بازدید 1967

آتش‌سوزی انبار چوب ۲ هکتاری در اسلامشهر

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده انبار چوب به وسعت ۲ هکتار در منطقه چهاردانگه اسلامشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 20 October 2023

به گزارش «تابناک»، سیدجلال ملکی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۹ دقیقه بامداد حادثه آتش سوزی گسترده انبار چوب در شهرک گلشهر قاسم آباد چهاردانگه اسلامشهر به سامانه ۱۲۵ اعلام و با توجه به اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش نشانان تهرانی بود اما ماموران ۶ ایستگاه با امکانات کامل به عنوان نیروهای کمکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در یک محوطه باراندازی که وسعت آن ۲ هکتار و مملو از پالت‌های چوبی بود و در برخی نقاط این پالت‌ها به ارتفاع ۷ تا ۸ متر روی هم چیدمان شده بود در این شرایط آتش به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر از این انبار سرایت کرده بود.

ملکی ادامه داد: آتش در حال سرایت به سایر نقاط بود که آتش نشانان تهران با همکاری آتش نشانان محلی وارد عملیات شدند و با استفاده از یک دستگاه لودر و سایر خودروهای پشتیبانی پس از ساعاتی تلاش نسبت به مهار این آتش سوزی بدون مصدومیت اقدام کردند.

به گفته وی، در فصل سرما در انبارهای چوب این منطقه و بخش‌های زیادی از بزرگراه آزادگان شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم؛ یکی از دلایل استفاده از وسایل گرمایشی و سیم‌کشی برق نامناسب از جمله دلایل بروز این حوادث هستند.

ملکی تاکید کرد: چیدمان مرتب چوب‌ها، وجود مسیرهایی برای تردد راحت‌تر در بین ردیف‌های چوب چیدمان شده، وجود سیستم‌های آب مثل لوله‌کشی آب تحت فشار یا منابع آب و حداقل خاموش‌کننده‌های مناسب در محل لازم است تا در دقایق اولیه اقدامات لازم توسط افراد حاضر در محل و مسلط به طرز کار این وسایل صورت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست