کمک میکند وغیراز امریکا بقیه شهرقدس را از آن فلسطینی ها میدانند وحاضربه انتقال سفارت خود به این شهرنیستند.
یعنی باید خفه شوند و اصلا چیزی در محکومیت جنایت ها نگویند و کاری نکنند!!!؟
همه کشورها در جنگ و ویرانی نقش دارند ولی نقش خود را انکار میکنند زیرا جنگ ویرانگر است و انسانیت را نابود میکند . بانیان و حامیان پنهان می شوند ومردم راقربانی جهل خودمیکنند
انوقت در کشور ما عده ای بی شرف از ازادی غرب و از صهیونیست ها ی زامبی دفاع می کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی