بازدید 10802
پانصد و شصت و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

مستشاران آمریکایی آماده اعزام به جنگ اوکراین می‌شوند؟ /خسارت زرهی سنگینی به اوکراین در جبهه زاپوریژیا/آموزش ۳۰ هزار نظامی اوکراینی توسط انگلیس

پانصد و شصت و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ 24 September 2023

مستشاران آمریکایی آماده اعزام به جنگ اوکراین می شوند؟

بین الملل تابناک: پانصد و شصت و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

عدم استقبال از زلنسکی در لهستان
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - ۰۰:۴۵

رسانه‌های غربی روز یکشنبه گزارش دادند که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین پس از بازگشت از سفرش به آمریکا، در لهستان توقف داشت اما هیچ یک از مقامات رسمی این کشور با وی دیدار نکردند.

تنش بین اوکراین و لهستان طی هفته‌های اخیر به دلیل صادرات غلات افزایش یافته است و «ماتیوس موراویتسکی» نخست وزیر لهستان به زلنسکی درباره اهانت‌های جدید به این کشور هشدار داده است.

موراویتسکی شامگاه شنبه خطاب به «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین هشدار داد که هرگز دوباره به مردم لهستان توهین نکند.

وی در این‌باره گفت: « من می‌خواهم به رئیس جمهور زلنسکی بگویم که دیگر هرگز به لهستانی‌ها توهین نکند، همانطور که اخیراً در سخنرانی خود در سازمان ملل انجام داد».

زلنسکی طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن متهم کردن لهستان به اجرای نمایش سیاسی با استفاده از اختلافات در توافق غلات، گفته بود: « برخی از دوستان ما در اروپا، از موضوع صادرات غلات یک فیلم هیجان‌انگیز ساخته‌اند».

آموزش 30 هزار نظامی اوکراینی توسط انگلیس
۱۴۰۲/۰۷/۰۲ - ۱۹:۵۸

 «گرانت شاپس» وزیر دفاع بریتانیا در گفت‌گو با شبکه «اسکای‌نیوز»، تصریح کرد که انگلیس قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، ۳۰ هزار نیروی نظامی اوکراین را آموزش دهد.

وی در این خصوص تصریح کرد: «تا پایان امسال، هدف ما، آموزش ۳۰ هزار پرسنل نظامی اوکراین است».

پیش‌تر، وزارت دفاع انگلیس گزارش کرده بود که نیروهای ویژه بریتانیا، آموزش یکهزار نظامی اوکراینی برای انجام عملیات زمینی در قایق‌های کوچک را تکمیل کرده است.

طبق این گزارش، در مجموع، ۲۰ هزار نظامی اوکراینی بعنوان بخشی از عملیات چندملیتی آموزشی «اینترفلکس»، آموزش دیده‌اند.

کشته شدن ۵۶۰ نظامی اوکراینی
۱۴۰۲/۰۷/۰۲ - ۱۹:۵۶

 وزارت دفاع روسیه از کشته شدن حدود ۵۶۰ نظامی اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق مختلف در محدوده عملیات ویژه نظامی روسیه خبر داد.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه درباره آمار جنگ در اوکراین اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته چهار حمله اوکراین دفع، حدود ۳۰۵ نظامی اوکراینی کشته و ۲ خودروی زرهی، ۷ خودرو نظامی و یک سامانه توپخانه در محور دونتسک منهدم شد.

وی افزود: تجمعات نیروهای اوکراینی در محور «زاپروژیا» بمباران و حدود ۳۵ نظامی این کشور کشته، یک خودروی پیاده نظام، ۳ خودرو زرهی و ۵ قبضه توپ آنها منهدم شد.

به گفته کوناشنکوف، در محور «کراسنی لیمان» هم دو حمله نیروهای اوکراینی دفع و محل تجمعات آنها بمباران شد که طی آن بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و دو خودروی زرهی، دو کامیون کوچک و یک سامانه توپخانه منهدم شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که در محور «خرسون» هم حدود ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و دو دستگاه خودرو، مهمات توپخانه ای و یک انبار مهمات میدانی منهدم شد.

بر اساس گزارش این مقام ارشد روس، طی ۲۴ ساعت گذشته یک فروند بالگرد «Mi-۸» اوکراین سرنگون و ۳ فروند موشک ضد رادار HARM و ۸ فروند موشک HIMARS رهگیری و ۱۵ فروند پهپاد نیروهای کی یف نیز توسط پدافند روسیه در مناطق مختلف منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین از رهگیری و انهدام دو پهپاد اوکراین در حریم هوایی استان‌های «بلگورود» و «کورسک» روسیه خبر داد.

خسارت زرهی سنگینی به اوکراین در جبهه زاپوریژیا
۱۴۰۲/۰۷/۰۲ - ۱۹:۵۵

یک رسانه آمریکایی با تاکید بر اینکه اوکراین در ضدحمله خود علیه روسیه به نتایج مورد انتظار دست نیافته است، گزارش داد کی‌یف در جریان نبرد در زاپوریژیا متحمل خسارت زرهی سنگینی شده است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک افسر نظامی اوکراینی گزارش داد: کی‌یف تعداد قابل توجهی از خودروهای زرهی تامین شده توسط غرب را در تلاش برای شکستن دفاع مستحکم روسیه در بخش جنوبی جبهه نبرد از دست داده است.

یک فرمانده یگان هوایی اوکراین که اشاره‌ای به نام او نشده است در گفت‌وگو با واشنگتن پست تصریح کرد که کی‌یف در منطقه زاپوریژیا نزدیک به شهرک‌های روباتینو و وربوویه، پیشروی‌هایی در درگیری شدید هفته‌های اخیر داشته است، اگرچه او اعتراف کرد که این پیشروی‌ها کم بوده است.

وی افزود: اما این پیشرفت در خودروهای نظامی، ازجمله خودروهای رزمی پیاده نظام آلمانی ماردر (Marder) و استرایکر (Stryker) آمریکا هزینه بالایی داشته است. وی بدون ارائه دقیق میزان خسارات گفت که تجهیزات زیادی در آنجا از دست رفته است.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که آنها در یک هفته گذشته در مجموع هشت حمله سه تیپ اوکراینی به مواضع روسیه در نزدیکی روباتینو و وربوویه را دفع کرده‌اند. این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد کرد که کی‌یف تنها در این منطقه بیش از ۵۱۵ سرباز، ۲۴ زره پوش و ۱۹ خودروی معمولی و همچنین ۳۵ قطعه توپ را از دست داده است.

به نوشته واشنگتن پست، علاوه بر تلفات گزارش شده توسط اوکراین، ضدحمله اصلی آن که از اوایل ماه ژوئن در جریان است، نتوانسته به هیچ نقطه قابل توجهی دست یابد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل ماه جاری، برآوردی از تلفات اوکراینی شامل بیش از ۷۱۰۰۰ سرباز، ۵۴۳ تانک و نزدیک به ۱۸۰۰۰ خودروی زرهی ارائه کرد.

مقامات اوکراینی همچنین اذعان کرده‌اند که ارتش آن‌ها متحمل خسارات سنگینی شده است و دلیل این پیشرفت ضعیف را تاخیر در ارسال تسلیحات غربی، میدان‌های مین گسترده روسیه و کمبود نیروی هوایی می‌دانند.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در این باره گزارش داد که برخی از مقامات واشنگتن که اهداکننده اصلی کمک‌های نظامی به کی‌یف به شمار می‌آید، بر این باورند که حمله متقابل اوکراین احتمالاً از اهداف استراتژیک آن، ازجمله قطع پل زمینی روسیه به کریمه فاصله زیادی خواهد داشت. مقامات در گزارش نیویورک تایمز همچنین خاطر نشان کردند که ارتش اوکراین تنها در عرض چند هفته، به زمان نیاز خواهد داشت تا انبار تجهیزات خود را بازسازی کند و به نیروهای خسته از جنگ تابستانی استراحت دهد.

مستشاران آمریکایی آماده اعزام به جنگ اوکراین می شوند؟

«همزمان با ورود ضدحمله اوکراین به ماه چهارم، نیروهای مسلح این کشور، سازگاری و انعطاف از خود نشان داده‌اند؛ هرچند مقامات غربی اذعان کرده‌اند این ضدحملات با شکست مواجه شده است، اوکراین توانسته کنترل تعدادی از روستاها را به‌ دست بگیرد. از طرفی روسیه توانسته تلفات ارضی خود را در حداقل حالت نگه دارد و تحلیلگران این پرسش را مطرح می‌کنند که متحدان غربی اوکراین در اقدام بعدی چگونه به کی‌یف کمک خواهند کرد.»

مجله فارن افرز در گزارشی نوشته است: «ایالات متحده آمریکا از زمان جنگ روسیه-اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین ارسال کرده است و متحدان آمریکا همچنین قصد دارند جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین ارسال کنند که احتمالا سال آینده میلادی به این کشور خواهند رسید. علاوه بر این، از ماه دسامبر ۲۰۲۲، مستشاران غربی بیش از ۶۳ هزار سرباز اوکراینی را در ۱۷ تیپ رزمی جدید آموزش داده‌اند. مربیان تاکتیک‌های فردی، رزمایش‌ها، تکنیک‌های دسته جمعی، تجهیزات خاص و مهارت‌های مربوط به رهبری را آموزش داده‌اند. از نظر برخی سیاستگذاران، تصور اینکه غرب چه چیز دیگری برای ارائه دارد، دشوار است.

اما همچنان یک گام مهم دیگر وجود دارد که ایالات متحده می‌تواند برای کمک به اوکراین از آن بهره بگیرد. هرچند آموزش‌های غربی، بسیاری از سربازان اوکراینی را پوشش داده است، اکثریت آن‌ها را فرا نگرفته‌اند؛ به این خاطر که آموزش‌های غربی در خارج از اوکراین از برخی مکان‌ها در سرتاسر اروپا مدیریت شده و همین فاصله دسترسی اوکراینی‌ها را به این آموزش‌ها محدود کرده است.»

این نشریه آمریکایی می‌گوید: «بنابراین واشنگتن باید محدودیت‌های مربوط به تعداد حضور پرسنل‌های آمریکایی در اوکراین را بردارد و مستشاران نظامی را در داخل این کشور مستقر کند. اعزام این مستشاران به اوکراین باعث می‌شود، سربازان بیشتر اوکراینی آموزش‌های درجه یک را فرا بگیرند. همچنین این اقدام باعث می‌شود تا آمریکا، نیاز اوکراین را به درستی درک کند. استقرار مستشاران آمریکایی داخل خاک اوکراین به واشنگتن اجازه می‌دهد تا اصلاحات دفاعی ضروری را بهتر پشتیبانی کند و مسیر را برای عضویت اوکراین در ناتو و اتحادیه اروپا هموار می‌سازد. همچنین استقرار این مستشاران از چند جهت به کی‌یف کمک خواهد کرد. ساده‌ترین مساله این که این مستشاران درک متفاوتی از درگیری را به واشنگتن ارائه می‌دهند و باعث می‌شوند تا آمریکا اجازه انتخاب تاثیرگذارترین تسلیحات را برای اوکراین داشته باشد. این درک و بینش برای نیروهای مسلح آمریکا ارزشمند خواهد بود.

در این میان برخی مقامات از اعزام مستشاران آمریکایی به اوکراین واهمه دارند و بر این باورند که آمریکا با این اقدام می‌تواند تنش‌ها را با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تشدید کند؛ اما اعزام این مستشاران غیرجنگی به گونه‌ای امکان‌پذیر است که نیروهای رزمی آمریکا را از جنگ دور نگه دارد. کمک‌های گذشته غربی به "تغییر رفتار مسکو منجر نشده است" و اگر آمریکا مستشاران خود را در خاک اوکراین اما خارج از میدان نبرد قرار دهد، این تصمیم نیز رفتار مسکو را تغییر نخواهد داد.»

نشریه فارن افرز در پایان تاکید می‌کند: «مستشاران آمریکایی البته می‌توانند تحت حملات قرار بگیرند. هیچ کسی در اوکراین امن نیست. کارشناسان همچنین می‌ترسند و می‌گویند آیا واشنگتن باید دست به چنین کاری بزند یا خیر. اما اوکراین از واشنگتن نمی‌خواهد به جای او روسیه را شکست دهد؛ اوکراین بیشتر محتاج کمک‌های امنیتی آمریکاست.»

فشار غرب به دولت اوکراین برای برگزاری انتخابات

برخی مقام‌ها و سیاستمداران غربی با وجود جنگ و برقراری حکومت نظامی در اوکراین برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور، دولت کی‌یف را تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این پیشنهاد اولین بار توسط تینی کاکس، رئیس هلندی مجمع پارلمانی شورای اروپا ارائه شد و از سوی سناتور لیندسی گراهام در جریان سفر ماه گذشته وی به ‌کی‌یف و همچنین سناتورها ریچارد بلومنتال و الیزابت وارن مورد تاکید قرار گرفت که گفته‌اند در این صورت بر تقویت کمک‌های ایالات متحده و حمایت دو حزبی از اوکراین تمرکز خواهند داشت.

سایر جمهوری‌خواهان، از جمله مفسران محافظه‌کار شامل تاکر کارلسون، که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به لغو انتخابات متهم می‌کنند، به این موضوع پرداخته‌اند. قانون اساسی اوکراین برگزاری انتخابات را تحت حکومت نظامی ممنوع کرده است.

به گفته مقامات اوکراینی و کارشناسان حوزه انتخابات، برگزاری یک انتخابات آزاد در زمان جنگ عملا غیر ممکن و غیر عقلانی است. اکنون نزدیک به یک -پنجم خاک اوکراین تحت کنترل نیروهای روسیه است. همچنین میلیون‌ها اوکراینی آواره هستند و بسیاری از آنها در خارج از کشور زندگی می‌کنند. ده‌ها هزار سرباز نیز در جبهه مستقر شده‌اند.

مقامات اوکراینی همچنین می‌گویند که برای برگزاری یک انتخابات گسترده در زمان جنگ، باید موانع مالی، لجستیکی و قانونی قابل توجهی برطرف شود. برخی خصوصی تاکید می‌کنند که این چشم‌انداز کاملا غیرممکن است و می‌تواند به نیروهای امنیتی مسکو ابزاری برای نفوذ و تضعیف اوکراین از داخل ارائه دهد.

یک مقام اوکراینی در دستگاه امنیتی که خواست نامش فاش نشود، مدعی شد که روس‌ها از طریق کانال‌های مخفی خود برای این امر تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه «به هیچ وجه این امکان وجود ندارد که بتوان در جنگ یک انتخابات دموکراتیک برگزار کرد» افزود: برگزاری انتخابات می‌تواند به روسیه فرصتی برای دستکاری و ایجاد تفرقه در جامعه اوکراین و در میان سیاستمدارانی بدهد که بیشترشان در جریان جنگ و در شرایطی که کشور برای موجودیت خود می‌جنگد برای نشان دادن همبستگی غایب بوده‌اند.

این مقام اوکراینی همچنین گفت: این کار خطرناک، برای کشور بد و از نظر سیاسی بی‌معناست. این امر انعطاف‌پذیری سیاسی بسیار شکننده دولت اوکراین را تضعیف خواهد کرد.

اما مقامات کی‌یف نمی‌توانند ایده برگزاری انتخابات را نیز نادیده بگیرند و حمایت بازیگران سیاسی کلیدی در غرب را که خواستار برگزاری انتخابات هستند و در جهت حفظ کمک‌های مالی و نظامی بین‌المللی برای اوکراین، حیاتی هستند به خطر بیندازند.

یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین گفت که برگزاری انتخابات در زمان جنگ منجر به شکست اوکراین در جنگ می‌شود، زیرا اختلافات سیاسی داخلی - اختلافاتی که به طور طبیعی در یک جامعه دموکراتیک رخ می‌دهد - وحدت ملی مورد نیاز برای شکست روسیه را در هم می‌شکند.

تیموشنکو افزود: بهای برگزاری انتخابات در زمان جنگ، یک جنگ باخته خواهد بود. اتحاد یک عامل ضروری برای پیروزی ماست.

ولودیمیر زلنسکی نیز در این باره گفت که اوکراین نمی‌تواند هزینه ۱۳۵ میلیون دلاری برگزاری انتخابات را در حالی که برای بقای خود مبارزه می‌کند، بپردازد. او تاکید کرد که اگر غرب خواهان برگزاری انتخابات است، باید هزینه آن را بپردازد.

وی همچنین گفته است که پول مورد نیاز برای تامین سلاح را به برگزاری انتخابات اختصاص نخواهد داد.

زلنسکی توضیح داد که این پول صرف سازماندهی رای‌گیری در میان سربازان و ۷ میلیون پناهنده اوکراینی در خارج از کشور خواهد شد و به‌علاوه غرب باید ناظران انتخاباتی را بفرستد که زمان برگزاری انتخابات حضور داشته باشند.

به نوشته واشنگتن پست، پارلمان اوکراین در ماه اوت، حکومت نظامی را نود روز، یعنی تا نوامبر تمدید کرد و در نتیجه انتخابات پارلمانی را که قرار بود حداکثر تا پایان اکتبر برگزار شود، به تعویق انداخت.

کارشناسان حقوقی می‌گویند، برای برگزاری انتخابات پارلمانی، قانون اساسی باید اصلاح شود. در غیر این صورت، حکومت نظامی باید لغو شود. اعضای پارلمان باید حکومت نظامی را برای حداقل دو تا سه ماه متوقف کنند - مدت زمانی که طبق قوانین اوکراین بین اعلام انتخابات و روز رای‌گیری لازم است - و همچنین به نامزدها فرصت کافی برای تبلیغات بدهد.

واشنگتن پست افزود: مقامات ارشد دولت بایدن گفته‌اند که تصمیم‌گیری در مورد زمان برگزاری انتخابات به اوکراین بستگی دارد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اوایل ماه جاری در جریان سفر به کی‌یف از زلنسکی خواست تا با جامعه مدنی و مخالفان اوکراینی جدی درباره زمان برگزاری انتخابات بعدی مشورت کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت که دولت بایدن موانع لجستیکی فراوانی را که برای برگزاری انتخابات در زمان جنگ وجود دارد، درک می‌کند. ما آنها را برای برگزاری انتخابات تحت فشار قرار نمی دهیم.

گلوله باران شهر شبکینو توسط اوکراین

در جریان گلوله باران شهر شبکینو توسط نیروهای مسلح اوکراین یک کارگاه و یک شرکت صنعتی خسارت وارد شده است.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار این منطقه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد، شهر شبکینو زیر آتش نیروهای مسلح اوکراین قرار گرفت.

او افزود: این حمله تلفات جانی نداشت.

گلادکوف نوشت: در قلمرو کارگاه تولید یکی از شرکت‌های صنعتی آسیب دیده است.

فرماندار خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی و اورژانس در محل حضور یافتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۹
انشالله مستشاران آمریکایی هم برن اوکراین که دو روز دیگه نکن اگر خودمون بودیم روسیه رو شکست می‌دادیم
خبرگزاری ها روسی تصاویر انهدام تانک لئوپارد با خدمه تمام آلمانی رو به نمایش گذاشته انشالله جنازه بانکی ها رو به زودی نمایش بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
انشالله
روسها لاشه های تانکشون و دارند جمع می‌کنند ، با قطار دارند میبرند روسیه ! :)) حتی تانک ام ندارند ، همون تانک های درب و داغون و قراره درست کنند بفرستند میدان جنگ!!
روسیه ی جعلی تجزیه خواهد شد ، و مردم چچن و.... آرامش را خواهند دید !!! تمام جمهوریان خودمختار فدراسیون روسیه یک کشور مستقل خواهند شد و از سلطه روسیه رها خواهند شد !! امنیت تنها در اینصورت برقرار خواهد شد !!! اشغال سرزمین ها باید پایان یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
اه !!! راست میگی!!!! منم موافقم! تجزیه آمریکا و برگشتن این کشور به دست سرخ‌پوست‌های بیچاره را هم شامل میشه؟! انهدام شبه امپراطوری پادشاه انگلستان را چی؟! اون هم شامل میشه؟! آخ جون نابودی اسرائیل هم را در بر میگیره حتما؟! و همینطور استعمار کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین توسط غرب‌های استعمارگر! اگه شامل تجزیه اون‌ها بشه من هم موافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
یه نفس عمیق بکش و بعد تا 10 بشمار
سپس به همراه بقیه غربگدایان عزیز از قرص فشار و پماد سوختگی استفاده کنید
رضا
| Brazil |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
وضع نیرو زرهی روسیه خیلی خرابه
خبرهای این بسته‌ خبری را خواندم ۵۶۰ نیروی اوکراینی در یک روز کشته شده اما حتی یک روس هم کشته نشده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
اگر اوکراینی ها تلفات روزانه روسیه رو اعلام کنن حتما در خبر ذکر خواهد شد
پاسخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
زلنسکی یعنی دلقک پلاستیکی
تور گدایی دلقک پلاستیکی اوکراین هنوز تمام نشده؟
روسیه گفته اروپا برا آفریقا غذا و گندم از اوکراین بخره !! :)) دنیا کلا نون خور غربه انگار....نوکران روسیه ام از غرب سهم میخوان!! روسیه با اون واگنرش یه عمره آفریقارو نابود کرده ، البته خودش درسته گدای ۲ زار پوله ، ولی خوب خریدنی ام باشه باید روسیه بخره !! مستعمره ها و کسانی که تجاوز روسیه رو محکوم کردند به خط شند ، غرب از صدقه سرش ، میندازه کف کاسه تون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
اروپا هم که خیلی مظلوم هیچ کاری به آفریقا نداشته و نداره
کمک آمریکا و ناتو به اوکراین نیست.
حضور غیر مستقیم برای فروپاشی روسیه بوده است و استفاده از تسلیحات.
حالا که اوکراین بر خلاف همه انتظارات تابستان نتوانسته کاری بکند چند راه وجود دارد.
پذیرفتن قدرت روسیه که غیر قابل قبول است
حضور مستقیم ناتو و آمریکا
یا جنگ فرسایشی.. که این سومی بیشتر به نفع ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
کاملا درسته
حق با پوتین هست اصلا اوکراین اجازه ندارد با آمریکا رابطه داشته باشه وقتی همسایه روسیه هستی باید از پوتین پیروی کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
پس حق با کشورهای عربی که ایران نباید سلاح اتمی داشته باشد مردک میفهمی وی میگی اگر اینطوری بود که کشورها از هم اجازه می‌گرفتند برای حق حاکمیت و خرید روزانه کشورشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
پ چن تا؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
از کی تا حالا برای رابطه با آمریکا باید از پوتین اجازه گرفت؟! کی هست روسیه،قدرت نظامیه یا اقتصادی؟ یک کشور فشل که فقط اتم داره. نکنه شما هم از ترس پوتین با آمریکا رابطه نداری؟
فشار غرب به دولت اوکراین برای برگزاری انتخابات
دلقک بای بای
پس پای امریکایی ها هم مستقیم به جنگ اکراین کشیده شد.حالا باید دید روسها چه برگی را رو میکنند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
آینده روشن مردم کشورشون رو
تبریک به ملت ایران و مردم ارمنی و اذری ایران و قفقاز. ملت و دولت ارمنستان. بسیار خردمندانه عمل کردند. حتی انها هم می دانند که ارزوی رجب که مانند پوتین فیلش یاد عثمانی گرایی کرده راه زمینی به ساحل خزر و محصور کردن همزمان ارمنستان و ایران در قفقاز هست. انها وقتی دیدند شرایط دنیا تغییر کرده و دیگر روسیه توان سابق را ندارد ضمن بهبود رابطه با امریکا و اروپا نگفتند مرغ یک پا داره و اولویت بمراتب بزرگتر یعنی حفظ حریم مرزهای بین المللی تایید شده و برسمیت شناخته شده ملت ارمنستان و قفقاز توسط سازمان ملل و جامعه جهانی را به ادامه ادعای خود بر قره باغ ترجیح دادند و همزمان ارزوی رجب و علی اف را به سنگ کوبیدند. حالا دیگر رجب و عروسکش علی اوف و دیگر پان چی چی ها هیچ بهانه ای برای دمیدن به اتش جنگ و دشمنی بین مردم قفقاز ندارند و کوچکترین تعدی به مرزهای ارمنستان از سوی جامعه جهانی محگوم هست و اگر کوچکترین اقدامی کنند دنیا میاد پشت ارمنستان همانطور که امد پشت اکراین. زیاده خواهی و زورگویی جایی در دنیای امروز ندارد. حتی می بینید که تندرو های اسرایبل هم نمی توانند بر ارزوی خود در محو فلسطین از روی نقشه جغرافیا اصرار کنند و حتی در خود اسرایبل صدای خردمندان و انها که اعتقاد دارند مرغ دو پا دارد هر روز بلند تر میشود. ملتهای دنیا حالا میل به همزیستی و صلح دارند . این دنیا پرستان کوچک هستند که می خواهند در سایه زنده کردن اختلافات و ترویج ملی گرایی کور و جنگ و خصومت و دشمنی بدنبال همیشگی کردن فرصت خدمت! خود و اباد کردن خانه خود بر روی فقر و خون ملتهای خود یا همسایه هستند. چه در کرملین چه در پکن چه در پیونگ یانگ یا انکارا و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
ما از صمیم قلب از روسیه تشکر میکنیم که با استارت جنگ اوکراین فرصت پیرشرفتمان را فراهم کرد
درود 3رود و غیره
حمله کنید به این موجود بی ابرو و انتقام اجداد مظلوم ما را از روس بگیرد که هم انها ناشاد شوند هم روسهای داخلی که قرالت ژنتیک دارند و تمایل خونی با روس دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
انتقام اجدادت رو نمیخواد از روسیه بگیری فعلا انتقام خودت رو از آمریکا بگیر که تحریمت کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
اجدادت اوکراینی بودن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
نه روس من اوکراینی نیستم
وقتی روسیه تحت عنوان دفاع از اصل حاکمیت قانونی کشورها و لزوم احترام همه طرفها به تمامیت ارضی کشورها در سوریه و روسیه سفید که حتی درگیر تجاوز کشور دیگری نبودند انواع مستشار! و حتی ارتش کامل فرستاد و تمام قطعنامه های شورای امنیت را وتو کرد قطعی و صد در صد بدانید که اگر نیروهای اکراین در برابر این منادیان احترام به تمامیت ارضی! کم بیاورند امریکا و حامیان اکراین از ارسال انواع مستشار! و حتی نیروی نظامی کامل دریغ نخواهند کرد. منطقش خیلی ساده هست. پوتینی ها غیر ممکن هست در اکراین موفق شود حتی اگر بننا به نقل و قول معروف چرچیل در مورد هیتلر لازم باشد که تا اخرین انگلیسی و اخرین گلوله در مقابل قلدر بجنگند و حتی جنگ جهانی سوم. غیر ممکن هست. امزیکایی جماعت اگر غیر از این بود الان کیم و مائو هیتلر و صدام و استالین بر دنیا و امریکا حکومت میکردند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
خوب باشه مستشار بفرسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
جوجه رو آخر پاییز میشمارن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
هیتلر شرف داره
تابناک این چه وضعشه همش تبلیغ ماشین و خونه و اقامتگاه میذاری؟
انگار شده بنگاه و نمایشگاه ماشین
توی منطقه ما سرما داره میاد امروز یه نگاهی توی جاکفشی انداختم چشمم افتاد به پوتین واقعا پوتین هم پوتینهای قدیم
تابناک مترجم سخنگوی روسیه شده
یک بار هم از طرف اوکراینی نقل کن
طول کشیدن جنگ خواسته آمریکاست
آمریکا از جیب خودش هزینه نمیکند از حسابهای خارجی روسیه میپردازد .
مقداری از سلاحهایی که به اوکراین فرستاده شده تاریخ گذشته یا معیوب بوده اند .
در ضمن سلاحهای جدید آمریکا نیز در میدان نبرد واقعی آزمایش میشوند .
در اکراین پتانسیل تبدیل نبرد به یک مخاصمه بزرگ خونین بین المللکی وجود دارد .که دودش به چشم همه خواهد رفت خصوصا اروپائیان
فشار غرب به دولت اوکراین برای برگزاری اتنخابات!!!!!!!!!!!
بزرگترین جک سیاسی قرن رقم خورد، چطور اوکراین انتخابات برگزار کند در حالی که دارد با ابر قدرت بلوک شرق می جنگند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برگزاری انتخابات در چنین شرایطی یعنی نابودی هر چه بیشتر اوکراین ولی برای آمریکا و متحدان غربی اش چه فرقی دارد، آن ها یک سال و اندی با ارسال تجهیزات نظامی گسترده با جان مردم اوکراین بازی کردند و با این کارشان زیر ساخت های شهری و بنادر تاریخی اوکراین را ویران کردند، تاکنون بیش از نیمی از مردم اوکراین یا کشته شده اند و یا آواره کشته اند، خاک اوکراین مدفن ابزار الات نظامی غرب شده، اوکراین نزدیک به ۲۰ درصد خاک کشورش را از دست داده، بمب های خوشه ای عمل نکرده و گلوله های حاوی اورانیوم که توسط آمریکا و انگلیس به این کشور ارسال شده تا سال ها پس از پایان جنگ جان انسان های بیشتری را خواهد گرفت و خاک اوکراین را غیر قابل استفاده خواهد کرد حال که دیده اند ضد حملات اوکراین دیگر به جایی نمی رسد و تا حدودی با جنگی فرسایشی از طریق خاک اوکراین، امپراطوری روسیه را مهار کرده اند دیگر ادامه جنگ را به صلاح نمی دانند و تصمیم گرفته اند با برگزاری انتخابات زود هنگام با زلنسکی خداحافظی کرده و با روسیه کنار بیایند و معامله ای انجام دهند تا باشد که زلنسکی این همه به آمریکا و متحدان غربی اش بی جهت اعتماد نکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
تو باید بری مقابل سازمان ملل مقابل غرب از زپرتسکی دفاع کنی
اساس عملیات نظامی ویژه روسیه در خاک اوکراین اقدامات تحریک آمیز ناتوی تحت رهبری آمریکا در مرزهای روسیه بود حال آمریکا می خواهد مستشاران نظامی اش را به اوکراین بفرستد !!!!!!!!
آمریکا نه تنها مستشاری به اوکراین نمی فرستد بلکه یواش یواش کمک های نظامی خود به دولت کیف را نیز متوقف می کند و اوکراین را مجبور به پذیرش شروط روسیه خواهد کرد اگر باور ندارید صبر داشته باشد تا تاریخ به باورتان برساند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
نیاز نیست تو ژست پیشگویی بگیری ... معلومه که جمهوری خ اهان آمریکا می خوان کمک به اوکراین رو متوقف کنن ... روسیه از دیرباز همین روش رو داشته ، به کجا حمله می کنه، شرط توقف جنگ رو الحاق مناطق اشغال شده به خاکش اعلام می کنه از جمله همین روسیه عزیزتون، در جنگ هاش با ایران، شرط پایان جنگ رو الحاق خاک اشغالی ایران به روسیه اعلام می کرد وموفق هم میشد .‌‌ روسیه مناطق شمالی ایران را اینطور به خاک خودش ضمیمه کرد ... هنوز دارین از روس دفاع می کنین و همه چیزرو می ندازین گردن آمریکا
تابناک از بد نامی پوتین در حمله گسترش ارضی به اکراین هم چیزی بگو یادت باشد این در مورد ایران هم میتواند اتفاق بیافتد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
اکراین تقاص اشباهات خود را میدهد
شکستن و رد شدن از قویترین سدهای دفاعی در 3 ردیف و زمین اشباع شده از میلیون ها مین زیر آتش توپخانه بدون پوشش هوایی بسیار دشوار است. ولی ارتش و مدافعان شجاع و توانای اوکراین با فداکاری به این معجزه دست یافته اند و پیشروی های ارزشمندی در میدان نبرد داشته اند. البته تلفات جانی و ادواتی هم متحمل شده اند، ولی با وارد کردن تلفات بیشتر به اشغالگر روس، نیروهای او را فرسوده و منهدم یا مجبور به عقب نشینی کرده اند. این صداقت افسران اوکراینی را نشان می دهد که هزینه های جانی و ادواتی این پیروزی ها را اعلام می کنند. مقایسه شود با دروغ های کلیشه ای روزانه سخنگوهای روسیه که کرارا ادعا می کنند همه حملات اوکراین را دفع کرده و صدها بلکه هزاران تلفات در 24 ساعت به اوکراینی ها وارد کرده اند. اگر اینطور بود، چرا خط مقدم جبهه هر روز بیشتر به کریمه اشغالی نزدیکتر می شود؟
در ایران هم مثل برزیل بارون بیاد تا مدیریت نباشه ما دچار کمبود آب خواهیم بود
به یاری خدا
پوزه پوتین سبک عقل را به خاک خواهند مالید و اکران قهرمان ملت های آزاده جهان خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
به یاری خدا پوز غرب جنگ طلب به زمین میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
ببخشید خطا تصمیم اتفاق افتاد ومنفی دادم
هم در گذشته و هم امروز ایران، چین و برزیل بر حل مناقشه کیف - مسکو از طریق گفتگوهای دیپلماتیک تاکید کرده و می کنند ولی متاسفانه آمریکا و متحدان غربی اش با ارسال تسلیحات نظامی گسترده به اوکراین مانع از مذاکرات صلح شده اند سیاستی که در نهایت بیش از همه به ضرر اوکراین تمام خواهد شد و در چنین شرایطی است که تفاوت کشورهای صلح طلب و کشورهای جنگ افروز مشخص می شود.
پوتین درست اشتباهی را مرتکب شد که صدام مرتکب شد.
نه به خاطر سلاح اتمی
به خاطر منابع عظیم نفت و گاز روسیه.
نابودی پوتین نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
نابودی تو امریکات نزدیک
یه لحظه فکر کنید اگه آمریکا توسط جنبش فواحش اداره نمیشد و دست فواحشیون نمی افتاد الان نه جنگی تو دنیا بود نه تحریمی نه کشتاری الان صلح و صفا بود آمریکا به عنوان یه کشور قوی همه رو زیر پر و بال خودش میگرفت و در عشق و صلح و پاکی زندگی میکردیم اما تو یه سالی متاسفانه این جنبش کثیف لیبرال شیطانی قدرت آمریکا رو دزدید و آجریکا افتاد دست مافیاها
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
زورگوها زمین را نابود کرده بودند اگر آمریکا نبود
در مورد جنگ اوکراین بنده قبلاً هم گفته ام و در چند استان خبرنگاران محترم بیش از دویست شبکه تلویزیون و رادیو از من پرسیده آمد و قبلاً به ایشان هم عرض کرده ام و در تلویزیون هم پخش شد
حتی همین هفته پیش نهصد روزنامه نگار در نامه ای رسمی و جداگانه در مورد جنگ اوکراین نظر بنده را پرسیدند و بنده با صبر و حوصله و سعه صدر و متانت و درایت و حجامت به ایشان ارز کردم که در این خصوص هیچ نظری ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
چقدر حکیمانه و با درایت هستید شما
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
نعمت نعمت نعمت
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
نعمت خان قرصاتو سروقت بخور
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
نعمت جان در اکراین پتانسیل تبدیل نبرد به یک مخاصمه بزرگ خونین بین المللکی وجود دارد .که دودش به چشم همه خواهد رفت خصوصا اروپائیان
سارا و دارا
| United States of America |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
نعمت شما خوب می دانی که با تبریک به ملت ایران و مردم ارمنی و اذری ایران و قفقاز. ملت و دولت ارمنستان. بسیار خردمندانه عمل کردند. حتی انها هم می دانند که ارزوی رجب که مانند پوتین فیلش یاد عثمانی گرایی کرده راه زمینی به ساحل خزر و محصور کردن همزمان ارمنستان و ایران در قفقاز هست. انها وقتی دیدند شرایط دنیا تغییر کرده و دیگر روسیه توان سابق را ندارد ضمن بهبود رابطه با امریکا و اروپا نگفتند مرغ یک پا داره و اولویت بمراتب بزرگتر یعنی حفظ حریم مرزهای بین المللی تایید شده و برسمیت شناخته شده ملت ارمنستان و قفقاز توسط سازمان ملل و جامعه جهانی را به ادامه ادعای خود بر قره باغ ترجیح دادند و همزمان ارزوی رجب و علی اف را به سنگ کوبیدند. حالا دیگر رجب و عروسکش علی اوف و دیگر پان چی چی ها هیچ بهانه ای برای دمیدن به اتش جنگ و دشمنی بین مردم قفقاز ندارند و کوچکترین تعدی به مرزهای ارمنستان از سوی جامعه جهانی محگوم هست و اگر کوچکترین اقدامی کنند دنیا میاد پشت ارمنستان همانطور که امد پشت اکراین. زیاده خواهی و زورگویی جایی در دنیای امروز ندارد. حتی می بینید که تندرو های اسرایبل هم نمی توانند بر ارزوی خود در محو فلسطین از روی نقشه جغرافیا اصرار کنند و حتی در خود اسرایبل صدای خردمندان و انها که اعتقاد دارند مرغ دو پا دارد هر روز بلند تر میشود. ملتهای دنیا حالا میل به همزیستی و صلح دارند . این دنیا پرستان کوچک هستند که می خواهند در سایه زنده کردن اختلافات و ترویج ملی گرایی کور و جنگ و خصومت و دشمنی بدنبال همیشگی کردن فرصت خدمت! خود و اباد کردن خانه خود بر روی فقر و خون ملتهای خود یا همسایه هستند. چه در کرملین چه در پکن چه در پیونگ یانگ یا انکارا و....
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
نعمت یه سر به روانپزشک بزن فوری
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
باسواد ارز غلطه عرض درسته
امریکا و انگلیس با این کارشون باعث نابودی اوکراین شده اند
نکه تا الان مستشاران نظامی نبودن خودتون فریب بدید
دوستان عزیز بس کنید فعلأ اولویت باید در بازسازی اقتصادی ایران باشد بزودی بین روسیه و اوکراین صلح برقرار می‌شود دموکراسی دموکراسی نکنید زلنسکی انتخابات را برگزار نکرد
اگر در نهایت اوکراین مجبور به صلح نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
همونطوری که ایران قاجار رو مجبور به صلح کرد روسیه .... اوکراین هم مجبور به صلح کردن میشه، به همون شیوه صلح کردن ایران و روسیه ... افتاد
اللهم الشغل الظالمين بالظالمين ، هر دو طرف اين جنگ يعني روسيه و آمريكا در طول تاريخ به ما ظلمها كردند . اينها همانهاي هستند كه دو جنگ جهاني راه انداختند و بيش از 80 ميليون نفر انسان بيگناه را كشتند و بعد هم نشستند سازمان به اصطلاح ملل را تشكيل دادند براي اينكه هر غلطي در دنيا كردند اسم ملل را روي آن بگذارند. انشاا.. به هم مشغول باشند . هر چنددر نهايت مردم كشور هايشان تاوان اين دعوا ها را ميدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
بدی های آمریکا برا ایران چی بوده ؟
تابناک لاک پشتی از روسیه حمایت می کنی حواسمان هست .
حمله کریمه قراداد گلستان بود حمله به چهار منطقه ترکمن چای احتمالا جنگ اوکراین و لهستان هم قراداد گلد اسمیت و پاریس باشد جنگ بلاروس و اوکراین هم آخال تاریخ دارد تکرار می شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست