بازدید 5975

اتمسفر مورد نظر مایکروسافت بر اساس الگوی اپل و گوگل

اگر شما از یک آیفون به عنوان گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، پس احتمالا بیش از هر کاربر دیگری از مرورگر سافاری نیز به کار می گیرید. همچنین اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده میکنید، حتما جی میل سرویس ایمیل مورد علاقه شماست و همچنین کاربران مایکروسافت آفیس احتمالا بیش از سایر کاربران از نرم افزار Skype استفاده می کنند؛ اما مهم این است که گوگل و اپل بیش از مایکروسافت توانسته اند ارتباط بهتر و محکم تری را بین نرم افزارها، محصولات و خدمات خود ایجاد کنند.
کد خبر: ۶۲۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶ 10 September 2016
اگر شما از یک آیفون به عنوان گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، پس احتمالا بیش از هر کاربر دیگری از مرورگر سافاری نیز به کار می گیرید. همچنین اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده میکنید، حتما جی میل سرویس ایمیل مورد علاقه شماست و همچنین کاربران مایکروسافت آفیس احتمالا بیش از سایر کاربران از نرم افزار Skype استفاده می کنند؛ اما مهم این است که گوگل و اپل بیش از مایکروسافت توانسته اند ارتباط بهتر و محکم تری را بین نرم افزارها، محصولات و خدمات خود ایجاد کنند.

به گزارش «تابناک» این موضوعی است که از نموداری که «کریس کاپوسلا» در کنفرانس Microsoft Convergence در آتلانتا به شرکت کنندگان نشان داد، پیداست.

تاکتیکی که مایکروسافت به دنبال یاد گیری آن از اپل و گوگل است

در نمودار فوق، اندازه هر دایره بیانگر شمار کاربران آن محصول یا خدمات در دوره ای است که مایکروسافت مطالعه خود را در آن انجام داده است. همچنین خطوط بین دوایر نشان دهنده این است که آیا کاربران یک محصول یا خدمات تا چه حد به استفاده از سایر محصولات و خدمات علاقه مند هستند.

کاپوسلا در خصوص این نمودار می گوید: این تنها یک برش از زمان است و نه همه ماجرا و داده های جالب توجهی در خصوص آن وجود دارد. این نمودار نشان می دهد، ما در مایکروسافت کسب و کارهای بزرگ و محصولات پر استفاده ای داریم. ویندوز، IE، آفیس و مانند آن همه بزرگ هستند اما این نمودار همچنین نشان می دهد که ما بدان گونه که اپل و گوگل ابزارها خود را مهندسی نموده اند، نتوانسته ایم ارتباط مستقیم و معناداری بین این محصولات و خدمات ایجاد کنیم.

وی توضیح داد، چگونه این ارتباط بین محصولات و خدمات منجر به آن شده است که گوگل و اپل در حوزه بازاریابی از یک امتیاز برتر برخوردار باشند.
تاکتیکی که مایکروسافت به دنبال یاد گیری آن از اپل و گوگل است
کاپوسلا همچنین می گوید: اگر به تبلیغات تلویزیونی اپل حداقل در ایالات متحده نگاه کنید، می بینید که آنها فقط آیفون و آیپد را نشان می دهند؛ اما شما می توانید تمامی خطوطی که اکوسیستم اپل را تشکیل داده و به هم متصل میکند در آن ببینید. در نتیجه از آنجایی که این اکوسیستم به خوبی طراحی و مهندسی شده است، استفاده از یک محصول به شکل خودکار شما را بدون نیاز به هیچ بازاریابی به سوی محصول بعدی راهنمایی می کند. مایکروسافت در صدد است، این روش و مهندسی را در «یک مسیر بزرگ» پیگیری کند.

کاپوسلا به برخی تلاش های مایکروسافت در این مسیر بزرگ نیز اشاره کرد. از جمله تلفیق Skype در Outlook، ارتباط قلم Surface Pro 3 با نرم افزار One Note و همچنین تلفیق و به کار گیری موتور جستجوی Bing در منشی مجازی این شرکت یعنی Cortana.

وی بیان می کند که زیبایی وجود ارتباط بین محصولات این است که دیگر نیاز به آن نیست که برای همه محصولات خود بازاریابی کنید. شما تنها کافی است برای لکوموتیو ها بازاریابی کنید. لکوموتیو ها خود بقیه واگن ها را می کشند.

این سخنان کاپوسلا دقیقا بیانگر آن چیزی است ک به تازگی مایکروسافت در فلسفه جدید خود پیگیری می کند؛ فلسفه ای که ویندوز 10 نمای عینی آن است و در آن یکپارچگی و تلفیق به شکل نهایی خود دیده می شود.

بخش مهم دیگری از سخنان کاپوسلا در این کنفرانس به استراتژی جدید مایکروسافت با نام Freemium نیز اشاره داشت. این استراتژی به شکل خلاصه بدین معناست: در اختیار گذاشتن یک محصول در دست حجم عظیمی از مشتریان و افزایش گستره کاربران، اما کسب درآمد از بخش و درصد کوچکی از آنها.
تاکتیکی که مایکروسافت به دنبال یاد گیری آن از اپل و گوگل است

نمونه عینی این استراتژی را در هفته اخیر نیز دیدیم که در آن مایکروسافت اعلام کرد، حتی کاربران غیر قانونی ویندوز 7 و 8 که نسخه ویندوز آنها Genuine نیست، خواهند توانست، ویندوز خود را  رایگان به ویندوز 10 به روزرسانی کنند، یا تصمیم مایکروسافت برای ارائه رایگان نرم افزارهای مجموعه آفیس بر روی اندروید و iOS.

آنچه از همه این سخنان برمی آید این است که اکنون مایکروسافت رویه جدیدی پی گرفته که تا حد زیادی قدرت رقابت این شرکت را در برابر رقبای بزرگ یعنی گوگل و اپل بالا می برد. مایکروسافت به شدت در پی ابقا و افزایش سهم خود از بازار محصولات فناوری اطلاعات است و به کمک تاکتیک و استراتژی جدید که از رقبای خود فرا گرفته اکنون در پی عملی ساختن این هدف مهم است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان