بازدید 2310

سیاست تحریم انتخابات در کشور ما خریدار ندارد

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: فضای انتخاباتی کشور علی‌رغم بعضی از فعالیت‌های جریانات سیاسی برای تحریم انتخابات و کاهش مشارکت مردم فضای خوبی است.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 01 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا ترقی قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره فضای انتخاباتی کشور اظهار کرد: با توجه به مشارکت خوبی که عناصر نخبه کشورمان در مرحله اول  ثبت‌نام انتخابات داشتند، به نظر می‌رسد در آستانه یک رقابت جدی هستیم.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه از ۲۷ مهر ثبت‌نام قطعی در انتخابات شروع می‌شود، افزود: فضای انتخاباتی کشور علی‌رغم بعضی از فعالیت‌های جریانات سیاسی برای تحریم انتخابات و کاهش مشارکت مردم فضای خوبی است و به نظر می‌رسد که این سیاست‌ها در کشور خریدار  ندارد.

وی ادامه داد: جریان‌های معتدل اصلاح طلب خود را آماده ورود به عرصه‌های انتخاباتی کرده‌اند و جریان‌های اصولگرا و سایر احزاب نیز در تلاشند تا با شناسایی رهبر‌های مناسب و در تراز انقلاب اسلامی به مرور وارد عرصه رقابت جدی شوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: به نظر می‌رسد تدارکی که جریان‌های سیاسی در این دوره برای انتخابات دارند، تدارکی جدی‌تر و فعال‌تر نسبت به دوره‌های گذشته است.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: علی‌رغم اینکه در دوره‌های گذشته یک یا دو ماه مانده به انتخابات، فضای کشور انتخاباتی می‌شد، اما اکنون از پنج مانده به انتخابات شاهد رقابتی شدن و فضای انتخاباتی کشور هستیم و این نوید دهنده آن است که ما انتخابات پر شوری را شاهد خواهیم بود.

وی درباره برنامه‌های حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات پیش رو اظهار کرد: پر شور بودن انتخابات طبیعتا نیاز به چند موضوع دارد. یکی از آن‌ها انگیزه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی برای ایجاد نشاط در عرصه انتخابات است و دیگری نیز امیدواری مردم به حل مشکلاتشان از طریق انتخاباتی است که انجام می‌شود.  علاوه بر این  احساس تغییر و تحول در نامزد‌ها و مجلس نیز زمینه مشارکت فعال را فراهم می‌کند.

ترقی با اشاره به اینکه آن چیزی که احزاب در این زمینه وظیفه دارند ایجاد فضا و فعال بودن در رقابت‌های سالم سیاسی و تبیین شرایط کشور برای افزایش انگیزه و احساس مسئولیت مردم برای انتخابات است، بیان کرد: همه این‌ها نیازمند رسانه و فراهم شدن نیاز‌های مالی احزاب است.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی افزود: حزب موتلفه ابتدا عناصری که می‌شناخت را به ثبت نام در مرحله اول انتخابات تشویق کرد و اکنون در حال بررسی افرادی است که مرحله اول را به پایان برده‌اند و می‌توان از بین آن‌هایی که آمادگی دارند لیست تهیه کرد و در ائتلاف‌ها از آن‌ها دفاع کرد.

وی درباره تکثر لیست جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: آن چیزی که می‌توان پیش بینی کرد آن است که ما شاهد فعالیت مستقل شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، شورای وحدت، جبهه پایداری و عدالتخواهان هستیم و تقریبا می‌توان گفت که لیست‌های متعدد وجود دارد.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: ممکن است در آینده بعضی از این لیست‌ها به وحدت برسند و احتمال توافق بین جریان معتدل اصلاح طلب و آقای لاریجانی را نیز نمی‌توان  نادیده گرفت.

وی گفت: فعال شدن نیرو‌ها و احزاب در عرصه انتخابات می‌تواند میزان مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای  را افزایش دهد.

ترقی اضافه کرد: گام‌های دولت در جهت کاهش مشکلات معیشتی نیز در میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تاثیر دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست