بازدید 6689

احمدی‌نژاد بخاطر مصلحت درباره اسرائیل سکوت کرده‌؟

احمدی نژاد در مورد درگیری حماس و اسرائیل سکوت کرده است. او فردی است که زمانی که ریاست جمهوری را به عهده داشت بیشترین حملات را نسبت به اسرائیل داشته و آنها را «جرثومه فساد» می‌خواند.
کد خبر: ۱۱۹۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 17 October 2023

به گزارش تابناک، عصرایران نوشت: بعد از ماجرای درگیری حماس و اسرائیل و بعد از آن فاجعه انسانی که در غزه درحال رقم خوردن است، همگان انتظار داشتند، رئیس جمهور پیشین ایران یعنی محمود احمدی‌ نژاد به صحنه بیاید و موضعی صریح در این رابطه بگیرد.

احمدی نژاد در جریان این درگیری در گواتمالا بود. سفری که رئیس دولت‌های نهم و دهم به زحمت توانست گذرنامه خود را آزاد و به آمریکای مرکزی سفر کند.

شاید جوان‌های امروز خیلی با احمدی نژاد و مواضع او آشنا نباشند اما ما که جوانی‌مان در عصر او گذشت، به خوبی به یاد داریم که رئیس جمهور پیشین ایران در تمام سفرهای خارجی خود، تیر کلامی را به سمت اسرائیل پرتاب می‌کرد.

 

هنوز فراموش نکرده‌ایم که سخنرانی‌های او در نهادهای بین‌المللی چه جنجال‌هایی به پا می‌کرد. او در سخنرانی‌هایش اسرائیل را «جرثومه فساد»، «رژیم جعلی»، «رژیم نژادپرست»، «لکه ننگ» خطاب می‌کرد و حالا سکوت کرده است.

بیاید کمی سخنرانی‌های او در مورد اسرائیل را در عهد ریاست جمهوری با هم مرور کنیم:

«فکر می‌کنیم زشت‌ترین کاری که در ۷۰ سال اخیر انجام شد، تأسیس رژیم صهیونیستی است. رفع اشغالگری، بازگشت آوارگان، تأسیس دولت ملی فلسطین، آرزوی تاریخی همه ملت‌های منطقه است. همه آرزو دارند روزی برسد، که دیگر هیچ اثری از رژیم اشغالگر و آدمکش صهیونیستی نباشد. هر گامی که این امید را زنده کند، گام مثبتی است و به نفع ملت‌های منطقه.»

«شما بدانید این رژیم منفور در سراشیبی سقوط است، به فضل الهی سقوط خواهد کرد و هیچ عاملی قادر نخواهد بود او را نجات بدهد.»

او او این بار در یک سخنرانی خواهان جابه‌جایی کشور اسرائیل به مکانی دیگر شد:

«اگر شما جنایت کردید، خوب است قطعه‌ای از خاک خودتان را، از خاک اروپا را، از خاک آمریکا را، از خاک کانادا و آلاسکا را در اختیار اینها قرار دهید، تا اینها برای خود کشوری تشکیل دهند. مطمئن باشید اگر شما چنین کاری را انجام دهید، ملت ایران حتی یک تظاهرات هم در روز قدس راه نخواهد انداخت و هیچ شعاری علیه شما و این رژیم غاصب صهیونیستی، نخواهد داد.»

هم‌اکنون دریای خون میان حماس و اسرائیل به راه افتاده است اما احمدی نژاد لام تا کام حرف نمی‌زند و گویی اصلا اخبار این جنگ تازه را پیگیری نمی‌کند و فراموش کرده است که حماس و اسرائیلی در این دنیا وجود دارد.

در دوران ۸ ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد، او با حرف‌های تند علیه اسرائیل، هزینه‌های زیادی را برای کشور ایجاد کرد اما حالا انگار نه انگار.

انتظار از احمدی نژاد برای موضع گرفتن درباره اتفاقات اخیر، خواسته زیادی نیست. حداقل حالا که سمت رسمی در کشور ندارد، دوست داریم بدانیم که نظر او چیست؟ چرا سکوت کرده است؟ آیا او دیگر نسبت به اسرائیل نظرات گذشته خود را ندارد؟

او مدتی است که سکوت کرده است. می‌گفتند سکوت او در مورد مسائل کشور از سر مصلحت است اما آیا درباره اسرائیل هم مصلحت است یا خیر؟

در بالا اشاره شد ما در جوانی هزینه زیادی بابت حرف‌های محمود احمدی نژاد پرداخت و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم و حالا حق خودمان می‌دانیم که بدانیم احمدی نژاد امروز در مورد آن روزها و نظرات شاذی که می‌داد چه نظری دارد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۰
چرا نوشتید در جوانی هزینه دادیم؟ ما هنوز م داریم هزینه میدیم بخاطر ندونم کاریهای این فرد. اجماع جهانی که ضد ایران شکل گرفت و شروع تحریمهای اصلی که تا امروز برجاست از همون دورانه. شاید اگر اون حرفا و کارا نبود هیچ وقت اسراییل نمیتونست با مظلوم نمایی بر علیه ایران اجماع درست کنه و یا این حجم پشتیبانی برای قطعنامه های شورای امنیت نبود و هرگز تحریمهایی با این حجن عملی نمیشد. بهر حال اون دوران اوج تولید نفت بود و به راحتی نمیشد سهم ایرانو حذف کرد. ولی تهدیدات این فرد باعث شد قدرتهای دنیا تن بدن به این هزیه هاو اجراش کنن.
واقعا این چه ناواقعیتهایی هست که منتشر می کنید . و در آخر او را که هم اکنون محبوبترین در هر انتخاباتی در بین مردم به شرط وقوع و حضور خواهد بود سیاه می کنید ؟
مطمئن باشید این رفتار منافقانه توسط نویسنده مقاله و مسئولین آن تحریریه ، بر عکس جواب می دهد و شما به محبوبیت او که دیگر در سپهر سیاسی ایران حذف شده است ، کمک می کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
شما اگر در طرفداری از احمدی نژاد ذینفع نباشی حتما یکی از آن خلق اللهی که همیشه هدف فریبکاری احمدی نژاد و امثال او هستی. هموطن ! هوشیار باش و به خودت بیا.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
امین جان منفی های نظرت رو بشمار تا میزان محبوبیت احمدی نژاد دستت بیاد. ر
احمدی‌نژاد تنهاترین رییس‌جمهور آکادمیک تاریخ ایران
پاسخ ها
صحیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
نه بابا! گند زدن در بحث آکادمیک را ایشان و چند شبه دکتر قلابی خوب تفسیر کردند. لطفا ایشان را به دانشگاه وصل نکن اگر سیاست نبود امثال او به صندلی استاد دانشگاهی که سهل است به صندلی نظافتچی دانشگاه هم نمیرسیدند.
فامیل قبلی احمدی نژاد صباغیان بوده فامیلش رو عوض کرده باید بررسی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
سبو جیان بوده
کشش ندید بعضی ها ناراحت می شن ....
البته کلا سکوت و بی عملی امثال احمدی نژاد از حرف و عملشون بهتره . هزینه کمتری برای مردم و کشور داره .
در مورد ماجرای حجاب چه ؟؟؟ چه قدر این آقا مصلحت اندیش شده !!!
در دوران ایشان با وجود فروش نفت افسانه ای هشتصد میلیارد دلاری بانکها غارت شد . بنزین از پنجاه تومان یه چهارصد و هفتصد رسید . دلار هفتصد تومانی در نهایت شد سه هزارو دو یست تومان ؟ چرا .... در حالیکه این میزان در آمد باید باعث کاهش قیمت دلار و ارزانی در کشور میشد ؟؟؟
مگر فضولید که ببنید کی چی میگه یانمیگه؟اصلا نمیخواهد چیزی بگوید به کسی ارتباط دارد؟
بله ... زمان ایشون بود که من به دلیل استخدام های غیرقانونی پس از سالها بی جهت از کار تعدیل شدم و هنوز بیکارم ... و چه گذشت بر من ...
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
احمدی نژاد بزرگترین ضربه را با مواضع غیر اصولی خود به کشور زد
ولی الان ظاهرا تغییر مواضع داده
محمووتی، بچه پولدار شده..دیگه با ملت کاری نداره..دلارهای نفتی و معاونین اهل دل محموتی رو هیچوقت فراموش نخواهیم کرد...بالاخره روزی دادگاهی خواهد شد...
احمد دیگه اولی نیست
چقدر خوب فارسی را مثل زبان مادری حرف میزند
مموتی کجایی که یادت به شر
زنده اش افاقه نداشت مرده اش می خوادآب لطفی باشه؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست