بازدید 75527
با تحولات منطقه و جهان

تهدید اردوغان به تلافی کردن سرنگونی پهپاد ترکیه توسط آمریکا/ ورود ناو هواپیمابر آمریکا به مدیترانه/ آغاز رزمایش مشترک دریایی چین و عربستان سعودی/ موافقت ارمنستان با برگزاری نشست ۳+۳ در تهران

تهدید اردوغان به تلافی کردن سرنگونی پهپاد ترکیه توسط آمریکا، ورود ناو هواپیمابر آمریکا به مدیترانه، آغاز رزمایش مشترک دریایی چین و عربستان سعودی، موافقت ارمنستان با برگزاری نشست ۳+۳ در تهران و اعلام عبور خط ریلی نخجوان از ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱ 11 October 2023

هدید اردوغان به تلافی کردن سرنگونی پهپاد ترکیه توسط آمریکا/ ورود ناو هواپیمابر آمریکا به مدیترانه/ آغاز رزمایش مشترک دریایی چین و عربستان سعودی/ موافقت ارمنستان با برگزاری نشست ۳+۳ در تهران

بین الملل تابناک: تهدید اردوغان به تلافی کردن سرنگونی پهپاد ترکیه توسط آمریکا، ورود ناو هواپیمابر آمریکا به مدیترانه، آغاز رزمایش مشترک دریایی چین و عربستان سعودی، موافقت ارمنستان با برگزاری نشست ۳+۳ در تهران و اعلام عبور خط ریلی نخجوان از ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تهدید اردوغان به تلافی کردن سرنگونی پهپاد ترکیه توسط آمریکا

روز سه شنبه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری پس از جلسه کابینه گفت که ترکیه سرنگونی پهپاد خود توسط ایالات متحده در شمال سوریه را تلافی خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «دووار» اردوغان گفت: «شکی نیست که این حادثه در حافظه ملی ما حک شده و قطعاً در زمان مناسب اقدامات لازم انجام خواهد شد.»

 بر اساس این گزارش، آمریکا پنجشنبه گذشته، پهپاد ارتش ترکیه را که بر فراز استان الحسکه در سوریه به دنبال عملیات علیه مناطق تحت کنترل کردهای سوری بود، ساقط کرد؛ این رویداد زمانی اتفاق افتاد که پهپادهای ترکیه در حال هدفگیری مراکز غیرنظامی و تاسیسات نفتی و اهداف چند جانبه دیگر در الحسکه بودند.

شبکه المیادین گزارش داد، پهپادهای ترکیه چاه‌های نفت را در روستاهای «تل برهم» و «لیلان» در منطقه القحطانیه در شمال شرق الحسکه هدف قرار داده است. خبرنگار المیادین علاوه بر این گزارش داده، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه، چاه‌های نفت، ایستگاه‌های برق و سایت‌های نظامی متعلق به شبه‌نظامیان SDF(قسد) را در مناطق «رمیلان»، «المالکیه» و «القامشلی» هدف قرار داده‌اند.

ورود ناو هواپیمابر آمریکا به مدیترانه

بامداد چهارشنبه، رژیم موقت صهیونیستی اعلام کرد که  دقایقی پیش، اولین هواپیمای حامل مهمات و تجهیزات نظامی آمریکایی در فلسطین اشغالی فرود آمده است.

سخنگوی ارتش این رژیم ادعا کرد، مهمات پیشرفته آمریکایی در این هواپیما، «امکان انجام حملات بزرگ و آمادگی برای تمام سناریوها» علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی را ممکن می‌سازد.

دقایقی بعد منابع محلی از ورود ناو هواپیمابر «جرالد فورد» به شرق دریای مدیترانه خبر دادند.

سازمان تروریستی «سنتکام» اعلام کرد که ناو هواپیمابر جرالد فورد، برای نشان دادن حمایت آمریکا از رژیم موقت صهیونیستی و «بازدارندگی در برابر هر کسی که به دنبال دامن زدن به جنگ» رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین باشد، به شرق دریای مدیترانه رسیده است.

آغاز رزمایش مشترک دریایی چین و عربستان سعودی

چین و عربستان سعودی رزمایش عملیات ویژه دریایی مشترک خود با نام شمشیر آبی - ۲۰۲۳ را با تمرکز بر عملیات ضد تروریسم برون‌مرزی در جنوب چین آغاز کردند.

به گزارش گلوبال تایمز، نیروی دریایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمایش شمشیر آبی - ۲۰۲۳ با برگزاری مراسم افتتاحیه در اردوگاهی در ژان جیانگ استان گوانگ‌دونگ در جنوب چین آغاز شد. هدف از این رزمایش، تقویت اعتماد متقابل و روابط دوستانه بین نیروی دریایی چین و عربستان سعودی، ارتقای توانمندی‌های شرکت‌کنندگان در نبرد دریایی و ارتقای همه جانبه قابلیت‌های عملیاتی مشترک واحدهای امداد و نجات مسلح خارج از کشور است.

این رزمایش که با تمرکز بر عملیات ضد تروریسم برون‌مرزی و بر اساس سناریوی ربوده شدن یک کشتی تجاری تنظیم شده است، یک واحد عملیات ویژه دریایی مشترک چین و عربستان سعودی را موظف می‌کند تا عملیات حمله دریایی به ربایندگان و نجات این کشتی را انجام دهد.

این تمرین مشترک سه هفته‌ای به یک مرحله آموزش پایه، یک مرحله آموزش حرفه‌ای و یک مرحله تمرین جامع تقسیم می‌شود که شامل بیش از ۲۰ موضوع آموزشی است؛ این دومین دوره از رزمایش مشترک سری شمشیر آبی و اولین دوره این رزمایش است که در چین برگزار می‌شود. اولین دوره، شمشیر آبی - ۲۰۱۹، در سال ۲۰۱۹ در عربستان سعودی برگزار شد.

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین پیشتر اعلام کرد که این کشور رزمایش دریایی مشترکی را با عربستان سعودی در اکتبر برگزار خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین، گفت: رزمایش دریایی بین چین و عربستان سعودی به نام «شمشیر آبی ۲۰۲۳» در شهر ژان جیانگ واقع در استان گوانگ‌دونگ در جنوب این کشور برگزار خواهد شد.

چین و عربستان سعودی پیش از این در سال ۲۰۱۹ تمرینات دریایی مشترکی را با نام شمشیر آبی - ۲۰۱۹ برگزار کردند که سه هفته در پایگاه دریایی ملک فیصل در ناوگان غربی در شهر جده ادامه داشت.

موافقت ارمنستان با برگزاری نشست ۳+۳ در تهران

 یک رسانه جمهوری آذربایجان سه شنبه شب مدعی شد، نخست وزیر ارمنستان با پیشنهاد رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  و برگزاری نشستی در قالب گروه ۳+۳ در تهران موافقت کرده است. 

به گزارش خبرگزاری «ترند»، روز سه شنبه، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، اعلام کرد با برگزاری نشستی در قالب «۳+۳» (جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ایران، گرجستان، ترکیه و روسیه) که با پیشنهاد «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان بوده، موافقت کرده است.

پاشینیان در این باره گفت: «آن زمان توافق شد که نشست بعدی در قالب «۳+۳» در تهران برگزار شود، ما آمادگی داریم مذاکرات را در این قالب ادامه دهیم.»

اعلام عبور خط ریلی نخجوان از ایران

 الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت: با ایران برای عبور خطی ریلی نخجوان از این کشور توافق شده است.

به گزارش خبرگزاری ترند، علی اف در بیست و هفتمین نشست شورای وزرای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (ECO) با اعلام این خبر افزود: آذربایجان در حال کار بر روی توسعه ظرفیت انتقال کریدور حمل و نقل شمال - جنوب است؛ این پروژه بر اساس تفاهمنامه ایجاد مسیر ارتباطی بین جمهوری آذربایجان و نخجوان با عبور از خاک ایران احداث می‌شود.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین با بیان اینکه باکو حامی صلح در منطقه است، گفت: هم‌ اکنون شرایط تاریخی برای عادی‌سازی روابط میان ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان، امضای توافق صلح و تبدیل کردن قفقاز جنوبی به محلی برای صلح و همکاری فراهم شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۰۰
افکار عمومی مردم جهان در طول تاریخ هیچ گاه تا این حد علیه فلسطینی ها نبوده است.
وحشی بازی، افراطی گری و جنایاتی که حماس در چند روز گذشته انجام داده، تیر خلاص به آرمانهای فلسطینی ها، لااقل تا مددهای مدید است.
حماس یاد داعش را در افکار عمومی مردم جهان زنده کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
فلسطینی ها تا زمانی که با سنگ و تیرکمان با اسراییلی ها روبرو می شدند، شانسی برای پیروزی داشتند.
آنانی که باروت و موشک در اختیارشان قرار دادند، این شانس را از آنها گرفتند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
آن مجری صدا و سیما که خشونت علیه پیر زنان و کودکان را مباح و تشویق می کند، بویی از انسانیت و مسلمانی نبرده است.
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
اگه منظورت از افکار عمومی جهان آمریکا و اروپاس که درست می گی ولی اگه منظور مسلمونهاست حرفت بی ربطه هیچ مسلمون واقعی حقی برای صهیونیستهای غاصب قائل نیست ندیدی تو فلسطین پلیس خودجوش گردشگراشونو به تیر بست
از اولی که اسرائیلیها پاشونو تو خاورمیانه گذاشتن با خودشون جنگ و خونریزی آوردن تا باشن هم همینه
اگه طرفدار صلح بودن قطعنامه 1967 شورای امنیت خواست هرکسی توی مرزهای اون زمان باقی بمونه و دولت مستقل داشته باشه ولی هنوز که هنوزه اسرائیل داره زور می گه و پیشروی می کنه و شهرک سازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
صبرا وشتیلا یادت نره روزانه بمباران کردن مدارس و بیمارستانهای غزه یادت نره بمباران قانا یادت نره میخواستی با گا برن شهرک صهیونیستها که همه مسلح هستن یا جهودی یا تازه ازخواب بیدار شدی
آزادی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
کارهای حماس آدم رو به یاد جنایات داعش میندازه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
اگه تا حالا افکار عمومی جهان برای فلسطینیها کاری کرده در آینده هم می کنه اگه تاریخ اروپا و جنگ جهانی و هلوکاستو بخونی می فهمی که اروپییها خودشون چه نفرت و کینه ای از یهودیها داشتن برای همین می کشتنشون چون همون زمان که تو جنگ جهانی اروپاییها بیچارپی و گرسنگی می کشیدن یهودیها تو اروپا احتکار می کردن برای همین بعد از جنگ جهانی فلسطینو تحویل یهودیها دادن از دستشون خلاص شن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
آزادی انگلیسی نشستی سوتی های حماسو می گیری اونها هم ممکنه اشتباه کنن آدمی که 75 ساله مملکتشون گرفتن تو سر خودشو و جد و آبا و زن و بچش می زنن هیچی نیست یه دفعه اینها زدن آسمون
زمین اومد
این سرزمین مال این ملته اسرائیلی ها اینقدر پرو ان که اومدن گرفتن بقیشم می خوان بگیرن اینها را بریزن تو دریا
رفیقای خودشون تو شورای امنیت می گن بسه دو دولت بشین تو مرزهای 1967 می گن بازم می خوایم
نمی دونی بدون اینها کار فلسطینو یکسره کنن می یان سراغ لبنانو و سوریه و عراقو و ... حالا خداروشکر تو همینش موندن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
عملیات طوفان صحرا تبدیل شد به طوفان ریزش

بمب و موشک بر روی مردم غزه.

مقصر این ماجرا حماس است.

البته اسماعیل هنیه که در قطر است این طوفان

را نمی تواند ببیند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
افکار مردم غربی هم تغییری نکرده هنوز همه اسرائیلو متجاوز کودک کش میدونن
علی
| United States of America |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
معلومه از وسط سرزمینهای اشغالی داری این چرندیات رو مینویسی. رژیم اشغالگر صدها بار از این بدتر رو صدها بار به سر فلسطینی‌ها آورده و غیر انسانی و ضد بشری رفتار کرده که نمونه آخرش همین زندان روباز ۳ میلیون نفری تو غزه که از همه طرف با سلاح‌های اهدایی غرب طرفدار حقوق بشر (مهسا و آرمیتا) احاطه شده تا به این انفجار رسیده. شما اشغالگرها باید منتظر انفجارهای مهیب‌تر در آینده نه چندان دور باشید اگه زود گورتون رو از سرزمین‌های اشغالی گم نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
یعنی با سنگ و تیروکمان به نظر شما شانس پیروزی داشتند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
انسانهای واداده ای مثل شما تصور می کنند چون طرف قوی است پس فقط باید به نظاره نشست و اجازه داد هر کاری دشمن خواست انجام بدهد چون قوی است
ناشناس
| Switzerland |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
مرگ بر صهیونیست
یاحق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
خفه شو حرف از وحشی‌گری مردم مظلوم فلسطین نزن دفاع از دجال ظالم میکنی که کارش شده کودک کشی وحمله به مردم عادی وبی دفاع یکم وجدان داشته باشی بدنیست هرچندکه خودت هم جزءافراد دجال هستی زنده بادمردم ستم دیده فلسطین حماس غزه به امید پیروزی حق علیه باطل الهی آمین یارب العالمین آن شاءالله اللهم عجل لولیک فرج ه
مسعود
| United States of America |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
اروپییها در زمان جنگ جهانی از یهودیها به شدت متنفر بودند و اونها رو ملتی تن پرور و
... میدونستن نزول خور و محتکر اجناس و
امانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
فکر کنم این عزیز برادر یا خواهر کلا اطلاعی از چگونگی تشکیل دولت یهودی صهیونیستی درمنطفه نداره بحث فلسطین و اعراب را اصلا کنار بگذاریم فرض اینکه آنها دشمن ما اگر نیستند دوست ما هم نیستند یکی از جشن های بزرگ و شاید بزرگترین جشن یهودیان مخصوصا در سرزمین های اشغالی جشنی هست بنام پوریم این‌جشن که همه ساله با رقص و آواز و پایکوبی درحد مرگ یهودیان بخصوص خاخام های آنها صورت می گیره مربوط میشه به کشتار ۷۰تا۸۰هزارنفر از ایرانیان باستان به دسیسه یهودی بنام مردخای وبا همکاری دختر برادر این شخص بنام استر که مقبره این دونفر بقولی درشهرهمدان واقع شده است بهرصورت قوم یهود چیزی جز کشتا ر و ویرانی آرامش نمی کنه آنها کلا اینطوری بار آمدند از ابتدای معاهده معروف بالفوردتاالان آنها بیش از دومیلیون فلسطینی وغیر فلسطینی را کشته اند عزیزجان حالا نرو به چندنفر کشته شدن از یهودیان صهیونیستی که اساسا حتی شهروندان رژیم اشغالگر نبوده بلکه از سراسر جهان به طمع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
کشتن بیگناهان غیر نظامی از هیچ طرفی قابل قبول نیست اما اینکه در این ۷۵ سال سلاخی فلسطینی ها توسط اسراییل کسی صداش درنیومده دردناکه از دید اسراییلی ها فلسطینی ها فقط به درد مردن می خورند و در یک سرزمین اشتباهی به دنیا اومدن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
درود بر شما
زمان جنگ هرکس از ایرانیا به اسرای عراقی برادر صدا نمیزد آخی، توسط ایرانیا تنبیه میشد
حسین شریعتمداری، رائفی پور، حسن عباسی، رسایی...... چرا تا به حال در ایران هستند؟ چرا به غزه نمی روند تا با اسراییل بجنگند؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
تو چرا نميري از اربابت نتانياهو محافظت كني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
اول تو... اسرائیل تا اونا بیان
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
گل گفتی دوست عزیز چرا این اقایون نمیرند از فلسطینی ها دفاع کنند؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
9:45
مرد است و عملش.
وگرنه شعارهای توخالی ارزشی ندارند.
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
تاکتیک اینها اینه که از دور بجنگند نه از نزدیک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
۱۰:۰۴
پس اول شما شعار هاتونو اجرا کنید
الی
| United States of America |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
منتظر دستور جنابعالی هستن. شمایی که استراتژیست متخصص خاورمیانه هستی امر بفرمایید حتی من هم به پای سر میدوم میرم.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
به خاطر اینکه حرف مفت زدن هزینه نداره. اینایی که گفته تنها کاری که بلدن حرف زدنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
اینا دوست ندارن شربت شهادت رو بنوشن ...چون نمی دونن بعد شهادت شون، چی در انتظارشونه و یهو دیدی رفتن تو دوزخ ؟؟
دوران بزن درو گذشته است.
حماس و حامیانشان پیش خودشان چه فکر کرده بودند؟ ظاهراً علاقه شدیدی به دیدن فیلمهای اکشن هالیوودی دارند. به یقین حماس برای همیشه از غزه حذف خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
گويا سوزش تون حيلي زياده . قدري تحمل و البته اندكي تفكر نماييد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
مقر اصلی حماس در دوحه قطر است.
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
حامیان وطنی حماس را بگویید آنها چه فکری کردند الان فهمیدن برای نابودی اسرائیل اول باید آمریکا و اروپا را نابود کنن و بعد می‌توانند اسرائیل را نابود کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
رابطه اسرائیل و فلسطین ربطی به بزن در رو نداره رابطه ظالم و مظلومه ولی شما جوجه قرطی های از همه جا بی خبر فقط اخبار اسرائیلو کپی میکنید اینجا
رفتار نیروهای حماس با اسرای اسراییلی را با رفتار سربازان ایران با اسرای عراقی در زمان جنگ 8 ساله مقایسه کنید تا متوجه تفاوت های ما با فلسطینی ها شوید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
خدا از دل طرفداران اسرائیل بهتر خبر داره یعنی کار به جایی رسیده که فلسطینیهای غزه از اسرائیلی ها بدتر شدن
اسرائیلیها 75 ساله مملکته فلسطینیها رو گرفتن چپوندنشون توی غزه محاصره دائمی کردن ، شورای امنیت اگه اشتباه نکنم 1967 قطعنامه داد وضعیت اون زمان حفظ شه و دو دولت مستقل تشکیل بشه اسرائیل و فلسطین
الان 2023 شده هنوز اسرائیل داره شهرک سازی می کنه
آمریکا و اروپا هم صداشون دراومده میگن شهرک سازی بسه
تو از کجا این حرفها رو می زنی
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
عمو جون توی جنگ جای رحم به دشمن نیست توی جنگ خودمون هم خیلی از اسرای عراقی رو که امکان انتقال شون به پشت جبهه نبود کشتیم زیادی فیلم
میبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
نمی خواد خودت سرباز بدونی عمو تو یک ساندیس خور جیره خور هستی
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر گره شمالی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
تو کی هستی که با چین و کره شمالی پدرکشتگی داری ولی با آمریکا و اسرائیل نداری
چین و کره شمالی کدومشون کارایی رو کردن که آمریکا با ما کرده کودتا 28 مرداد
کردن؟ مصدقو به فنا دادن؟ از زمان ملی شدن صنعت نفت تحریممون کردن؟
پس تو که با آمریکا مشکل نداری با چین که تو تحریم هم ازمون نفت خریده مشکل داری معلومه ایرانی نیستی
چین بی ایراد نباشه قابل مقایسه با آمریکاییهای زورگو و آدم کش نیست که تو همه جای دنیا به همه کاری کار دارن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
مرگ بر گينه بيسائو
مرگ بر السالوادر
مرگ بر بوركينافاسو
مرگ بر ساحل عاج
مرگ بر فينيقيه
مرگ با مالت
مرگ بر ماداگاسكار
مرگ بر همه غير از آمريكا و اسرائيل و فرانسه و انگليس و آلمان
نظرتون چيه غربگداها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
مرگ بر اربابت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
به ارباب جدیدت تعظیم کن غربگدا
انشاالله که این نشست منجر به صلح و دوستی برای کشورای منطقه باشد.
پاسخ ها
سنیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
ببین این نشست چطوری یقه ایران را میگیرد
باتلاقی برای ایران ساخته اند که از آن بیرون نخواهد آمد
ایران ثابت کرده در توافقات خنگ ترین است
توافق با روسیه و برجام و چین و... را ببینید کویت زپرتی غرامت را از عراق گرفت
ما ول معطلیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
خدا این مملکتو از شر آدمهای غر غرو، ضعیف النفس، ترسو و انرژی منفی نجات بده
بی حکمت نیست حضرت علی علیه السلام فرمودن از مشورت با ترسو بپرهیز
عزیز من اینقدر که ما می فهمیم آذربایجان با کمک اسرائیل و ترکیه می خواست جنوب ارمنستانو بگیره وصل شن به هم (حالی به حولی) ارتباط زمینی ایرانم با شمال قفقاز قطع کنن التبه برو یه نگاهی به نقشه بنداز بعدش ایران نگذاشت حالا مجبور شدن این راه ترانزیتی رو از ایران ادامه بدن در حالی که نمی خواستن ما توش سهم و نفع اقتصادی داشته باشیم
یکم اطلاعات و عقلانیت و انصاف بد نیست
آدم اول همه خودش از این همه منفی بافی خسته می شه
سنیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
همان مولایم علی ع میفرمایند
در فتنه ها چون بچه شتر باش نه شیر بده نه سواری
از عاقبت این پیمانها و نقشه های طرفین باخبری?
نظر بنده به پشتوانه سند تاریخی بود نه مانند شماها که مانند کاشف الغطاء علوم غیب و لدنی دارید
به ما ضعفا گفته اند منتظر باشید و البته قوی و بدرد بخور
اگر مسلمانان قدرت علمی و.... داشتند و قوی بودند آنموقع میشد به ضعف نفس و روحشان اشاره کرد حدیث پیامبر ص در اول کتاب حرفه فن را خوانده ای
مسلمان نیست کسیکه حتی برای لباس خود به بیگانه محتاج شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
اینکه خط ]هن بین آذربایجان و نخجوان از داخل ایران عبور کند یعنی چی؟ یعنی میخواهیم زمین به آذربایجان بدیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
متوجه نشدید که در نهایت این ایرانه که باید زمین برای خط آهن بین آذربایجان و نخجوان بده!!
تیتر رو درست کنید. غلط املایی
تهدید نه هدید
آذربایجان ایران را بعنوان کشور بیطرف نمی داند وبعید است میانجگری ما را بپذیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
این پیشنهاد خود آذربایجان بوده است.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
ما آذربایجان را استان خودمان میدانیم استان قرار نیست نظر بدهد ر
در حافظه تاریخی ملت سوریه هم حک خواهد شد خیانت های اردوغان و حمایت او از تروریست های تکفیری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
ولی دمش گرم که خوب گروهک‌های وطن‌فروش و تجزیه‌طلب پانکُرد رو سر جاشون نشوند
حماس نماینده ملت فلسطین نیست....
به آمید آزادی فلسطین و همه ملتهای دربند.
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
به نظر شما اسقاطیل و
آمریکا نماینده فلسطینیان هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
حماس نماینده جمعیت زیادی از ملت فلسطین است و با اتحاد با سایر نمایندگان ملت فلسطین، رژیم جنایت پیشه و کودک کش صهیونیستی را معدوم و مجازات خواهد کرد.
اگر‌سیاست‌انگلیسی‌میدانستن
که‌چرا‌صیونیست‌در‌فلسطین
جا‌دادن‌دور‌مقاومت‌می گشتی
و‌آفرین‌میگفتی
ایران باکو ترکیه ایروان افغانستان ترکمنستان تاجیکستان قرقیزستان ازبکستان با هم از یک قو م قبیله ایم باید یک کشور شویم باید امپراطوری سلجوقی با نخبگانی مانند آلپ ارسلانها و خواجه نظام ملک ها که از تنور دموکراسی هر 4 سال به 4 سال بیرون می ایند محقق شود به امید تشکیل کشور ایلات متحده ایران بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
عزیزم قوم و قبیله یعنی چی؟ ما که نژادپرست نیستیم؟
امپراطوری یعنی چه؟ ما دنبال شایسته سالاری و حکمرانی دانایان اخلاق مدار بر کشور و جامعه خود و دوستی و مروت و محبت با همسایگان خود هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
خیلی از این کشورها را که گفتی توسط مغول ها تسخیر شده
به مقامات کشورهای مسیهی یاد آور می شویم که جنس شما از جنس صهیونیستها نیست همان طور در قرآن آمده خداوند در دل شما مهربانی قرار داده است اما صهیونیست‌ها مردمی خشن هستند و عیسی مسیح را بسیار آزار دادند. پس آنها را به دوستی نگیرید شما از جس آنها نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
حضرت عیسی مسیح را درود می فرستم. جهت اصلاح و تصحیح املاء حضرتعالی
مردم جمهوری آذربایجان!! چرا شما غذا را دور سرتان میچرخانیذ بعد میذارید دهنتان!! ایرانیها شما را مانند هم میهنان خودشان میدانند! نزدیکترین کشور و ملت به شما ایران! اگر قرار باشه جمهوری آذربایجان با کشوری تشکیل یک ملت بده اون ایران نه دیگران!! با ایران رابطه خوب داشته باشید و از کریدور شمال جنوب (خلیج فارس و دریای مکران) بهره بگیرید تا با سه میلیارد آسیایی ارتباط داشته باشید. ایرانیها شما را از خودشان میدانند!! بیایید و بجای دوری از ایران نزدیکترین رابطه را با ایران برقرار کنید!! هر زمانی برگردید ایرانیها به گرمی از شما استقبال خواهند کرد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
پس لطفا حنایی که به آذربایجان مییفروشید سیمان قاطی نشود
اگر به گفته عقل ناقص شما با افکار عمومی مسائل حل می شد باید خیلی وقت ها پیش حل می شد. مسائل پشت پرده حل می شود.
دهها سال است رژیم اسرائیل به وحشیگری خود ادامه می دهد اون موقع کدام گور بودی
ما به قول شما پان فارسها از خدا مونه رابطه آذربایجان و ایران روز به روز بهتر بشه و کدورتی بین ترک و فارس نباشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
فارسی زبان یک قوم نیست که پان فارسی معنی داشته باشد. فارسی زبان مشترک تمام اقوام ایرانی است و ربطی هم به رابطه دو کشور ایران و آذربایجان ندارد. هیچ کس از مردم کشور آذربایجان نخواسته که به زبان فارسی صحبت کنند و یا به ایران ملحق بشوند، بلکه از آنها خواسته شده که فریب خدعه صهیونیسم را نخورده و از صراط مستقیم و عدالت خارج نشوند.
مرگ بر امریکا واسرائیل ووطن فروش وجیره خواران امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
تو جیره خوار کی هستی که مملکتو به این روز انداخته
امریکا که بقول شما ۴۲ ساله‌ رفته‌
فلسطین‌ فقط یک ابزار تبلیغاتی برای مسئولین ماست
فلسطینیها سنی هستند و ایرانیها را اصلا قبول ندارن
کما اینکه فوتبالیستهاش حاضر نشدند‌ با تیم ایران بازی تدارکاتی بکنند
بیخود‌ فلسطین‌ فلسطین نکنید‌
دعوای‌ بین‌ انهاست‌ بیخود خودتونو قاطی نکنید
فقط خدا میداند حق باکدام است ،انشألله حق را به مُحق برساند
متاسفانه با عملکرد بد حماس جای ظالم و مظلوم عوض شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
با هجمه سربازان و چکمه پوشان رسانه ای دشمن تلاش برای جابجای صورت می گیرد.
مرگ بر صهیونیزم و صهیونیست های جنایتکار
اسرائیل اعلام کرده که که۱۴۰۰ پیکر رزمنده های غزه را یافت کرده است۔هیچ مجروح وهیچ اسیر هم ندارد۔سازمان صلیب سرخ باید در این مورد بررسی کند۔امار کشته شدگان
غیر نظامی اسرائیل نیز بایددبررسی ونام انها علام شود۔اعداد وارقام نیاز به بررسی دارد۔
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
چرت و پرت می گی ازیز
بنيامين در يك هفته تبديل به قدرتمندترين رهبر يهود شد
كل احذاب و ارتش و امريكا و اروپا پشتشن
چقدر بايد به اروپايي ها ميگفت نا پول تو جيبي حماس و فلسطين قطع كنند
هه در يك حركت جذاب كل اروپا كمكش قطع كرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
اروپا پول نمی داد پول رو قطر می داد . اونی که سالیانه چند میلیارد دلار پول می داد به اسرائیل اربابت امریکا بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
نتانیاهو اسرائیل را از درون چنان پوک کرد که از یک گروه کوچک فلسطینی چنان ضربه ای خورد که از ارتش های کشورهای عرب نخورد . برای نابودی اسرائیل نتانیاهو کافی است .
اردوغان غلط میکند که خودسر به کشورهای دیگر حمله میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
ادوغان‌ مدبرترین‌ رهبر ترکیه‌است‌ و از کارکردش پیداست
ترکیه‌ به کشوری اباد و مرفه بدل شده‌ که تولیداتش‌ و توریست .... عالی
خدا به زمین رحم کنه
پاسخ ها
ناش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
تصور بکنید که حاکمیت دنیا مثلا بدست‌ ادمهایی مثل‌ حسین شریعتمداری‌ بیفته‌ و یا مثلا‌ رائفی‌پور‌ بشه تصمیم ساز دنیا‌ ....
چی میشه‌ ؟؟
دم این ترکیه رو باید ببرن بندازن بیرون از ناتو ... ترکیه هم زیادی پررو شده ... هر سال به بهنه ها واهی می ره کردستان رو بمباران می کنه و بعد با کمال پررویی پی گه چرا اسراییل به گروهک حماس در غزه حمله می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
ترکیه رو بیرون بندازن یانه، کشوری موهوم بنام کُردستان بزرگ هرگز تشکیل نخواهد شد
انسان از تمام موجودات روی زمین هم خطرناک وهم وحشیتر هست جنگ چیز خوبی نیست ولی کمی هم مردانگی خوبه چرا زن و بچه اسیر میگیری زنو بچه میکشی این میدان این شما برو مردو مردونه با سربازها بجنگ یا میکشی یا کشته میشی حماس کارهای وحشتناکی کرد که انسانییت زیر سوال رفت حالا باید زن و بچه های بی‌دفاع تاوان پس بدن
اگر چند صد پهپاد کوچک همزمان به ناوگان آمریکا که برای پشتیبانی از توحش صهیونیستی به شرق مدیترانه آمده اند حمله کنند و دکل رادار ناوها را هدف بگیرند و منهدم کنند ، امکان انهدام و تصرف ناوها فراهم می شود .
ترکیه بدون اینکه تلفاتی بده، مدام مردم کردستان رو بمباران می کنه و بعد الان با کمال پررویی به اسراییل که تلفات سنگین داده، میگه حتی حماس رو بمباران نکن
این اندازه توحش و بیرحمی چهره ی فلسطین رو برای همیشه مخدوش کرد.گذر زمان ثابت خواهد کرد که این عملیات یه برنامه ربزی گلوبالیستی برای ایجاد تغییرات اساسی توخاور میانه است.
اردوغان بگو آب را آزاد کن تا به دریا خزر برسد و مال این حرفها نیست آمریکا اگر ترکیه تحریم کرد لیر شد آب و مردم همه جا ترکیه تظاهرات کردن تازه بخوایی حساب کنی ترکیه هیچ چیزی ندارد
شما بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن نشستین درباره کشورهای دیگه نظر میدین به فکر کشور خودمون باشیم گرونی تورم فلاکت بچه های کار فقر......
اردوغان مال این حرفای تلافی نیست؟
بسم رب الشهدا و الصدیقین : پاسخ جبهه های مقاومت اسلامی فلسطین و جبهه‌های مقاومت اسلامی سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باید به ناوگان جنگی هواپیمابر نفربر تکاوری آمریکایی‌ها و ارتش صهیونیستها در عملیات طوفان الاقصی فقط به فقط اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی باشد چونان کوبند قاطعانه سخت خشن سنگین کوبنده باشد که نسل اندر نسلشان از این شکست مفتضحانه شان در فلسطین از مقاومت‌های اسلامی امت واحده رسول الله ص یاد کنند و بند بند وجودشان به لرزه درآید و همزمان یورش برید تمامی شهرکها شهرهای سرزمین خود را تصرف فتح بازپس گیرد رژیم صهیونیستی خبیث جنایتکار اشغالگر به اذن الله خداوند جل جلاله ۸۰ سالگیش را نخواهد دید ۷۵ سال از عمر نکبتش گذشته کمتر از ۵ سال آینده نابود می شود مطمئن باشید ایمان داشته باشید . الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر لبیک یا رسول الله ص . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . و من الله التوفیق . التماس دعا و صلوات .
ایول آردوغان بزن ما هم می‌آییم به کمکت ولی خودمانینیم ما نمی دونیم تو طرف مایی یا طرف شیرو
درود برحماس حمایتت میکنیم
جای این احمقها که سرشونو کردن تو برف وبر علیه شما کامنت میذارن توی قبرستونه
ادم فروش های ضد انقلاب چیشده احساس خطر کردن هر موقعه رهبری امر کنن اسرائیل با خاک یکسان میشه این فعلا اول کاره هنوز مونده تا نابودی کامل
الهم عجل الولیک فرج
همچین اسراییل اسرائیل می‌کنید یادتون رفته کل کشور ۳ملیون نفرند اگر حمایت آمریکا نباشه از ترس کشتارشون خواب و آسایش ندارن آقا اینا فروختن عربها زمانی که اونجا کشور واحدی نبود یهودی ها به اندازه مسلمونا حق دارند الان که دارند می‌جنگند کل نیروی ذخیرشون ۳۰۰هزارتاست یعنی کشورشون باید تعطیل کنند چون معلم و مدیر کارگر رفتن بجنگند آیا کشتن این‌ها شادی داره ؟!! یهودی ها مردم پرتلاشی هستند و در پزشکی و تکنولوژی آمریکا هم ازشون کمک می‌گیره بخدا اگر کاری باهشون نداشته باشی بجای ساختن گنبد آهنین کلی میتونند به دنیا خدمت کنند البته آنها هم متاسفانه حکومت دینی دارند الان که مردمشونم در حال اعتراض و تظاهرات بودند تا برکنار بشه این یارو نخست وزیر شون تو شبکه اجتماعی با یک یهودی دوست بشید منظورمو میفهمید
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی