بازدید 2513
۵

می‌توانیم صادرات غیرنفتی را به ۷۰ میلیارد دلار افزایش دهیم

وزیر کشور با اشاره به نقش استانداران در افزایش صادرات غیرنفتی با کمک وزارت صمت، بر ضرورت رسیدن زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صادرات و ارزآوری تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 03 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، احمد وحیدی در نشست توسعه صادرات غیرنفتی که با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت، چند تن از استانداران و نمایندگان سایر دستگاه‌های ذیربط در وزارت کشور برگزار شد، تاکید کرد: ما در وزارت کشور، موضوع زنجیره ارزش راهبردی را دنبال می‌کنیم. این زنجیره‌های ارزش راهبردی باید به صادرات و ارزآوری منجر شود و روند خود را با صادرات تکمیل کند. ضرورت رسیدن زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صادرات و ارزآوری 

وزیر کشور تصریح کرد: موضوع اصلی نشست این بود که چگونه باید صادرات غیرنفتی را ارتقا داد. ما پیشرفت خیلی خوبی در حوزه صادرات غیرنفتی داشتیم و ارزش این صادرات به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است، اما ظرفیت کشور برای صادرات غیرنفتی به اذعان متخصصین و دست اندرکاران می‌تواند ۱۰۰ میلیارد دلار را محقق کند. در گام اول می‌توانیم صادرات غیرنفتی را به ۷۰ میلیارد دلار افزایش دهیم و سپس به رقم ۱۰۰ برسیم.

وحیدی ادامه داد: ما باید از ظرفیت استان‌ها استفاده بیشتری کنیم. از استانداران خواستیم که مسئول کنترل تراز ارزی استان باشند و استان بتواند در مقابل صادرات، خودش، ارز مورد نیاز وارداتی را تامین کند.

وزیر کشور افزود: در زنجیره ارزش راهبردی که قبلا به استانداران اعلام شده، باید بتوانند این زنجیره ارزش را با صادرات تکمیل کنند و موضوع ارزآوری را در این چارچوب دنبال کنند.
در این جلسه، گزارش‌هایی از عملکرد صادرات غیرنفتی استان‌های تهران، سمنان، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صادرات غیرنفتی، ارائه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
شما متخصص تولید و صادرات هستید؟؟؟؟؟
افزایش بدهید خب
تا پایان سال احتمالا تا ۹۵ درصد صادرات غیر نفتی میتوانید داشته باشید چون مردم دیگر توان خرید ندارن و اجناس و خوراکی رو میتونید صادر کنید
شعب ابی طالب
کی جلوتون رو گرفته ؟؟ هفتاد و هفتصد و اصلا هفت هزار هم شما با این مدیریت اثبات شده میتونید ! بعد پولش رو کجا خرج میکنید ؟؟
بسم‌الله. انجام بدید. ما هم تشویق تون میکنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار