بازدید 2437

وزیر ارشاد: به دنبال ایجاد زنگ سینما در مدارس هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هر کاری باید با محوریت کودکان و نوجوانان صورت گیرد، گفت: به دنبال ایجاد زنگ سینما در مدارس هستیم و موضوع بنیاد پویانمایی ویژه تولید فیلمهای سینمایی برای کودکان و نوجوانان نیز از مزیت‌های ما است.
کد خبر: ۱۱۹۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴ 06 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، اسماعیلی در آیین افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان که امروز جمعه (۱۴ مهرماه) در مرکز همایش های امام خامنه ای برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال را شاکرم که در چنین ایام مبارکی، در این روز شریف، در این شهر کم نظیر و کم همتا، اصفهان، مهد فرهنگ و هنر و تمدن حاضر شدم.

او ادامه داد: جشنواره بزرگ فیلمهای کودک و نوجوان بهانه ای است برای گردهمایی همه فرزندان ایران زمین؛ فرزندان خوبی که نگاه به فتح قله دارند. امروز انقلاب اسلامی ایران، نهضت بزرگ امام، با عمری بیش از ۴۰ سال در هردوره و نسلی فرزندان بزرگی را پرورش داده و تربیت کرده است. ایران عزیزمان مهد شهدای والامقام و مردان و شیرزنان بزرگی بوده که تاریخ پرافتخار ما را رقم زدند. ۲۴ هزار شهید بزرگ در استان اصفهان، آن را به پایتخت بزرگ فرهنگ و هنر تبدیل کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ستارگان بزرگی همچون شهید خرازی، شهید کاظمی، شهید ردانی پور، بزرگانی هستند که تک تک آنها برای جامعه روبه جلو همچون مشعلی فروزان راه را نشان می دهند. علما و اندیشمندان بزرگ اصفهانی در طول قرون، اعصار اصفهان را به شهر پیشگام در حوزه علم و دانش و جهاد و شهادت تبدیل کرده است.

وی با خطاب قرار دادن کودکان افزود: فرزندان عزیز، کودکان و نوجوانان ایران زمین! شما امروز وارث چنین سرمایه بزرگی هستید؛ سرمایه عزت آفرین، سرمایه غرور آفرین. شما فرزندان مرز و بومی هستید که برای سرافرازی استقلال و سربلندی، جان‌های عزیز جوانان خود را هدیه کردند و امروز ما در چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، در اصفهان عزیز و در این سالن بی نظیر حضور داریم که حاصل دوره طلایی جمهوری اسلامی است.

او تصریح کرد: من به اصفهان و اصفهانی‌ها تبریک می‌گویم؛ به واسه همه افتخارآفرینی ها و پیشتازی‌ها در عرصه های گوناگون که برای اصفهان و تاریخ پر از غرور و افتخارش مایه افتخار و غرور دوباره است.

اسماعیلی اضافه کرد: واژگان کم است و نمی توان برای این مهد فرهنگ و تمدن، برای این جایگاه بزرگان، توصیف و تبیین لازم را بعمل آورد.

او تاکید کرد: الحمدالله سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در این سالن برگزار می‌شود که به نام رهبر عزیز انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مزین شده و امشب میزبان شما کودکان و نوجوانان عزیز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما در دولت بنای خود را بر این گذاشتیم که حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار گیرد. پیشتاز همه حوزه ها فرهنگ و هنر است و همه تلاش دولت انقلابی به حرکت عمومی کشور بر ریل انقلاب بوده است. در حوزه فرهنگ و هنر مشکلات بسیاری داشتیم و داریم و کار زیادی را می طلبد و به اصلاح و بهبود و ارتقای روشها و مسیرها نیاز دارد. تمرکز ما به روی سرمایه وسیع شماست که نسل تمدن ساز ما هستید. شما پیشتاز غرورآفرین این سرزمین خواهید بود

اسماعیلی گفت: هر کاری باید با محوریت کودکان و نوجوانان صورت گیرد. حضور کودکان و نوجوانان برای حرکت در مسیر ایجاد تمدن اسلامی و تحقق این مهم، یک ضرورت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: من امروز از همه روسای فرهنگ خواهش کردم که همراه من باشند؛ چراکه بنای اصلی ما در حوزه فرهنگ و هنر بر تمرکز و تعلیم و تربیت و آموزش این نسل غرورآفرین خواهد بود و در همه برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه های مختلف با سایر وزارتخانه ها هماهنگی صورت‌گرفته و بنای ما این است که دست در دست هم دهیم و بنای فرهنگی کشور را بر نسل کودک و نوجوان بر پا کنیم.

اسماعیلی بیان کرد: شما باید محور همه برنامه ریزی‌ها باشید. بنای دولت انقلابی این است که فرهنگ و هنر را در جایگاه واقعی خود قرار دهد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش به صورت توامان موضوع ارتقای هنر در حوزه کودک و نوجوان را دنبال می‌کنند؛ ضمن اینکه به دنبال ایجاد زنگ سینما در مدارس هستیم و موضوع بنیاد پویانمایی ویژه تولید فیلمهای سینمایی برای کودکان و نوجوانان نیز از مزیت‌های ما است و آنها را توسعه خواهیم داد.

او اضافه کرد: در حوزه کتاب و نشریات، نمایش‌های آیینی و سنتی، تئاتر و موسیقی و فیلم، همه برنامه ریزی ها باید براساس تقویت نسل نویی از هنرمندان و بر مبنای تعالیم والای نظام اسلامی قرار گیرد و سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان را گام مهمی در آغاز این مسیر نورانی و نقطه آغازی برای خلق رویدادهای جدید و مهم در عرصه کودکان و نوجوانان قرار خواهیم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی