بازدید 21157
۱

سهم دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۳ چند درصد است؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال ۱۴۰۳، سهم سوابق تحصیلی ۵۰ درصد از پایه دوازدهم و در سال ۱۴۰۴، ۶۰ درصد پایه‌های یازدهم و دوازدهم خواهد بود همچنین در کنکور ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی دروس عمومی ۲۸ درصد است.
کد خبر: ۱۱۹۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 09 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت آموزش و پررورش، محمدمهدی کاظمی روز دوشنبه در گفت‌وگوی زنده با دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شبکه شاد، اظهار کرد: شما دانش‌آموزان امیدهای آینده ایران اسلامی هستید و با شایستگی‌هایی که امروز کسب می‌کنید، فردا عهده‌دار یک مسئولیت مهم در کشور خواهید شد.

وی افزود: دوره دوم متوسطه مقطع بسیار مهم و بستری برای کسب شایستگی‌های مختلف دانش آموزان است تا یک انسان با ایمان، مخلص، کارآفرین، خلاق، نوآور و ماهر تربیت شود تا برای کشور مفید باشد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: کسب یک مهارت در دوره دوم متوسطه به ویژه در دوره نظری ضروری است و انتظار می‌رود در بسترهایی که آماده می‌شود، شاهد کسب مهارت از سوی دانش آموزان باشیم. کسب مطلوب مهارت‌ها به ویژه برای هنرجویان هنرستانی برای حضور در مشاغل کشور، امری مهم و با اهمیت است و البته در کنار شایستگی‌های فنی باید شایستگی‌های غیرفنی نیز کسب شود.

کاظمی با تاکید بر ضرورت کسب شایستگی‌های غیرفنی، اظهار داشت: جایگاه شایستگی‌های نرم یا غیرفنی در دنیای امروز به مراتب از شایستگی‌های حرفه‌ای و فنی نیز بالاتر است و از ضرورت‌های بازار کار است. مهارت‌های کارآفرینی، اخلاق حرفه‌ای، ارتباط موثر و موارد دیگر از جمله شایستگی‌های مهمی است که برای مشاغل و کسب و کارها اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان از ابتدای ورود در دوره دوم متوسطه در زمینه انتخاب رشته باید توجه به علاقه و استعداد و البته نیازهای کشور داشته باشند تا آینده درخشانی برای خود بسازید. انتخاب مطلوب و مناسب در ابتدای ورود به دوره دوم متوسطه، اهمیت دوچندان دارد، چراکه مسیر شغلی و آینده زندگی را مشخص می‌نماید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: این مصوبه و فرصت سوابق تحصیلی قطعا گامی بلند در راستای تحقق عدالت آموزشی است و در همین راستا شاهد قبولی دانش آموزان مناطق کمتربرخوردار در دانشگاه‌ها و کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ بودیم.

کاظمی گفت: شیوه جدید باعث تمرکز دانش آموزان به کتاب‌های درسی خواهد بود و اهداف برنامه درسی ملی به این شکل محقق می‌شود و یادگیری عمیق‌تری اتفاق می‌افتد. آزمون‌های نهایی به شیوه مفهومی و صرفا از کتاب‌های درسی برگزار خواهد شد.

وی افزود: از سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ همه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در رشته‌های نظری در تعداد ۹ درس به صورت نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی آزمون خواهند داد.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شناسایی و تقویت استعدادهای دانش آموزان، تصریح کرد: جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش آموزی برگزار می‌گردد تا ایده‌های خلاقانه و استعدادهای دانش آموزان شناسایی، تقویت و ارائه گردد.

کاظمی با اشاره به مسیر توسعه حرفه‌ای و ادامه مسیر تحصیلی هنرجویان هنرستانی، گفت: مسیر توسعه حرفه‌ای و ادامه تحصیل هنرجویان هنرستانی از مسیر دوره‌های کاردانی موثرتر خواهد بود البته به دنبال ایجاد دوره‌های ۳ ساله کارشناسی در ادامه مسیر رشته‌های تحصیلی هنرستان‌ها هستیم.

وی با تاکید بر جایگاه پژوهش‌سراهای دانش آموزی، اظهار داشت: پژوهش‌سراهای دانش آموزی یک بستر مهم برای تحقیق، پژوهش و تولید محصول برای تقویت فرصت‌های یادگیری به رویکرد تربیت نیروی کارآفرین است.

کاظمی گفت: وظیفه آموزش و پرورش آماده سازی بسترهای مطلوب برای آموزش با کیفیت دانش آموزان در سطوح مختلف است و از دانش آموزان عزیز انتظار می‌رود با کسب مهارت‌های گوناگون و شایستگی‌های غیرفنی، خود را برای فردا ایران اسلامی و خدمت به ملت شریف آماده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
به نظر من تخصصی و عمومی رو بزارید بمونه و دانش آموزان دو بار در سال شرکت کنن همین ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست