بازدید 2287
۱

بن فرحان: توافق ما با ایران براساس احترام متقابل است

وزیر خارجه عربستان در سخنرانی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایراد کرد، گفت: توافق کشورش با جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام به اصل عدم مداخله در امور کشورها استوار است.
کد خبر: ۱۱۹۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱ 24 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وزیر خارجه عربستان در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به مسائل گوناگونی از جمله از سرگیری روابط دیپلماتیک با تهران اشاره کرد.

به گزارش الجزیره، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در جریان سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «توافق ما با ایران مبتنی بر احترام متقابل و عدم مداخله در امور یکدیگر است».

به گزارش الجزیره، فیصل بن فرحان همچنین با اشاره به مسئله فلسطین گفت: «پادشاهی سعودی تاکید می‌کند که امنیت خاورمیانه مستلزم دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای مسئله فلسطین است».

وزیر خارجه عربستان همچنین با اشاره به جنگ اوکراین خواستار پایان دادن به این بحران و «حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات» و «احترام به قوانین بین‌المللی» شد.

وی از طرفین بحران سودان نیز خواست تنش را کاهش داده و از غیرنظامیان محافظت کنند.

گفتنی است هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل از صبح سه‌شنبه در نیویورک آغاز شده است. تاکنون جنگ اوکراین و تغییرات اقلیمی محور سخنرانی‌های این نشست بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
سال پیش صداشون در نمیامد الان بخاطر بعضی مسوولین زبان درآورده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی