بازدید 2551
۳

نیم میلیون خانه خالی در استان اصفهان وجود دارد

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: نیم میلیون خانه خالی در استان اصفهان وجود دارد؛ در طول دو ماه گذشته، ۹۱۷ خانه خالی در استان شناسایی و از مالکان آنها مالیات اخذ شد.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 22 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، مهران زینلیان اظهار کرد: حدود نیم میلیون خانه خالی در استان وجود دارد و ضروری است با جدیت به این حوزه ورود شویم و همه دستگاه‌ها به نحو مقتضی مأموریت خود را به سرانجام برسانند.
 
وی ادامه داد: ساماندهی خانه‌های خالی و اعمال قانون مالیات بر آنها با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد تصویب و تاکید کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان قرار گرفت و مقرر شد با همکاری اداره کل مالیاتی، خانه‌های خالی استان حسب قوانین بالادستی اعمال قانون شوند.
 
معاون عمرانی استاندار اصفهان بیان داشت: مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملاتی نقش مؤثری در تعیین قیمت بازار و عرضه مناسب مسکن دارند، از این رو ساماندهی این صنف بسیار مهم و ضروری است.
 
وی گفت: افزون بر ۹۰ درصد از واحدهای مشاور املاک استان از طریق سازمان اصناف به سامانه ثبت معاملات کشور متصل شده‌اند و این موضوع اتفاق مثبتی در راستای معاملات حوزه مسکن است.
 
وی خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته با همکاری اداره کل تعزیرات استان و سازمان اصناف، بخش زیادی از واحدهای مشاور املاک استان رصد و با مشاهده تخلف اعمال قانون شدند، همچنین ساماندهی و ثبت آنها در سامانه‌های کشوری مورد توجه بازرسان قرار گرفته است.
 
بازنگری در حوزه تسهیلات بانکی
 
زینلیان تصریح کرد: موضوع دیگر مورد تاکید کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، استفاده از تسهیلات بانکی است و در این حوزه به یک بازنگری جدی نیازمندیم تا همه بانک‌ها و بانک مرکزی در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند تا برنامه دولت به بهترین نحو عملیاتی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
غلط است....

مامور اداره آب الکی گفته ما اینجا یک واحد خالی داریم....!!!!! در صورتی که ما قبل از ساخته شدن و تکمیل ساختمان از دست اجاره خونه اومدیم تو ساختمانمون.... اعتراض هم کردیم اما هیچ خبری نشد.... احتمالا واحدهای دیگر را هم همینطور ارزیابی کرده اند!!!!... و فعلا قبض ساختمان با یک حساب یک واحد کمتر صادر میشه تا مبلغ بره بالا!!!!
با مماشات و سلام و صلوات نمیتوان عدالت را برقرار کرد
هر وقت تونستید مالیات خانه های خالی بانکها رو وصول کنید، گزارش بدید. وگرنه گرفتن مالیات از مردم که کاری نداره.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی