بازدید 2483

طعنه ترامپ به بایدن در موضوع سیاست های مرزی

وزارت امنیت داخلی آمریکا از ضرورت و نیاز فوری به تعلیق برخی از قوانین، جهت ساخت دیوار مرزی در تگزاس همزمان با افزایش ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا خبر داده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 05 October 2023

به گزارش تابناک به نقل از «فاکس نیوز» «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتقاد از سیاست‌های مرزی دولت بایدن،گفته است که بایدن فقط از نیاز شدید به ساخت یک دیوار مرزی صحبت می‌کند، زیرا شاهد مورد تهاجم قرار گرفتن آمریکا توسط مهاجران غیرقانونی است. ترامپ در این رابطه هشدار داده که تروریست‌ها مدت‌هاست که در داخل خاک آمریکا حضور دارند.

اظهارات ترامپ پس آن مطرح شد که «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه عنوان کرد که برای ساخت دیوار مرزی در جنوب تگزاس، جایی که مهاجران غیرقانونی بسیاری حضور دارند، نیاز «بسیار فوری» برای چشم پوشی از ده‌ها قانون فدرال وجود دارد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا این اقدام را به دلیل «ورود غیرقانونی و تعداد بسیار زیاد مهاجران» توجیه کرده و برای نشان دادن شرایط نامناسب فعلی بر آمارهای مربوط به مقابله با بیش از ۲۴۵ هزارمهاجر غیرقانونی در رودخانه «ریوگراند» اشاره کرده است.

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای اختصاصی با فاکس‌نیوز ظرف مدت زمان اندکی پس از اظهارات وزرات امنیت داخلی آمریکا، جو بایدن را به توقف ساخت دیوار مرزی و ایجاد بحران در مرزهای جنوبی ایالات متحده آمریکا متهم کرد.

او در این رابطه گفته است: بایدن می‌بیند که کشور ما از سوی مهاجران غیرقانونی مورد تهاجم قرار گرفته است. او در مورد ۱۵ میلیون نفری که از زندان‌ها، مراکز روانی، دیوانه‌خانه‌ها و حتی تروریست‌هایی که پیش از این وارد کشور ما شده اند، می‌خواهد چه اقدامی انجام دهد؟

طبق گزارشات منتشر شده تعداد افراد دستگیر شده در سال ۲۰۲۳ در ورودی بنادری که از سوی گشت مرزی در مرزهای جنوبی کنترل شده و در فهرست نظارت اف‌بی‌آی هم قرار دارند، رکورد جدیدی را در سال جاری به ثبت رسانده و در مقایسه با سال ۲۰۲۲ که افراد دستگیر شده ۹۸ مورد بودند، امسال دستگیری‌ها به ۱۵۱ مورد رسیده است.

اکنون جمهوری‌خواهان و مقامات سابق مرزی نگرانی‌های خود را در مورد ورود آن دسته از افرادی که نامشان در فهرست دیده‌بان تروریسم آمریکا قرار دارد و از مناطق تحت کنترل گشت مرزی عبور هم می‌کنند، ابراز کرده اند. گفته می‌شود در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۹۹ هزار مهاجر غیرقانونی از این مناطق مرزی عبور کرده و وارد آمریکا شده‌اند، پیش‌بینی می شود این رقم برای سال ۲۰۲۳ بسیار بیشتر شده باشد.

ترامپ با طرح این سوال انتقادی که «چه بر سر کشور ما آمده است؟» تاکید کرد بایدن باید به سیاست‌های مهاجرتی دوران وی باز گردد. ترامپ در صحبت‌های خود تاکید کرد که هر دو قانون «در مکزیک بمانید» و «قانون ۴۲» بایستی مجددا اجرایی شوند و بایدن باید تمام کارهایی دیگری را که دولت ترامپ در این زمینه انجام می‌داده را مجددا انجام دهد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ هم در گفتگو با فاکس نیوز بایدن را متقلب خوانده و از اینکه آمریکا را به پناهگاهی بزرگ برای بیگانگان جنایتکار و خطرناک تبدیل کرده است، ابراز تاسف کرد.

منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست