بازدید 66962
پانصد و نود و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

انهدام مهیب راکت انداز روس توسط پهپاد انتحاری اوکراین+ فیلم/ تغییر مسیر هزاران گلوله توپ آمریکا از اوکراین به اسرائیل

پانصد و نود و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲ 20 October 2023

تغییر مسیر هزاران گلوله توپ آمریکا از اوکراین به اسرائیل

بین الملل تابناک: پانصد و نود و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

قول پنتاگون درباره استفاده از ATACMS صرفاً در خاک اوکراین 
۱۴۰۲/۰۷/۲۸ - ۲۲:۱۰

 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون شب گذشته پنجشنبه مدعی شد که ایالات متحده موشک‌های تاکتیکی ATACMS را برای استفاده صرفاً در "خاک اوکراین مستقل" به کی‌یف منتقل کرده است.

وی گفت: «من در مورد تعداد ATACMS هایی که منتقل کرده‌ایم به جزئیات نمی پردازم. اما، مانند سایر سیستم‌ها و تجهیزاتی که به اوکراین منتقل کردیم، این کار با اطمینان از استفاده از این تجهیزات تنها در داخل کشور اوکراین مستقل انجام شد.»

این مقام پنتاگون در پاسخ به سوالی درباره تحویل بیشتر موشک‌های تاکتیکی به کی‌یف، افزود که ایالات متحده "به مشورت با اوکراین و همچنین متحدان و شرکای خود ادامه خواهد داد."

لاوروف: ادعای ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه شایعه است
۱۴۰۲/۰۷/۲۸ - ۲۱:۵۷

وزیر خارجه روسیه امروز جمعه گفت که ادعای ایالات متحده مبنی بر اینکه کره شمالی به روسیه سلاح فرستاده، شایعه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به اظهارات اخیر واشنگتن مبنی بر ارسال هزاران کانتینر تسلیحات نظامی از پیونگ‌ یانگ به مسکو واکنش نشان داد.

این دیپلمات ارشد روس در پاسخ به پرسشی درباره این اتهامات گفت: می‌دانید که من درباره شایعات نظری نمی‌دهم.

او ادامه داد: این حقیقت که آمریکایی‌ها دائماً همه را متهم می‌کنند، چیز جدیدی نیست. این را همه خوب می‌دانند.

وزیر دفاع روسیه از نیروهای روسی درگیر در جنگ اوکراین بازدید کرد
۱۴۰۲/۰۷/۲۸ - ۱۹:۵۴

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، از نیروهای روسی درگیر در جنگ اوکراین بازدید کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، شویگو از مقر گروه وحدت غربی روسیه، واقع در منطقه "عملیات ویژه نظامی" در اوکراین بازدید کرد.

یوگنی نیکیفوروف فرمانده این گروه، شویگو را از وضعیت میدانی مطلع کرد.

شویگو در دیدار با مقامات نظامی به اهمیت پشتیبانی از یگان‌های رزمی و ایجاد شرایط لازم برای استقرار امن سربازان اشاره کرد.

شویگو دستور داد ارتش اوکراین باید فعالانه از اطلاعات برای کشف نقشه‌های خود در منطقه درگیری استفاده کند.

انهدام مهیب راکت انداز روس توسط پهپاد انتحاری اوکراین+ فیلم
۱۴۰۲/۰۷/۲۸ - ۱۹:۵۱
 
ویدئویی از لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش اوکراین به راکت انداز چندگانه توس-۱ روسیه در مناطق جنگی دونتسک منتشر شده است. توس-۱ یک راکت‌انداز چندگانه ۲۲۰ میلی متری ۳۰ بشکه یا ۲۴ بشکه شوروی است که قادر به استفاده از کلاهک‌های ترموباریک است که بر روی شاسی تانک تی-۷۲ نصب شده‌ است. توس-۱ برای حمله به مواضع مستحکم دشمن و خودرو‌های زرهی سبک و ترابری، به‌ویژه در زمین‌های باز طراحی شده بود.
تعداد بازدید : 66287
 
 
بایدن: آمریکا خواهان درگیری نظامی با روسیه در اوکراین نیست
۱۴۰۲/۰۷/۲۸ - ۱۹:۴۸

 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود خطاب به ملت همچنین گفت که ایالات متحده هدف درگیری مسلحانه با روسیه در اوکراین را دنبال نمی‌کند. وی مدعی شد: «ایالات متحده به دنبال درگیری نظامی با روسیه در اوکراین نیست. ما این را نمی‌خواهیم.»

او همچنین اطمینان داد که هنوز قصد اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین را ندارد. در عین حال، بایدن تاکید کرد که اگر روسیه به یکی از متحدان آمریکا در ناتو حمله کند، واشنگتن "از هر وجب از خاک ائتلاف دفاع خواهد کرد".

بازدید پوتین از مرکز فرماندهی جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۷/۲۸ - ۱۹:۴۵

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه از مرکز فرماندهی جنگ اوکراین دیدار کرد.

در این دیدار والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح روسیه پوتین را همراهی می‌کرد.

تغییر مسیر هزاران گلوله توپ آمریکا از اوکراین به اسرائیل

 پایگاه آکسیوس گزارش داد: پنتاگون قصد دارد ده‌ها هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه را که قرار بود روانه اوکراین شود، به تل‌آویو ارسال کند. 

آکسیوس همچنین گزارش داده است، آمریکا قرار بود از چند ماه پیش این توپخانه‌ها را از انبار اضطراری خود خارج کرده و تحویل اوکراین بدهد. این خبر را سه مقام رژیم صهیونیستی که نامشان اعلام نشده به رسانه آمریکایی اعلام کرده‌اند.

مقام‌های صهیونیستی گفته‌اند، ارتش رژیم صهیونیستی و وزارت جنگ این رژیم به همتایان خود در پنتاگون اعلام کردند که برای آماده شدن جهت حمله زمینی به غزه به گلوله‌های توپخانه نیاز دارند.

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند تغییر برنامه‌ها برای ارسال این توپخانه‌ها به تل‌آویو به جای کی‌یف تأثیری بر توانایی‌های اوکراین برای مبارزه با نیروهای روسیه نخواهد داشت. 

«جانت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ادعا کرده بود که کشورش «بدون شک» توانایی حمایت نظامی گسترده از اوکراین و رژیم صهیونیستی را برای پیشبرد جنگ علیه روسیه و حماس دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفر روز گذشته خود به فلسطین اشغالی بر «حمایت تزلزل ناپذیر» واشنگتن از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه حماس تاکید کرد.

هرچند کاخ سفید تاکنون بر آنچه «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خوانده شده تأکید کرده، با وجود این، بایدن در جریان مصاحبه‌ با سی‌بی‌اس نیوز اشغال مجدد غزه از سوی رژیم صهیونیستی را «اشتباهی بزرگ» خواند و عنوان کرد باید راهی برای تشکیل کشور فلسطین باشد.

رسانه آمریکایی «بلومبرگ» روز گذشته به نقل از منابع مطلع گزارش کرده بود: «جو بایدن» قصد دارد از کنگره این کشور یک بسته کمک ۱۰۰ میلیارد دلاری برای ارسال به رژیم صهیونیستی و اوکراین درخواست کند.

پایگاه بلومبرگ نوشت، چند منبع آگاه گفتند، جو بایدن در نظر دارد یک بسته مکمل به ارزش تقریبا 100 میلیارد دلار را ـ که شامل کمک نظامی برای رژیم صهیونیستی و اوکراین در کنار بودجه برای امنیت مرز و کمک به چند متحد واشنگتن در حوزه اقیانوس هند، آرام از جمله تایوان می‌شود ـ از کنگره آمریکا درخواست کند.

بلومبرگ این بسته درخواستی را «جامع» توصیف کرده و نوشت، بایدن قصد دارد حمایت دو حزب اصلی آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ با نیروهای مقاومت فلسطین را اهرم کرده تا در قالب آن تصویب کمک ها برای اوکراین را ـ که با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده ـ تسهیل کند.

پیش از این، نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» نیز به نقل از سه مقام آگاه گزارش کرده بود، رژیم صهیونیستی از واشنگتن درخواست یک کمک نظامی اضطراری  به ارزش ۱۰ میلیارد دلار داشته است.

این نشریه به نقل از سه مقام آگاه به محتوای این درخواست نوشت، کنگره آمریکا در هماهنگی با کاخ سفید در واکنش به آن در حال تهیه یک لایحه است. نیویورک تایمز نوشت که این لایحه شامل بودجه‌ای است که دولت بایدن می‌خواهد برای اوکراین،‌ تایوان و مرز خود با مکزیک درخواست کند.

«چاک شومر»، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا، روز یکشنبه در سفر به اراضی اشغالی گفت،‌ قانونگذاران آمریکایی مشغول بحث بر سر برنامه ارسال مهمات ۱۵۵ میلی متری، مهمات جایگزین برای سامانه «گنبد آهنی»، بمب‌های هدایت شونده دقیق و کیت‌های تبدیل بمب‌های استاندارد به هدایت شوند به تل آویو هستند.

«استیو اسکالیز» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد، واشنگتن در حال آماده‌سازی بسته کمکی نظامی برای رژیم صهیونیستی است.

اسکالیز در اظهاراتی در کنفرانس روسای سازمان‌های یهودیی آمریکا گفت: «ما با اسرائیل همکاری می‌کنیم. دولت به تدارک کمک‌های نظامی برای تقویت گنبد آهنین و ارائه اقلام نظامی حیاتی به اسرائیل مشغول است.»

وزارت دفاع آمریکا نیز شامگاه دوشنبه اعلام کرد که آمریکا به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، مشورت و کمک اطلاعاتی می‌دهد.

ناتو گشتزنی در دریای بالتیک را افزایش می‌دهد

ناتو اعلام کرد که پس از خسارت اخیر به زیرساخت‌های زیردریایی بالتیک، گشتزنی‌های خود را در این منطقه افزایش می‌دهد.

 ناتو پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: افزایش گشتزنی‌ها شامل پروازهای شناسایی و تجسسی بیشتر با حضور پهپادها، هواپیماهای آواکس ناتو و هواپیمای گشتزنی دریایی است.

بر اساس این بیانیه، همچنین ناوگانی متشکل از چهار کشتی مین‌یاب نیز به این ماموریت اعزام می‌شوند.

مقام‌های اروپایی ماه جاری اعلام کردند که خساراتی به خط لوله انتقال گاز و یک کابل ارتباطی میان فنلاند و استونی و یک کابل مخابراتی میان سوئد و استونی وارد شده است.

مقام‌های این کشورها اعلام کردند، هنوز به نتیجه‌گیری قاطع درباره علت این آسیب‌ها و عمدی یا تصادفی بودن آنها دست نیافته‌اند.

دیلان وایت سخنگوی ناتو گفت: ما از نزدیک اوضاع را بررسی کرده و به تماس‌های خود با متحدانمان در استونی و فنلاند و شریکمان سوئد ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به افزایش گشتزنی‌ها در دریای بالتیک اظهار کرد: ناتو به اتخاذ این موضع دریایی ادامه می‌دهد و گام‌های لازم را برای حفظ امنیت متحدانش برخواهد داشت.

به نوشته رویترز، پس از آنکه در سال گذشته خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم آسیب دید و انتقال گاز روسیه به اروپا را مختل کرد، ناتو و اتحادیه اروپا حفاظت از زیرساخت‌های زیر دریا را در اولویت قرار دادند.

کارشناسان تاکید کرده‌اند که این آسیب‌ها ناشی از خرابکاری بوده است؛ اما هنوز به نتیجه‌گیری در مورد عاملان این خرابکاری‌ها نرسیده‌اند.

انجام ۹ ضد حمله اوکراین علیه روسیه در مناطق مختلف

روز پنجشنبه، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: در محور کراسنولیمانسک، شش حمله یگان های نیروهای مسلح اوکراین در مناطقی در لوهانسک دفع شد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: نیروهای مسلح روسیه حمله ای را در منطقه کلشیوکا دفع کردند؛ در محور دونتسک، تلفات کی یف به ۲۶۰ سرباز و یک تانک رسید.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: در محور دونتسک جنوبی، نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر ۱۹۰ نیروی نظامی خود را از دست داد. در محور کراسنولیمانسک تلفات دشمن بیش از ۲۳۵ کشته و زخمی نظامی، ۳ خودروی زرهی رزمی و ۳ کامیون وانت بود.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: در محور زاپروژیا، دو حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد، کی یف حدود ۴۰ نیروی نظامی و دو تانک خود را از دست داده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۶
روسیه دنبال همین بود قربانی کردن مردم فلسطین برای مردم روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
کشورش که تخریب شده اوکراینه. 6 استان اوکراین هم که به تصرف روسیه در آمده. بیش از 28 میلیون اوکراینی آواره هم که از کشورشان فرار کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
بیست و هشت میلیون نفر فرار کردن؟ مگه اوکراین چقدر جمعیت داره؟ چرا هر چرندی به دهانت میاد میگی؟ بر فرض که حرفت درست باشه، آواره شدن اینهمه آدم بخاطر پوتین آدم کش جای دفاع داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اوکراین بیش از 45 میلیون جمعیت داشت که الان به 16 میلیون رسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
البته رقم فراری های آواره به 30 میلیون رسیده است
الان که آمریکا و متحدانش می خوان روانه دریای مدیترانه شوند و قدری از تمرکزشان بر اکراین کم می شه (این طور که در این خبر گفته شده هزاران گلوله توپ که قرار بود روانه اکراین شود به اسرائیل رفت) روسیه باید حملات خودش را شدت بده تا آمریکا و انگلیس از درگیر شدن بطور صدرصد در خاورمیانه صرف نظر کنن و از شدت فشار بر غزه بیجاره کم بشه منتها مرام روسها نامردی هست و اینو در تاریخ بارها نشان داده اند و طرفداری آنها از فلسطین دروغه!
یا حتی چین باید یک کاری بکنه حالا هند که بدلیل ضدیت با مسلمانهای هند از روز اول حملات غزه را محکوم کرد و پشت اسرائیل درآمد! و متاسفانه مشتی عرب خیانتکار هم در منطقه بی خیالند. تو دنیای کثیفی داریم زندگی می کنیم و خوش هم هستیم!
پاسخ ها
مرگ برروسیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
سیاستمدارکی بودی تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
چه قدر پرت و پلا نوشتی
وقتی انسان عاشق کسی بشه عیبهاش رو نمیبینه و زمانی هم آدمی از کسی متنفر شد خوبیهای اون آدم براش قابل دیدن نیست .... بزرگترین ایراد حکمرانی در کشور ما اینه که مسئولین حودشون رو تافته جدا بافته میدونن و هیچ احترامی برای افکار عمومی قائل نیستند . همین امر باعث شده تا اگر جایی عمل خوب و مثبتی هم انجام گرفته باشه به تلافی از سوی مردم او عمل پوچ و بی ارزش تلقی بشه ..... " بصورت کلی عرض شد و با مطلب تابناک ارتباطی نداره "
ژنرال پاسکویچ ژنرال ایوان گودوویچ ژنرال بیوتر کوتلیارفسکی اهل اوکراین بودند و نقش بسزایی در شکست ایران از قوای روسیه تزاری داشتند
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
منفی دهندگان تاریخ را خوب نخواندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اگه تاریخ بیش از صد سال پیش براتون اینقدر اهمیت داره پس چرا از عراقی ها که به کشورمان حمله کردن دفاع میکنید؟ از خود روسیه که به ایران حمله کرده دفاع میکنید، ولی بخاطر دو تا ژنرال اوکراینی ، بر ضد اوکراین نظر میدین. اونوقت تو خودتو تاریخ دان می‌دونی استاد تاریخ ؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
آقای محترم کامنت های دیگری نوشتم از جنایات روسیه ولی چاپ نشد ظاهراً منظور من را درست نگرفتید
تغییر مسیر هزاران گلوله توپ از اوکراین به سمت اسرائیل!!!حالا پیدا شدن عامل درگیری ناگهانی بین حماس واسرائیل خیلی سخت نیست..دست پوتین ونتانیاهو در یک کاسه ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
جنگ را حماس راه انداخت چه راحت دروغ می گویی
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
پوتین ونتانیاهو دو لبه یک قیچی هستند. و هدفشان قطع ریشه ها در خاور میانه است. وای بحال پوتینی ها
با جایگزینی اسرائیل در ارسال کمک های تسلیحاتی اوکراین ضعیف و بی رمق ظرف مدت کوتاهی شکست خواهد خورد و مجبور به پذیرش صلح خواهد شد.
اگر توپ های خالی و پرقمپز اوکراینی توسط روس‌ها هدف قرار بگیرند روند نابودی و اضمحلال ارتش اوکراین صدچندان خواهد شد.
این بایدن تا چین و تایوان رو هم به جون هم نندازه ول کن نیست , خدا پدر ترامپ رو بیامرزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
بایدن شوت گیج مفتگی و ترامپ دیوانه جنایتکار مثل هم شرور و آب زیر کاه هستن
خداییش دم زلنسکی گرم .
تا پوتینو دق مرگ نکنه ول کن نیست ..
خدا نگهدارش باشه.
خیلی سال بود که یه مرد در تاریخ دیده نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
آره دلقک پلاستیکی اوکراین اگر یک روز کوکائین مصرف نکند خواهد مُرد
درضمن الان روسیه در حال جنگ با کل ناتو هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
اگر حتی یه روز از اوکراین حمایت مالی و نظامی نشود کشورش یک ماهه از نقشه محو می‌شود یا اینکه به کل با خاک یکسان می‌شود

اوکراین فقط یک عروسک خیمه شب بازی است که برای آمریکا می‌جنگد
برای آمریکا مهم نیست که اوکراین ویران و نابود شود
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
زرشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
تور گدایی دلقک اوکراین تمام شد یا نه؟
حالا پوتین به خودش میگه: عجب غلطی کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
روزی هزار بار
آمریکا واروپا تجهیزات نظامی خود را در جنگ در دوسویه دنیا امتحان میکند
روسیه نابود شده رسما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مگر نیرو های اروپا توانستن حتی به نزدیکی مرز روسیه برسند؟
آخرش روسیه باامریکایه جورای کنار میان واروپاهم دیگه دنباله رو امریکامیماند،انگلیس بازی راحغظ میکند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
چرا دری وری می‌نویسی؟
الان بهترین وقت است که روسیه دستان غرب و آمریکا را در حنا بگزارد و آرزوهای آنها را به باد دهد و اکراین را از تجهیزات غرب که تهدیدی برای روسیه است پاک کند

غربگرها که نابودی روسیه را می دیدند حالا تحویل بگیرند
لعنت خدا بر پوتین و هر چه جنگ طلب جنایتکار است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
احسنت پوتین که با غربی های فاسد کافر جنایتکار می‌جنگد
وضعیت پیچیده جهان الان فقط یک نفر است که سود کرده آن کسی که در اوکراین گیر کرده
کسی اصلأ براش مهم است که پوتین یا زلنسکی کی هستند بجز ایران
اینها مثل بازی موش وگرنه کاری به همدیگر ندارند ودارند کارشان که همان نابودی کشورهای دیگر است واسلحه های تولیدشان را به نوعی مصرف می‌کنند که با ساخته های نو مدرنیزه بکنند در اصل سیاست چیز کثیفی است وآمریکا وروسیه مصداق این گند زدن‌ها در جهان هستند ودر این وسط مردم بیگناه کشته می‌شود اگر خون از دماغ سیاستمدا ی می ریخت یک رور هم جنگ نمیشد
مرگ بر آمریکا و اسراییل مرگ بر فرانسه و آلمان و انگلیس انشالله اینا با قدرت جمهوری مقدس اسلامی نابود خواهند شد مرگ بر دشمنان خارجی و بخصوص مرگ بر دشمنان داخلی وطن فروش
ظاهراً دوستمان فقط اول کامنت من دیده من بازم نوشتم ولی چاپ نشد بله روسیه خیلی جنایات دیگر انجام داد که مال حتی سه دهه پیش هم است ولی اگر به این باشه اون آمریکا هم در گوادلوپ کار های بدتری نسبت به روسیه در حق ایران انجام داد
دو تا ژنرال اوکراینی نه سه تا تازه همین سه قفقاز را از ایران گرفتند مگر نمیگید که باید از کشوری که در دویست سال قبل ایران را کوچک کرد انتقام گرفت خوب اینا اوکراینی بودن بلغارستانی که نبودن
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
روسها از همون اولش هم پخی نبودن. هیتلر را همین اوکراینیها شکست دادند. مسکو زدش به نام خودش.
هرگونه نظر حاوی توهین یا انتقاد مودبانه و وفادارانه از دوستان منتشر نمی‌شود من که توهین نکردم ولی چه عرض کنم
بقول دوستان کانادایی پوتینی ها با درگیر کردن خاورمیانه پوتین را نجات دادند فقط سوالی داشتم مهمترین هم‌پیمان همسایه جنوبی شما چرا از حمله به بیمارستان ها کلیسا ها مساجد و مناطق مسکونی عرب ها در فلسطین حمایت می‌کند یا ساکت است اصلأ فلسطینی ها ترورسیم وحشی بربر عقب مانده ولی حداقل تا اینجای کار نه به کنیسه ها و نه به بیمارستان ها حمله آنچنانی نکردند ولی هر روز خبر از بمباران فلان بیمارستان و کلیسا و مسجد در غزه خبر میاد نه از صدا سیما میلی بلکه از همین رسانه‌های خودتان چه طوری میشه پوتین و نتانیاهو هم‌پیمان هم باشند ولی همین نتانیاهو شریک راهبردی رئسای جمهور آمریکا تان بوده پس بایدن اوباما بوش ترامپ هم هم‌پیمان پوتین هستند اگر اینطور باشد پس خاک بر سر این دنیا
آقایون تاریخ خوان اگر همین ژنرال های اوکراینی تبار ارتش تزار ها نبودن الان خیلی از مناطق قفقاز ایران مال ما باقی می‌ماند فقط کافی است در اینترنت جستجو کنید ملیت و تبار و محل تولد ژنرال های ارتش روسیه تزاری در جنگ با ایران قاجاری را ببنید که فقط سه عدد ژنرال روسی تبار داشتند باقی غیر روس بودند و اجداد ما را شکست دادند پس اینقدر اجداد اجداد نکنید در ضمن در دنیای سیاست دوست دشمن ابدی وجود ندارد ده میلیون بار
پولتاوا خارکف و کی‌یف محل تولد این سه ژنرال ارتش تزار روسیه است لطفاً در اینترنت سرچ کنید که این شهر ها در حاکمیت کدام کشور جهان هستند
یک اجنبی پرست همیشه ایران را به عقب فرستادن سی میلیون نفر افغان در خاک ایران است افغان ها درست است از نژاد ایران شرقی هستند ولی کلمه افغان اشاره به قوم پشتون دارد و متاسفانه نسبت به مردم ایران دشمن هستند ربطی به مذهب نداره اینا با هم‌نژادان آریایی خودشان مشکل دارند فقط کافیست به تاریخ معاصر ایران توجه کنید امپراتوری بزرگ صفوی را همین طور نابود کردند یا جنگ های ساسانیان و کوشانیان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی