بازدید 2468

وزیر ارشاد: آمار‌ها گویای رونق فرهنگ و هنر کشور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم یادروز حافظ باتبیین سیاست‌های فرهنگی دولت گفت: سیاست‌های دولت سیزدهم در عرصه فرهنگ و هنر به بار نشسته و آمار‌ها گویای رونق در این عرصه اند.
کد خبر: ۱۱۹۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵ 13 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،محمد مهدی اسماعیلی افزود: شعار دولت مردمی سیزدهم عدالت فرهنگی بوده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر دستیابی به این هدف حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه امروز ارقام و آمار نشان دهنده رونق فرهنگی و هنری در کشور است، افزود: در سفر نخست به فارس سند مهندسی فرهنگ عمومی این استان رونمایی شد و در این سفر ۳۰۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت.

اسماعیلی ادامه داد: برای ۱۲ استان سراسر کشور که سند فرهنگ عمومی دارند هماعتبار اختصاص یافت.

سرانه ۱۰ میلیاردی برای انجمن‌های فرهنگ و هنری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: برای انجمن‌های هنر‌های نمایشی، تجسمی و موسیقی سرانه ۱۰ میلیارد ریال سالانه اختصاص یافت و این اعتبار برای انجمن‌های ادبی سراسر کشور نیز تخصیص یافت.

اسماعیلی ادامه داد: به دفاتر انجمن‌های سینمای جوانان سراسر کشور هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت تا برای پرورش نسل نو هنری مبتنی بر ارزش‌ها به کار گرفته شود و پیام والای ایران اسلامی را منتقل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیپلماسی فرهنگی هنری در کنار دیپلماسی همسایگی دولت در حال اجرا است و مرز‌های فرهنگی ایران بزرگ را فراتر از این مرز‌های جغرافیایی می‌دانیم.

اسماعیلی ادامه داد: امروز با فعالیت هنرمندان شاهد اثرات متعالی فرهنگ و هنر ایرانی در سرزمین‌های همجوار و دورتر هستیم.

وی اظهار کرد: سابقه تمدنی شیراز با همه داشته‌های آن موجب افتخار است و امروز هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب فارس پیشتازان این عرصه در کشور هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی