بازدید 15747
پانصد و شصت و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

چرا بقای اوکراین به تصمیم ایلان ماسک بستگی دارد؟ / سرنگونی جنگنده سوخو ۲۵ اوکراین توسط پدافند روسیه

پانصد و شصت و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 19 September 2023

چرا بقای اوکراین به به تصمیم ایلان ماسک بستگی دارد؟

بین الملل تابناک: پانصد و شصت و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کمک برخی کشورهای اروپایی به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۳:۴۷

 «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه مدعی شد که روسیه از غذا و انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند و کشوری همانند روسیه نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد.

وی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: «روسیه تلاش دارد با استفاده از کمبود جهانی غذا،  جامعه بین‌الملل را مجبور کند سرزمین‌هایی را که تصرف کرده برسمیت بشناسد».

زلنسکی در ادامه سخنانش گفت: «اوکراین هر کاری انجام می‌دهد که پس از حمله روسیه، این تضمین ایجاد شود که کسی در جهان جرأت نکند به کشور دیگری حمله کند و اشغالگر باید به سرزمین‌هایش بازگردد».

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که برخی کشورهای اروپایی به صورت مخفیانه به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند.

سرنگونی جنگنده سوخو 25 اوکراین توسط پدافند روسیه
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۲:۱۶

 وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: ۲ حمله در محور دونتسک دفع شد؛ طی روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین حدود ۲۲۵ نیروی خود را از دست دادند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: در محور زاپروژیا، بیش از ۱۷۵ نیروی اوکراینی کشته شدند. دو سامانه کراب و یک سامانه «ام۷۷۷» ساخت آمریکا منهدم شد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌ کند: در محور کراسنولیمانسکی، ۳ حمله گروه های تهاجمی اوکراین دفع شد و حدود ۶۵ نیروی نظامی اوکراین کشته شدند. در محور دونتسک جنوبی ۱ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن بیش از ۱۱۵ نیروی خود را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌ افزاید: سامانه‌ های پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده سوخو- ۲۵ نیروی هوایی اوکراین را در منطقه زاپروژیا سرنگون کردند.

اردوغان: تلاش کردیم روسیه و اوکراین را پای میز مذاکره بیاوریم
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۲:۱۴

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان‌ملل در سخنانی اعلام کرد: با چالش های جدی‌ و وخامت بیشتر بحران های انسانی روبرو هستیم.

رییس جمهور ترکیه ادامه داد: در خصوص موضوع اوکراین، تلاش کریم دوستان در کی یف و روسیه را پای میز مذاکره بیاوریم و اثبات کنیم که جنگ برنده ای نداشته و صلح هم هیچ بازنده ای نخواهد داشت. جنگ در اوکراین مشکلاتی بسیار جدی ایجاد کرده است.

«رجب طیب اردوغان» در ادامه اضافه کرد: ما به طور فزاینده ای به تلاش های خود برای پایان دادن به جنگ در اوکراین از طریق دیپلماسی و گفتگو بر اساس استقلال و تمامیت ارضی این کشور ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: شورای امنیت (سازمان ملل) دیگر ضامن امنیت جهانی نیست؛ بلکه به میدان جنگ راهبردهای سیاسی میان ۵ کشور (اعضای دائم شورای امنیت) تبدیل شده است.

درخواست «گروه هفت» از چین برای فشار بر روسیه
۱۴۰۲/۰۶/۲۸ - ۲۰:۳۸

کشورهای «گروه هفت» از موقعیت دیدار «وانگ یی» وزیر خارجه چین که به مسکو سفر کرده، با «سرگئی لاوروف» همتای روس وی استفاده کردند تا خواستار پایان جنگ اوکراین شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزیران خارجه کشورهای عضو «گروه هفت» طی بیانیه‌ای مشترک از چین خواستند که از نفوذ خود در روسیه برای پایان دادن فوری به جنگ اوکراین استفاده کند.

وزرای خارجه «گروه هفت» بعد از دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، در این بیانیه ابراز امیدواری کردند که چین برای خروج فوری، کامل و بدون قید و شرط نیروهای روسیه از اوکراین، به مسکو فشار بیاورد.

بر این اساس، در این بیانیه همچنین از مشارکت چین در «نشست جده» برای پایان دادن به جنگ اوکراین استقبال کرده و پکن را بیشتر تشویق کردند تا از «صلح عادلانه و پایدار، از جمله ‌گفت‌وگوی مستقیم مسکو با کی‌یف» حمایت کند.

به نوشته رویترز، با اینکه در بیانیه مشترک گروه۷ نامی از کره شمالی برده نشده، اما در آن گفته شده که کشورهای عضو این گروه «بار دیگر درخواست خود از طرف‌های ثالث برای توقف هرگونه کمک به جنگ تجاوزکارانه روسیه» را تکرار می‌کنند.

چرا بقای اوکراین به به تصمیم ایلان ماسک بستگی دارد؟

هزاران آنتن سرویس انتقال داده ماهواره‌ای استارلینک در هر واحد نظامی اوکراینی در جبهه جنگ قرار دارد، اگر اینها از کار بیفتند، دفاع اوکراین از بین خواهد رفت.

ال پائیس نوشت: وجود اوکراین تا حد زیادی به ایلان ماسک، بستگی دارد. اتصال ماهواره‌ای که توسط شرکت وی اسپیس ایکس ارائه شده است، «ستون فقرات ارتباطات ارتش اوکراین» است؛ اینها سخنانی است که در سپتامبر امسال در کنفرانسی در پاریس توسط خود ماسک، بیان شد.

هزاران آنتن سرویس انتقال داده ماهواره‌ای استارلینک در هر واحد اوکراینی در جبهه جنگ قرار دارد. اگر اینها از کار بیفتند، دفاع اوکراین از بین خواهد رفت. امنیت این کشور به دستور کار خود ماسک بستگی دارد که در موارد متعددی با روسیه مصالحه کرده است، اما همچنین به نظر او برای قطع یکجانبه پوشش استارلینک در جبهه جنگ، کی‌یف به دنبال جایگزین‌هایی برای ارتباطات نظامی خود است اما می‌داند که جدا شدن از ماسک غیرممکن است. امید اصلی آنها این است که دولت واشنگتن تضمین کند که اسپیس ایکس آنها را نادیده نمی‌گیرد.

حدود ۴۲۰۰۰ پایانه انتقال داده استارلینک در اوکراین وجود دارد. بیشتر آنها توسط ارتش استفاده می‌شود.

میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین ژوئیه به نیویورک تایمز گفت: «استارلینک رگ حیاتی ارتباطات نظامی ماست. این پایانه‌ها عمدتاً توسط اهداکنندگان خصوصی و دولت‌های متحد کی‌یف خریداری می‌شوند. در شبکه‌های اجتماعی لینک‌هایی وجود دارد که در زمینه آموزش استفاده از آنها و کشورهایی که می‌توانید آنها را با بهترین قیمت خریداری کنید، اطلاعات می‌دهند؛ برای نمونه، اگر ترمینال در اسپانیا خریداری شده باشد، مالک می‌تواند آدرس را به اوکراین منتقل کند.

استارلینک یک موهبت خارق‌العاده برای اوکراین بوده است. مطالعه‌ای که در سپتامبر امسال توسط شورای روابط خارجی اروپا (ECFR) انجام شد، تأکید دارد: «استقرار سریع پایانه‌های استارلینک در اوکراین مزایای سیستم‌های تجاری را در مقایسه با سیستم‌های نظامی نشان می‌دهد. آنها در مقایسه با ماهواره‌های نظامی و دولتی ارزان هستند و تولید و نصب آنها سریع تر است.

با این حال، در سال گذشته هشدارهایی مطرح شد؛ گوین شاتول، رئیس اسپیس ایکس در فوریه گذشته تایید کرد که این شرکت مکانیسم‌هایی برای قطع سیگنال استارلینک دارد. شاتول تاکید کرد که استارلینک هیچ وقت قرار نبوده که به عنوان یک سلاح استفاده شود.

او گفت: چیزهایی وجود دارد که می‌توانیم برای محدود کردن این استفاده انجام دهیم. کارهایی وجود دارد که می‌توانیم انجام دهیم و انجام داده‌ایم.

کریلو بودانوف، فرمانده سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین در نهم سپتامبر گفت: استارلینک نقش اساسی داشته و به ایفای آن به ویژه در ارتباطات هواپیماهای بدون سرنشین ادامه خواهد داد. شک دارم که فقط ماسک است که تصمیم می‌گیرد یک دکمه را فشار داده و استارلینک را قطع کند.

اما خود ماسکِ میلیاردر در ایکس (توئیتر سابق)، شبکه اجتماعی که مالک آن است، تأیید کرد که حداقل در یک مورد مستقیم مداخله کرده است. دولت اوکراین در سپتامبر ۲۰۲۲ از ماسک درخواست کرد تا اتصال ماهواره‌های خود را بر فراز کریمه فعال کند تا حمله پهپادی علیه ناوگان روسیه انجام دهد. ماسک آن را رد کرد و گفت: اگر من این درخواست را می‌پذیرفتم، آنگاه اسپیس ایکس در یک اقدام بزرگ جنگی و تشدید درگیری شریک بود.

در فوریه ۲۰۲۲، زمانی که تهاجم به اوکراین آغاز شد و روسیه استراتژی قطع تلفن در جبهه را به کار گرفت، کی‌یف از ماسک خواست تا سرویس استارلینک را در اوکراین فعال کند که او نیز پذیرفت. ماسک بارها گفته است که استارلینک این سرویس را برای استفاده غیرنظامی فعال کرده است.

بنیانگذار اسپیس ایکس اعتراف کرده از این فکر رنج می‌برد که مجبور است در جنگ نقش داشته باشد.

لوید آستین: ضدحملات اوکراین پیشرفت منظمی دارد!

 «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که ضدحملات ارتش اوکراین پیشرفت منظمی دارد و از کشورهای غربی خواست به تقویت ارتش اوکراین در عرصه هوایی ادامه دهند.

وی همچنین اعلام کرد که واشنگتن به‌زودی تانک‌های آبرامز را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

این ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره موفقیت ضدحملات اوکراین در حالی مطرح می‌شود که دیروز ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک آمریکا درباره توانایی ارتش اوکراین برای موفقیت در ضدحملات علیه روسیه ابراز تردید کرد. وی دراین‌باره  تاکید کرد که ضدحمله نظامی ارتش اوکراین که از مدت‌ها قبل علیه روسیه آغاز شد، مدت زیادی طول خواهد کشید.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی گفت، این ضدحمله علیرغم اهمیتی که دارد، اهداف عملیاتی و تاکتیکی محدودی دارد، به این معنی که حتی اگر کامل محقق شود، تمام روس‌ها را به طور کامل از اوکراین بیرون نمی‌کند که هدف راهبردی گسترده‌تر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است. رئیس ستاد ارتش آمریکا همچنین در این مصاحبه، ضدحمله های ارتش اوکراین را طولانی، دشوار و خونین توصیف کرد.

وبگاه «روسیا الیوم» چندی پیش به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: علت اصلی ناکامی ضدحملات ارتش اوکراین در جنوب این کشور علیه مواضع ارتش روسیه به باور کارشناسان نظامی به این واقعیت برمی‌گردد که تعداد زیادی از نظامیان کی‌یف در شرق مستقر شده‌اند و دولتمردان اوکراین توصیه کارشناسان در تمرکز نیروها در یک جبهه واحد را نادیده گرفته اند.

 دو هفته پیش یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اختصاص بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار اعلام کردند که واشنگتن در هفته‌های آینده ۳۱ تانک آبرامز در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است. وی در گفت‌وگو با الجزیره افزود: مقادیری از پرتابه‌های اورانیوم ضعیف شده در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد که برای ۳۱ تانک آبرامز کفایت کند.

این مقام ارشد آمریکایی که به نام او اشاره‌ای نشده تصریح کرد: تصمیم گرفتیم در این بازه زمانی به اوکراین مهمات تانکی حاوی اورانیوم ضعیف شده ارسال کنیم تا به محض تحویل تانک‌های آبرامز آماده استفاده باشد. آمریکا پس از انگلیس، دومین کشوری است که از انتقال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین خبر داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۶
در مورد جنگ در قفقاز و ارمنستان و چرا ایران فارغ از مسایل دینی با قومی باید طرفدار عدم تغییر مرزهای ارمنستان باشد. در علم جغرافیای سیاسی بحثی داریم تحت عنوان تحمیل موقعیت جغرافیایی بر شکل گیری قدرتها. به این معنی که مثلا در طول تاریخ هر گروه و قومی که منطقه بسفر و داردانل و اناطولی را تسخیر کند تبدیل به قدرت با اهمیتی میشود که دنیا به ان نیاز دارد. از این طرف در تاریخ ایران هم حکومت مقتدر حکومتی بوده که توانسته باشد پهنه خشکی بین خلیج فارس و دریای خزر را تحت کنترل کامل خود داشته باشد. همان نفهوم هارتلند.و همیشه بین این دو قدرت بدون توجه به دین و قومیت و زبان در بین النهرین و شامات و قفقاز رقابت بوده چه در زمان ایران و یونان باستان چه در زمان روم شرقی و ساسانیان چه در زمان عثمانی و صفوی و چه در دنیای معاصر. و در این جغرافیا تقریبا همیشه ارمنستان و کردستان که سر حدات این قدرتها بودند به ایران تمایل داشتند و با ایران بودن انها به نفع ملت ایران بوده. پس اصلا تعجب نکنید که حتی اگر جنگ داخلی سوریه در زمان قبل از انقلاب اتفاق می افتاد باز هم ایران ان زمان از حکومت مرکزی و علویان سوریه که دشمن عثمانیها و در تاریخ نزدیکی به ایران داستند حمایت میکرد چون هر جا که قدرت بسفر چه روم چه اسکندر چه عثمانی منفعت ببرند و پیروز شوند برای ایران ضرر داشته. الان هم در قفقاز همان قانون برقراره. تقوبت بسفر مساوی تضعیف موقعیت تاریخی ایران هست. تمام ارزوی بسفر راه زمینی مستقیم به ساحل خزر هست و حتم بدانید در صورت موفقیت قدم بعدی درخواست راه زمینی از سوی یسفر بین باکو و اسیای مرکزی است. اینها متاسفانه همه نتیجه شکست پوتین و روسیه در اکراین و سباستهای به شدت غرب ستیزانه احساسی پوتینی ها در ایران هست که بسفر موقعیت را برای فتح تاربخی خود مهیا دیده. در خاورمیانه بهودیها هم در تاریخ هرگر از قدرتمند شدن بسفر نفعی نداشتند همین هست که در تصویر نهایی اسرایبل حضور اسد و علویان در دمشف و مرزهای خود به بسفر یا اعراب ترجیح داده. اما ما با سیاستهای احساسی یا ضد غربی و ضد... عملا در زمین بسفر و سایر رفبا بازی می کنیم.!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
برگ چنار فکر کنم ویروسی شدی چون الان باید از باکو طرفداری کنی تا طبیعی تر باشی
آقای وزارت دفاع آمریکا! با 20 یا 30 تانک جدید نمی توان حمله کرد بلکه حتی نمی توان دفاع کرد.
اوکراینی ها گوشت جلوی گلوله توپ شده اند و اگر نبود تبلیغات غربی دلقک مفنگی تا کنون کشته شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
هدف آنها هم طولانی کردن جنگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
درسته 20 و 30 تا تانک شاید نتونه فایده زیادی در جنگ داشته باشه اما در عوض بیچاره اورکاینی ها را امیدوار می کنه که هر چه بیشتر بجنگد و بمیرند تا نقشه آمریکا به خوبی پیش بره
سر آمریکا به سلامت باد. ملیون ها اوکراینی فدای آقایی و سروری آمریکا
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
شما جوش ملت اوکراین را نخورد گندی که اجداتون درست کرده اصلاح کنید نوه های لیاخوف و فتح علی شاه
در دنیای معاصر به اضافه هارت لند ایران و اتاطولی در منطقه هارت لند روسیه هم اضافه شده . از این جهت هست که برگ چنار با وجود مخالفت با پوتین ولی از شکست و تضعیف بیش از حد روسیه هم خوشحال نخواهد بود چون هارت لند بسفر به رهبری رجب اردوغان قدرت می گیرد. الان بدلیل ضعف و تحریم روسبه و نیاز پوتین به ترکیه یا بسفر دیگر پوتین نمی تواند از ارمتستان حمایت کامل کند. اگر خدای نکرده ایران ضعف نشان بده و رجب بتواند به بزرگتریت دستاورد ژئو پولتیوی در قفقاز برسد با توجه به وابستگی علی اف به رجب تمام مرز شمال غربی ایران با رجب و بسفر روبرو خواهیم بود و این برای امنیت ملی ملت ایران خطر عظیمی هست. همین هست که میگین یک سیاست خارجی درست و متوازن سیاستی هست که هم تعامل با امریکا داشته باشد هم تعامل لا روسبه و اعراب و بسفر. دقیقا همان کاری که رجب می کند. به هر حال رجب دوست دارد که از او مانند سلطان محمد فاتح بنام رجب اردوغان فاتح یاد شود همان ارزویی که نیاکان دلاور ما از کرد و لر و اذری و ارمنی و... در چالدران یا قبل از ان در جنگهای ایران و روم( بسفر) و هخامنشیان و مادها با جانفشانی خود هرگز به بسفر اجازه ندادند. حالا رجب مرز ایران را با دیوار بتونی بسته و فردا اگر در ارمتستان موفق شود حتما می خواخد بین ایران و سرزمین تاریخی اش یعنی اران باستانی و قفقاز دیوار بتونی بکشد. هرگز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اینقدر خالی نبند
مفهوم هارت لند در جغرافیای سیاسی مفهومی بسیار کلیدی است و خیلی از قدرت های جهانی را توضیح میدهد. مانند هارت اند چین در شرق اسیا. هارت لند هند در جنوب اسیا . هارت لند فلات ایران میان خزر و خلیج فارس. هارت لند بسفر و اناطولی. هارت لند پهنه خشکی روسیه و اکراین . هارت لند اروپای مرکزی و المان. هارت اند امریکا بین دو اقیانوس. در تاریخ همیشه اقوامی که به این پهنه ها تسلط یافتند مقتدر شدند و همیشه بین این هارت لندها تنازع و رقابت و تنش بوده هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
فارت لند کیه دیگه؟
دنیا ناعادلانه اداره میشه. بالا نوشته گروه هفت از چین خواسته به جنگ تجاوزکارانه روسیه پایان دهد. این قبول. اما جنگ هایی که آمریکا بر علیه عراق و سایر کشورها به راه انداخت اسم اونها چیه؟ احتمالا جلوگیری از تروریسم. دقیقا مشکل همین است که روسیه همین همین حرف را می زند. لذا هر کسی از تروریسم تعریف خودش را دارد. منتظر صلح واقعی نباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
یکی از دلایل ضعف در کمک رسانی در سیل اخیر لیبی عدم وجود دولت مرکزی است که از تبعات حمله ناتو است
باور کنید هر حادثه ای تو ایران و جهان رخ میده یه جنبش فواحشی پشتشه وگرنه انسان سالم شخصیت و شرم و حیا داره به دیگران ممکن نیست آسیب بزنه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
ربطی به هم نداره
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
بحث های فامیلی را اینجا نیار
بقای اوکراین به تصمیم ایلان ماسک بستگی ندارد بلکه به برقراری آتش بس و گفتگوهای دیپلماتیک بین کی یف - مسکو بستگی دارد چیزی که آمریکا و تروئیکای اروپایی اش نه تنها به آن توجه نکردند بلکه با ارسال تجهیزات نظامی گسترده به قصد طولانی کردن جنگ که با هدف تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روس دنبال می شد، مانع از آن شدند و امروز که بیش از ۵۶۰ روز از این جنگ می گذرد و روسیه ۲۰ درصد خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورده دست به دامن چین شده اند که میانجی گری کند و باعث خروج نیروهای روسیه از اوکراین شود ولی آیا پوتین و مقامات کاخ کرملین به همین راحتی از اوکراین خارج می شوند؟ اگر آمریکا و تروئیکای اروپایی به پیشنهاد چین که حدود یک سال قبل مبنی به روی آوردن دو طرف به گفتگوهای دیپلماتیک برای پایان دادن به مناقشه اوکراین - روسیه توجه می کردند شاید روسیه راحتتر از اوکراین خارج می شد ولی امروز باید به شروط روسیه توجه کنند که به احتمال زیاد الحاق کریمه به خاک روسیه یکی از شروط خواهد بود و کاهش تحرکات نظامی ناتو در مرزهای روسیه و عدم عضویت اوکراین در ناتو از شرط های دیگر طرف روس خواهد بود در نهایت هم همین آمریکا و تروئیکایی که امروز از اوکراین حمایت می کنند در آینده مقامات اوکراین را مجبور خواهند کرد که شروط روسیه را پذیرفته و به جنگ خاتمه دهند و زلنسکی می ماند و کشوری ویران شده و این جاست که سایر کشورها به ویژه تایوان امروز که با رزمایش های تحریک آمیز آمریکا در آب های شرقی چین باعث ناراحتی مقامات پکن شده است باید هوشیار باشند و در تله سیاسی آمریکا و غرب گرفتار نشوند که اگر گرفتار شدند نتیجه ای جز اوکراین امروز نخواهند دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
دوست عزیز-رفیق-برادر خود جناب پوتین اگر تنها به ۵ درصد این مواردی که شما زحمت کشیده و مرقوم کردید امید داشت-توجه کنید امید و آرزو نه اعتقاد-شب راحت تر سر بر بالش می گذاشت. رفیق بیا پایین روی زمین با ما باش
علت اصلی ناکام ماندن ضد حملات ارتش اوکراین نابرابری های جنگی در دو جبهه است، روسیه هم از نظر وسعت سرزمینی و هم از نظر تعداد سرباز دست برتری را نسبت به اوکراین دارد، وسعت سرزمینی روسیه بیش از دو برابر کل اروپا است، این کشور بزرگ ترین زرادخانه اتمی دنیا را از شوروی سابق به ارث برده و چون اوکراین زمانی جزء خاک روسیه بوده مستشاران نظامی روس وجب به وجب خاک اوکراین را مثل کف دستشان می شناسند و با این دست های برتری ای که روسیه در جنگ دارد، سیل تسلیحات نظامی آمریکا و کشورهای غربی فقط و فقط باعث ویرانی بیشتر اوکراین خواهد شد ولی چرا آمریکا و غرب به این رویه غلط همچنان ادامه دادند؟ چرا از یک طرف با ارسال تسلیحات نظامی گسترده مانع از شکل گیری مذاکرات صلح شده اند و از سوی دیگر با سخنانی از جمله این که چین واسطه شود تا روسیه از خاک اوکراین خارج شود طوری وانمود می کنند که خواهان صلح هستند چون می خواهند عوام فریبی دنیا کنند ولی غافل از این هستند که انسان های هوشیار این پارادوکسی را که بین عمل و گفتار آمریکایی ها و تروئیکای اروپایی است می بینند و مسائل را به خوبی تحلیل می کنند.
آمریکا و تروئیکا به اوکراین فقط به عنوان پلی بین روسیه و اروپا نگاه می کنند که می شود از این پل برای ضربه زدن به روسیه استفاده کرد پس هر چه جنگ طولانی تر شود خصومت بین دو ملت اوکراین و روسیه بیشتر می شود و آمریکا و تروئیکا بیشتر می توانند در آینده از این کشور به نفع منافع سیاسی - اقتصادی خود سوء استفاده کنند.
پاسخ ها
حقیقت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
رویه غلط؟؟؟خود ملت اوکراین میخوان از خاک کشورشون دفاع کنن
نیروی انسانی از اوکراین تجهیزات هم از آمریکا و اروپا
یعنی میگی اوکراینی ها خاک کشورشون رو دو دستی به روسیه بدن و صلح کنن؟؟؟ روسها تا کشور اوکراین رو ضمیمه روسیه نکنن دست بردار نیستن هدفشون هم کاملا مشخصه
هیچ کشور یا اتحادی جرات حمله به روسیه رو نداشت و نخواهد داشت چون 10000 تا کلاهک اتمی داره این که ناتو تا بیخ گوش روسیه رسیده بود و ... همه بهونه بود برای تصرف اوکراین
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
اره دوست عزیز اینا میخواند توی شکست های پی در پی از روس در دنیا تنها نباشند و اوکراین هم به این لیست تک نفره اضافه بشه
حداقل ۱۰ سال از مطرح شدن نظم نوین جهانی بصورت یک نظریه و پیش بینی می‌گذرد و تبدیل به یک مسأله قطعی شده و درحال اجرای می‌باشد تضعیف روسیه و اتحادیه اروپا و قدرتمند شدن چین دنیا رو به سمت دو قطبی شدن برده با این اوصاف شاید بهتر بشه فهمید جنگی که روسیه در آن گرفتار آمده (که نکته جالب اون شروع جنگ بدست خودش) است و سودی که آمریکا و چین از طولانی شدن ای جنگ می‌برند و اکثر دولتمردان جهان هم به تماشا نشستن تا عاقبت آنرا ببینند و البته هر کس نفع خود را در ایفای نقش در آن میبیند
اوني كه در گرگان سقوط كرد يكي از ماهواره هاي استارلينك بوده.
بنام.الله.
حرفهای گنده تر از دهنش میزنه این زلنسکی.
اول که تو عروسکی بیش نیستی و ثانیا تو میخوای به کشورهایی مثه روسیه ثابت کنی که امثال متجاوزها درس بگیرن و برگردن سرجاشون ؟؟؟!!!.بی‌وجدان این تو نبودی و نیستی، همراه کلانتر بزرگ و اروپایی ها پاتونو از گلیمتون درازتر کردین؟؟؟! درسی یاد بگیرین که تا عمر دارین فراموش نکنین.آلمان(نازی های فاشیست) خصوصا اونجاش از جنگ جهانی اول داره هنوز که هنوزه میسوزه.اوفییییی ش.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
تو توی مسائلی که شجاعت لازم داره دخالت نکنه ترسو ها به به اندازه شجاعن مسیر تاریخ را عوض می کنند... وقت امپراطوری عثمانی مدت 400 سال یونان را تصرف کرده بود غربی ها یک روز از مبارزه دست نکشیدند تا اینکه هم یونان را پس گرفتند هم امپراطوری عثمانی را تارو مار کردند کمی تاریخ بخونی مشکلی نمی خوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
الله بهت نگفته همیشه از مظلوم دفاع کنی ؟
!
سنگ متجاوز و قاتل هزاران نفر از مردم اوکراین رو به سینه میزنی ؟
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی