بازدید 14932
وزارت امور خارجه بیانیه صادر کرد

تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه برنامه موشکی ایران پایان یافت+ متن بیانیه

امروز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳)، آخرین بخش از محدودیت‌های ناعادلانه‌ای که برای سال‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در حوزه فعالیت‌های موشکی و تبادل خدمات و فناوری‌های مرتبط، از جمله توقیف اموال و محدودیت‌های مالی علیه برخی افراد و نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، بدون هیچ قید و شرطی پایان یافت.
کد خبر: ۱۱۹۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 18 October 2023

تحریم ها و محدودیت ها علیه برنامه موشکی ایران پایان یافت

بین الملل تابناک: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه، ۲۶ مهر ماه ( ١٨ اکتبر ٢٠٢٣) درباره پایان محدودیت‌های قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای صادر کرد.

از امروز ۲۶ مهرماه، مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همه محدودیت‌هایی که ناعادلانه در مورد فعالیت‌ها و نقل و انتقالات مرتبط با موشک‌های بالستیک به/از جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، خاتمه یافته و ایران دیگر موضوع هیچ محدودیتی در چارچوب شورای امنیت نیست.

همچنین همه محدودیت‌های تحمیل شده بر افراد و نهادهای مندرج در فهرست ۲۲۳۱، از جمله انسداد دارایی‌ها، پایان می‌یابد و این فهرست از وبسایت سازمان ملل، حذف خواهد شد.

در همین خصوص وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه‌ای صادر کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

امروز ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳)، آخرین بخش از محدودیت های ناعادلانه‌ای که برای سال‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در حوزه فعالیت‌های موشکی و تبادل خدمات و فناوری‌های مرتبط، از جمله توقیف اموال و محدودیت‌های مالی علیه برخی افراد و نهادهای جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، بدون هیچ قید و شرطی پایان یافت. طبق مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، پایان این محدودیت‌ها، نیازمند تصویب قطعنامه، صدور بیانیه و یا هیچ اقدام دیگری در سطح شورای امنیت نبوده و خودکار محقق شد.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، از ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲:

الف) مطابق با مفاد بند ۳ پیوست ب قطعنامه، ایران دیگر موضوع درخواست غیرالزام‌آور شورای امنیت برای عدم انجام فعالیت‌های مرتبط با موشک های بالستیک طراحی شده با قابلیت حمل سلاح های هسته‌ای نیست. البته تاکید می شود برنامه موشک های بالستیک ایران تا قبل از این تاریخ نیز هیچ گاه ناسازگار با مفاد این بند نبوده است؛

ب) مفاد بند ۴ پیوست ب قطعنامه خاتمه یافته و بر این اساس، همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام، خدمات و فناوری‌های موشکی به / از جمهوری اسلامی ایران پایان یافت؛

ج) مفاد بخش های ج و د بند ۶ پیوست قطعنامه پایان یافت و بر این اساس محدودیت های مربوط به فعالیت‌ها و ارائه خدمات مالی علیه برخی از افراد و نهادهای ایرانی مندرج در فهرست ۲۲۳۱، خودکار خاتمه پیدا کرد. محدودیت های لغو شده شامل محدودیت در ارائه وجوه، دارایی های مالی یا منابع اقتصادی توسط اتباع دولت های عضو سازمان ملل یا هر فرد و موجودیت فعال در قلمرو آنها، به افراد یا موجودیت های مندرج در فهرست ۲۲۳۱ بود.

شایان ذکر است که پیش از این، طبق بند ۵ پیوست ب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۰)، کلیه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحات متعارف به/ از جمهوری اسلامی ایران و اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن خاتمه یافته بود. همچنین طبق بند ۶ (ه) پیوست ب قطعنامه مذکور، تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد علیه برخی از اتباع ایران، در تاریخ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ (۱۸ اکتبر ۲۰۲۰) به صورت خودکار پایان یافته بود. این امر طی گزارش شماره S/۲۰۲۰/۱۱۷۷ مورخ ۷ دسامبر ۲۰۲۰ دبیرکل ملل متحد مورد اذعان قرار گرفت.

از این تاریخ، هیچ محدودیتی در حوزه نقل و انتقالِ اقلام، خدمات و فناوری‌های موشکی به/از جمهوری اسلامی ایران وجود نخواهد داشت و همکاری ها در کلیه حوزه های دفاعی و تسلیحاتی، بر اساس صلاحدید و نیازهای کشور و در چارچوب قراردادهای دوجانبه با سایر کشورها، بدون هیچ محدودیتی قابل انجام خواهد بود.

طبق بند ۲ قطعنامه ۲۲۳۱، شورای امنیت، از همه دولت های عضو ملل متحد می خواهد از اجرای برجام به عنوان ضمیمه این قطعنامه از جمله از طریق اجرای برنامه زمانی مندرج در برجام، حمایت کرده و از هرگونه اقدامی که به اجرای تعهدات ذیل برجام آسیب بزند، خودداری کنند. در این راستا، جمهوری اسلامی ایران با یادآوری مفاد منشور ملل متحد به ویژه ماده ۲۵ و همچنین مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تعهد همه دولتها مبنی بر ضرورت اثربخشی به پایان محدودیت های مذکور در سطح نظام های ملی را مورد تاکید قرار داده و از دولتها انتظار دارد در صورت وجود هرگونه محدودیت یا تحریمی در این ارتباط، طبق نظام داخلی، آن را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهند.

لازم به تاکید است هرگونه اقدام در سطح ملی یا منطقه‌ای در تعارض با پایان محدودیت های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و به ویژه بندهای ۱ و ۲ قطعنامه و چارچوب‌های زمانی مندرج در آن، با هدف ایجاد محدودیت یا وضع تحریم در هرگونه تعاملات و همکاری‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران، نقض ماهوی قطعنامه محسوب میشود و جمهوری اسلامی ایران، متقابلاً حق اقدامات مقتضی برای تأمین منافع ملی خود را محفوظ می‌دارد.

دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر قابلیت ها، ظرفیت ها و توانمندیهای بومی و برخاسته از قدرت و مقاومت مردم ایران بوده و خواهد بود. تسلیحات غیرمتعارف و کشتارجمعی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم برای تقویت توانمندی های خود به منظور حراست از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود در مقابل هرگونه تجاوز و همچنین مقابله با تهدید تروریسم در منطقه را ادامه خواهد داد. در این چارچوب، توانمندی های نظامی ایران از جمله موشک های بالستیک، منحصراً برای دفاع مشروع هستند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مفاد سند شماره S/۲۰۱۵/۵۵۰ شورای امنیت مورخ ۲۹ تیرماه ۱۳۹۴ (۲۰ ژوئیه ۲۰۱۵) را که متعاقب تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، توسط جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید، یادآوری کرده و مورد تاکید قرار می دهد. جمهوری اسلامی ایران همچنان بر موضع خود مبنی بر این که همه تحریم ها و اقدامات محدودیت سازی که علیه ایران وضع و اعمال شده اند، از جمله آنهایی که به بهانه برنامه هسته ای ایران اعمال شده اند، بی پایه، ناعادلانه و غیرقانونی بوده و هستند، اصرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷۲
مطمئن باشین همین امروز یا تمدید میشه یا یه تحریم سخت تر توسط همین شورای امنیت سازمان ملل واسمون میزارن
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
پریشب سه قدرت اروپایی انگلیس و فرانسه و آلمان

رسما تمدید تحریمهای سلاح ایران را در خواست کردند

و قطعا امریکا هم همین کار را خواهد کرد

کاری که حماس کرد دقیقا بر خلاف منافع مردم غزه و

فلسطین و جمهوری اسلامی و بنفع اسراییل تمام شد

اینجاست که میگن : اسراییل و امریکا همیشه در بازی

شطرنج سیاست منطقه و جهان چند مهره اینده را

پیش بینی و بازی میکنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
این تحریم های شورای امنیت هست و روسیه و چین حق وتو دارن اگر امریکا میدونست 1% شانس این رو داره که تمدیش کنه مطمائن باش این کار رو میکرد
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
ولی بیانیه اخیر اتحادیه اروپا خلاف اینو میگه
ناشناس
| France |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
جواب ۱۳۰۶: هفته پیش تمدید شد
خود سایت تابناک در بررسی صفحه مطبوعات مگر تیتر زیر در روزنامه ابتکار را نزده؟؟؟؟؟

غروب برجام با سکوت گذشت
وفادار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
یک عده انگار نوکر امریکا و غرب هستند، فقط حرفهای آنها را تکرار می کنند. خودباختگی تا کجا؟! متن مصوبه شورای امنیت است. امریکا و غربیها در مورد خودشان و روابطشان تصمیم می گیرند، به کشورهای آسیا و آفریقا و امیکای لاتین که می شود فروخت و از آنها لوازم و مواد اولیه خرید. دنیای شما فقط چند جنیتکار نباشد
ebi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
الان خود تحقیرها و غرب گداها ناراحت میشن......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مگه تحریم ها نعمت نبودن؟؟؟!!
بالاخره برجام خوب بود یا بد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
برگ چناری اشغال ترین معاهده تاریخ ایران بود
اینکه شما یکطرفه بیانیه میدین و خوشحالی میکنین عینا مثل اونیه که دختر بهش نمیدادن میگفت نمیدونم مشکل چیه آخه من که را ضیم و ۵۰ درصد کار حله!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
خنده دارتر روسهای ورشکسته هم میگویند بله تمام شده
پوتین و لاوروف بازی کثیفی انجام دادند تا اروپا یی ها تحریم موشکی را تمدید کنند با استفاده و بکارگیری از پهبادهای ایرانی در اوکراین که نقض صریح یکی از ضمایم برجام بود و الان که به مقصودشان رسیدند بیایند طرف ایران را بگیرند
بازی کثیف
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
شما آمریکایی‌هایی که از برجام خارج شدید محترمانه ساکت
کی عمل می کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
وزارت امور خارجه دستور داده به سازمان ملل و شورای امنیت و اونها باید بر این اساس اقدام کنند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
مهم اینکه ایران میفروشه
چه جالب.!!! کشورهای تحریم کننده گفتند لغو نکردیم کشورتحریم شده خودش بیانیه میده دیگه تموم شد. وزارتخارجه فردا هم یک بیانیه دیگه بده که تحریمهای امریکا علیه ایران از این لحظه تموم شد.
دوستان این رو بدونید که هیچ تحریمی از ایران برداشته نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
فروش اولین محموله سلاح را ببین و خوب ضبط کن و برای بقیه بفرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
جناب ناشناس ۱۶:۴۹ : آیا واقعا شما و همفکران بیمارتان غیر از فروش سلاح و موشک و جنگ و بدبختی برای مردم کشورتان و دیگر کشورهای جهان دستاورد دیگه ای هم دارید ؟ معلوم هست که نه
این یعنی اینکه یک بده بستان بین ایران وامریکا است
والا ما که توی خبرهای دنیا برعکس اینو خوندیم
کفتن که رای نیاورده و دوباره این تحریمها تمدید شده !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
منبع خبرت استوری های اینستاگرام که نیس
هست؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
احتیاج به رای گیری نداره
بسم الله الرحمن الرحیم ...!
خدارا شکر از امروز در کل دنیا هرکه موشک بفروشد خریداریم و این مشکلمان هم حل شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
مهم فروختنه ، کی داره میسوزه
من با صادرات موشک و فناوری آن به آمریکا و جزایر فارو و سوئد و صحرای سینا مخالفم
الان با خیال راحت به سوریه و لبنان و یمن و... سلاح بفروشید
دیگه وقتشه مثل امریکا پول در بیارید
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
به کوری چشم همه مزدورها
خوش خیال
چهارتا کشور اونجا نشستند و برای همه دنیا قعطنامه صادر میکنند و خودشان هر غلطی دلشون بخواد انجام میدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
این همه سال تحریم بودیم ولی انواع موشک ها رو ساختیم

حالا که تحریم لغو شده رو تصور کن چه شود
زنده باد ایران سربلند با راهبردهای عزت مندانه
منم بعضی وقتها زیر پتو از خواب بیدار میشم و میگم از امروز دیگه آزادم و رها
بعد دارم آب میخورم که داد داداشم بلند میشه که میگه باز داری با شیشه آب می خوری؟ بشور شیشه رو تا نزدم لهت کنم
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
این دفعه سرتو از تو برف دربیار تا بلایی سرت نیاوردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
برگرد سر جات
ه
| France |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
با لودگی اگر مشکل تون حل میشد ، معجزه هزاره سوم تون الان وضعش این نبود
باز ما سرمون رو از برف دربیاریم مشکلمون حل میشه ، شما که بلا رو سرتون اوردن و خبر ندارین
حتما کار دولت رئیسی
آره به همین خیال باشید ...
البته این اعتقاد ماست که پایان یافته. باید دید در عمل پایان یافته یا نه.
اقایان دولت سیزدهم

کیهانی های شریعتمدر

پایدارهای پر فشار و پر نفوذ


پایان این محدودیت ها را بواسطه کدام توافق و در کدام دولت بدست اورده اید

اگر صادق هستید بگوئید
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
قطعنامه‌های شورای امنیت و آمریکا مرتبط با تسلیحات ایران

اینو توی ویکیپدیا پیدا میکنی

بخون
خداروشکر این مشکلمونم حل شد
ایشاله سال دیگه خونه رو میخرم
به من چه که پایان یافت...
چی برای من داره؟
حقوقم زیاد میشه؟
تورم میاد پایین؟
خانه دار میشم؟
ماشین خوب می خرم و سوار میشم؟
راحت میتونم برم مسافرت؟
تو فصل گرم سال قطعی برق ندارم؟
تو فصل سرد سال گازمون قطع نمیشه؟
گرد و غبار نیمه اول سال تموم میشه؟
آلودگی ناشی از سوخت نیروگاهها و بنزین بی کیفیت تو نیمه دوم سال تموم میشه؟
.
.
.
.
.
یه چیز بگین که من خوشحال شم....
یه چیزی بگین که من به آینده امیدوار شم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
اون 8 سال که جنگ داشتیم نه گاز داشتیم نه نفت داشتیم نه سلاح نه خونه
تورم هم که به دوره خودش پا برجا بود

ولی آخرش دوام آوردیم

الان هم همین وضع
دوام میاریم
حتی در کنار امثال شما
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
تو فقط با خبرهای آمریکایی خوشحال میشی ، برو بی بی سی نگاه کن
خیر پایان نیافته
در کمسیون حل اختلاف برجام اروپایی ها ان را تمدید کردند و هفته پیش بورل ان را اعلام کرد.
در کمسیون حل اختلاف ارا به نفع طرف اروپایی است و انها ۳ رای دارند و چین و روس ۲ رای
متاسفانه وزارت امورخارجه اقای عبداللهیان ضعیف و پر ادعا و پراشتباه
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
اتمام ان نیاز به رای گیری اروپایی‌ها ی عوضی ندارد
ناشناس
| France |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
جواب ۱۶۵۷: بابا یک مقدار مطاله کن و بعد نظرتان را پای ۲۰۰ تا کامنت مدام تکرار کنید

شما از احمدی نژاد هم که میگفت تحریم ها کاغذ پاره اند جلوتر
قوانین سازمان ملل و یا معاهده های بین المللی آن یک اصولی دارد و بسیار دقیق است و قرار نیست در معاهده های بین المللی ،دعوا کنند و هم را بکشند و موی هم را بکشند ،در هنگام اختلاف


شما روزنامه امروز ابتکار را بخوان شاید یک مقدار راضی شوید یک مقاله در همین رابطه نوشته
درخواب ،باش تاصبح دولتت بدمد
وزارت خارجه کار بسیار خوبی کرد. درود بر وزارت خارجه! ولی مگر خودمان برنامه موشکی خودمان را تحریم کرده بودیم که حالا بیانیه یکجانبه صادر می کنیم؟ اصلا مگر جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه 2231 و برجام پایبند است که حالا بر آن اساس بیانیه رفع تحریمها را صادر می کند؟ آمریکا که کل صنعت کشور را تحریم کرده است، اتحادیه اروپا هم یک ماه پیش اعلام کرد که تحریمها علیه صنعت موشکی ایران را رفع نخواهد کرد. این بیانیه هنرمندانه و شجاعانه وزرارت خارجه قرار است چه چیزی را عوض کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
خیالات تو اروپایی های بیعرضه را بر باد داد
هر چند ظریف رو خائن به ملت ایران میبینم. اما بازم بگین ظریف بده
اگر برجام برقرار میبود امروز روز مهمی میبود زیرا امریکایی ها از کنگره باید برای رفع دایم تحریمها مصوبه میگرفتند و ایران هم در ازای دایمی کردن اجرای پروتکل الحاقی از مجلس مصوبه میگرفت و ان را به قانون تبدیل میکردند و امروز تحریمهای موشکی هم پایان می یافت
مصوبه های مجالس ایران و امریکا که تصویب نشد
اروپایی ها هم تحریم موشکی را تمدید کردند و هماهنگ کننده اروپا هفته پیش اعلام

دوستان امورخارجه دقیق تر صحبت کنید
خیر پایان نیافته
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
ببین اولین محموله ها در حال ارسال است ، چشم هاتو باز کن
نتیجه دیپلماسی.
حالا نوبت مدعیان میدان است. این غزه، این حماس، این اسرائیل وحشی و این شما!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
الان با یدن و نتانیاهو همه دور هم جمع هستن بهترین فرصت بزنید امریکا و اسقاطیل ار روی زمین محو کنید
جنگ غزه ثابت کرد اگر اسرائیل با ما بجنگه قطعا از بمب اتم استفاده میکنه. باید هرچه سریعتر به سمت ساخت این سلاح بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
داریم
هر چه زودتر تکلیف دختر مهرجویی که بدون حجاب سخنرانی کرد بای د معلوم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Serbia |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
شما اول تکلیف سر بریده پدر و مادرش رو روشن کن تا نوبت به دخترش برسه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
ساکت
آقا ما دیروز رفتیم خواستگاری
نتیجه پنجاه پنجاه شد!
پنجاه درصد ما موافق بودیم
پنجاه درصد خانواده دختر مخالف!!
شما که با آمریکا برای احیای برجام توافق نکردید چطور ادعای پایان محدودیت‌های قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل متحد را می کنید تازه مکانیزم ماشه هنوز سر جایش است که توسط کشورهای انگلیس و فرانسه می تواند در هر زمانی فعال شود.
دوستان چچرت وپرت نگید لطفا،ایران در تولید محصولات نظامی مثل موشک به خوکفایی بیش از ۹۰ درصدی رسیده،یعنی تحریم اروپا و امریکا دیگه کارساز نیست،اگه می بینید وزارت خارجه بیانیه داده، و روسیه هم گفته از نظر ما تمومه تحریم تسلیحاتی ایران، یعنی کابوس امریکا داره تعبیر میشه و اون کابوس چیزی نیست جز فروش موشکهای بالستیک فاتح ۱۱۰ و ذوالفقار به روسیه،یادتونه وزیر دفاع روسیه چند وقت پیش از نمایشگاه توانمندی های هوا فضای سپاه بازدید کرد؟؟؟ایران میخواد حمایت امریکا از اسراییل رو تلافی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
وقتی یک نفر کمترین سوادی در تولید و صنعت و موشک نداشته باشه می شه همین نظر که از روی هوا داده شده
خدا را شکر که تو این چند سال یک چیز به پایان رسید البته چون دست ما ایرانی‌ها نبود والا تا ابد تحریم بودیم. برای نمونه 13 سال است شهرداری تهران می خواهد سند واحدهای مجتمع تجاری ابریشم را به خریداران بخت برگشته واگذار کند ویا شهرداری شهریار می خواهد میدان میوه وتره بار جدید شهریار را افتتاح کند. اگر می خواهید اسرائیل را نا بود کنید شهرداری‌های ایران را به اسرائیل بفرستید قدرت نابودیشان از بمب اتم بیشتر است.
خوب خداروشکر
از فردا که موشک داریم
تورممون کم میشه
نرخ دلار میاد پایین
مشکل مسکن حل میشه
خودرو ارزون میشه
گوشت و مرغ و اقلام اولیه ی زندگی مردم ارزون میشه
خداروشکر خداروشکر
خواب دیدید خیره برادر
چرا بیخودی شادی پس از گل می کنید؟! آفساید بوده! آفساید!
ای خدای بزرگ یعنی تورم میاد پایین؟ ارزونی میشه؟ یه سقف بالا سرمون میبینیم؟ بچه های یتیم ما مثه بقیه زندگی خوبی خواهند داشت ؟ آیا چنین روزایی رو میبینیم؟ من که پیر شدم، ولی ایشالا روزای خوبی در انتظار بچه هامون باشه!!!
خدایا به فریاد دل بندگان مظلومت برس... آمین یا رب العالمین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل