بازدید 2208

شهادت اپل به نفع گوگل

کد خبر: ۱۱۹۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶ 27 September 2023

مدیر بخش خدمات اپل قرار است در واشنگتن شهادت دهد و قصد دارد از توافق پرمنفعتی که تحت آن، گوگل، موتور جست‌وجوی پیش فرض در آیفون شده است، به عنوان بهترین انتخاب مصرف کنندگان، دفاع کند.

به گزارش ایسنا، اِدی کیو، نائب رئیس ارشد خدمات اپل و معمار این توافق، قرار است در دادگاه وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل و نفوذش ضد رقابتی این شرکت در بازار جست‌وجو، حاضر شود. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: کیو قصد دارد بگوید او همواره معتقد بوده است گوگل، بهترین موتور جست‌وجو است و به همین دلیل، اپل از آن به عنوان گزینه پیش‌فرض در دستگاه‌هایش استفاده کرده است.

گوگل برای این موقعیت برتر در محصولاتی مانند آیفون، میلیاردها دلار به اپل پرداخت می‌کند و این توافق، توجه خاص دولت آمریکا را به خود جلب کرده است. سوال مطرح، این است که آیا گوگل، به بهای کنار زدن رقیبانش، راه خود را به دستگاه‌های اپل باز کرده است.

مدیر خدمات اپل قصد دارد در شهادت خود، تاکید کند که اپل تغییر موتور جست‌وجوی پیش فرض برای مصرف کنندگان را راحت کرده است. این شرکت همچنین نیازی نمی‌بیند که ابزار جست‌وجوی خود را طراحی کند زیرا گوگل به شکل واضح، بهترین گزینه است. این موضوع از رویکرد اپل در بخش‌های دیگر متفاوت است و سازنده آیفون با گوگل در نرم افزار نقشه، دستیار صوتی و همچنین سیستم عامل موبایل و رایانه، رقابت می‌کند.

انتظار می‌رود اِدی کیو به این موضوع اشاره کند که اپل، توافق جست‌وجو با شرکت‌های دیگر هم دارد که گزینه‌های غیرپیش فرض را در مرورگر اینترنتی سافاری فراهم می‌کنند. این گزینه‌ها شامل بینگ مایکروسافت، داک داک گو و اکوزیا هستند. مشابه توافق با گوگل، اپل از این شرکت‌ها هنگامی که کاربران موتور جست‌وجوی آنها را به عنوان گزینه اصلی در سافاری انتخاب می‌کنند بخشی از درآمد تبلیغاتی را دریافت می‌کند.

اپل و گوگل به توافق اولیه خود در سال ۲۰۰۲ پایبند مانده‌اند و گوگل، گزینه پیش‌فرض در مرورگر سافاری است که نخستین بار در رایانه مک عرضه شد. این شرکت‌ها توافق خود را در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۶ تمدید کردند و کیو انتظار می‌رود شهادت دهد که طی چند سال اخیر، اصلاحاتی در آن انجام شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هفته گذشته، جان جیاناندرا، مدیر یادگیری ماشینی اپل هم شهادت داد. این مدیر که پیش از پیوستن به اپل در سال ۲۰۱۸، جست‌وجو در گوگل را هدایت می‌کرد، به ویژگی جدیدی در سیستم‌های عامل iOS ۱۷ و iPadOS ۱۷ اشاره کرد که به کاربران امکان می‌دهد موتور جست‌وجوی پیش فرضی برای وب‌گردی، انتخاب کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار