بازدید 4542

وحشت در صهیونیست از انقضای تحریم موشکی ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از انقضای تحریم‌های موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران، ابراز ترس کرد و گفت که اگر تحریمها برداشته شود، تهران خواهد توانست موشکهای پیشرفته مستقر کند.
کد خبر: ۱۱۹۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 28 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، با نزدیک شدن به موعد انقضای تحریم موشکهای بالستیک جمهوری اسلامی ایران در اکتبر ۲۰۲۳ که مطابق با مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ است، گزافه‌گویی و تهدیدهای توخالی مسئولان صهیونیستی نیز رو به افزایش است.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در آلمان حضور دارد، امروز مدعی شد که جامعه بین‌الملل باید برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در زمینه موشکی، اقدامات مهمی انجام دهد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از گالانت گزارش داد: اگر تحریمها (موشکی) برداشته شود، ایران خواهد توانست موشکهای پیشرفته را مستقر کند و خواهد کوشید سلاح اتمی به دست بیاورد».

فعالیت‌های موشکی ایران تا قبل از این هم تناقضی با مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ نداشته‌ است؛ زیرا در این قطعنامه با ادبیاتی غیرالزام‌آور از ایران «خواسته شده» از کار بر روی موشک‌هایی که «برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای» طراحی شده‌اند، خودداری کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده هیچ‌ یک از موشک‌های این کشور برای داشتن قابلیت حمل کلاهک طراحی نشده و بنابراین فعالیت‌های موشکی این کشور ممنوعیتی از نظر قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد. با وجود این، همین محدودیت‌های توصیه‌ای علیه برنامه موشکی ایران هم طبق مفاد قطعنامه بایستی از اکتبر ۲۰۲۳ به طور کامل لغو شود.

پیش از این،  «موشه ادری»، رئیس کمیسیون انرژی اتمی رژیم صهیونیستی هم ضمن وحشت از انقضای تحریمهای موشکی، گفت: «ایران علی‌رغم این ممنوعیت (ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت) به توسعه، آزمایش و استقرار موشک‌های بالیستیک دوربرد ادامه می‌دهد که این نقض مستقیم قطعنامه‌های سازمان ملل است.»

وی خاطرنشان کرد: «انقضای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از ماه آینده به ایران اجازه خواهد داد بدون هیچ محدودیت رسمی به پیشبرد برنامه موشک‌های بالیستیک خود ادامه داد. وضعیت خطرناک و نگران‌کننده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست