بازدید 6546

بازگشت به مذاکرات به تصمیم آمریکا بستگی دارد

به گفته مشاور تیم مذاکره کننده ایران، عامل اصلی که در موفقیت توافق مبادله زندانیان دخیل بود، تنگنایی است که واشنگتن در سطح بین‌المللی با آن مواجه شده و بازگشت به مذاکرات هسته‌ای به تصمیم آمریکا بستگی دارد.
کد خبر: ۱۱۹۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 18 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی در گفتگو با شبکه المیادین که بعد از انجام مبادله زندانیان بین آمریکا و ایران صورت گفت اعلام کرد، عامل اصلی موفقیت تفاهم نامه مبادله زندانیان آن بود که واشنگتن با تنگناهایی در سطح بین المللی مواجه شده است.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین مسئله برای تهران آزادی اتباع خود که در ایالات متحده مظلومانه و غیر عادلانه زندانی شده بودند، بود.

مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی افزود: تهران منتظر گام‌های بزرگتری از سوی ایالات متحده برای توافق در پرونده‌های بزرگتری همچون پرونده هسته‌ای است.

مرندی خاطر نشان کرد آنچه که مسئولین آمریکایی در رابطه با توافق اخیر مبادله زندانیان می‌گویند فقط جنبه رسانه‌ای دارد.

به گفته وی، آینده ثابت خواهد کرد که واشنگتن به دلیل سیاست‌های خارجی و چالش‌های داخلی‌اش دچار پس رفت خواهد شد.
به گفته مرندی، بازگشت به مذاکرات هسته‌ای به تصمیم آمریکا بستگی دارد و امیدواریم که بعد از این توافق واشنگتن آماده انجام این مذاکرات باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۷
شما که برجام رو فاجعه میدونستید پس چی شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
مرندی خودش عسو تیم مذاکره کننده ب جام بوده .چطور فاجعه مبدونسته ؟؟!!!!
باز این التماس ها شروع شد. امریکا اصولاً هیچ تمایلی به مذاکره ندارد شما هم‌ با توجه به منابع مالی محدود بهتر است به بهانه مذاکره هزینه روی دست بیت المال نگذارید و هزینه سفر فرنگستان را از جیب مبارک بپردازید.
التماس قهرمانانه
میشه جناب مرندی لطف کنند ،بروند دنبال شغل دیگر .
یکبار زمستان سخت اروپا ایشان ،نزدیک بود نصف مردم ایران از سرما بمیرند .
خواهشا ،تمناااا،،،بروند دنبال یک کار دیگر ،،،مردم ایران پیشاپیش سپاسگزارند.....
زمستان سخت رو به یادشون بیارید.
احیانا نمیخوای معذرت خواهی کنی بابت نظریه زمستان سخت اروپا و تعویق مذاکرات؟
بابت خسارت های فراوان به کشور؟
به شعور مردم توهین نکنید برجام منقضی شده و فاتحه اون قبلاً خونده شده هم شما خوندید هم آمریکا پس برجامی وجود ندارد که بستگی به نظر کسی داشته باشه
بهتره راستشو بگید
منتظر بمانید تا واشنگتن آماده بشه یا نشه.. منتظر بمانید حق تون هست منتظر بمانید..... زمانیکه ایران اونها را معطل میکرد گذشت..... حالا اونها ایران را معطل میکنه..... عدم شناخت فرصت زمان همین بدبختی را برای ایران له ارمغان آورده..... سیاست خارجی ایران خراب و داغون هست وگرنه اف ای تی اف قانون بين المللي را امضا میکردیم برحام را انجام می دادیم الان هیچ کشوری اسلام هراسی را تایید نمیکرد... منتظر آمریکا بمانید......
گرین کارتت را اقای مرندی نشون مردم بده؟گرین کارت پسرت واقامت دایم پسرت در روسیه راهم نشون بده؟در سالهای جنگ ایران وعراق که جوانهای ایرانی داشتن درجنگ تکه تکه میشدن شما در واشنگتن چیکار میکردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
گرین کارت چیه ؟ اثلا ایشون نیازی به گرین کارت نداره جون متولد امریکاست
شمادوباره پیدات شد؟! بابا اگه تجربیات بدی از زندگی در آمریکا داشتی چرا می خوای مارو قربانی کنی؟ شما رشته ت زبان انگلیسی هست چه ربطی داره که بخوای مشاور تیم مذاکره کننده باشی؟ شما فوقش می توتی صرفا در حد یک مترجم خوب انجام وظیفه کنی. پس برو کنار بذار باد بیاد!
عجب حرف سختی زدی ،این را خواجه خافظ شیرازی هم میداند که ایران داره التماس میکنه واسطه میفرسته وامریکا جواب رد میده عجب کارشناسی
به نظر شما ه کسی حاضر است با کسانی مجددا مذاکره کند که بعد از سالها مذاکره و تعیین شرایط امضا موافقت نامه، به دلیل بچه بازی و دشمنی های شخصی رئیس مجلس و شریعتمداری ها و دلخوش کردن به توهم زمستان سرد اروپا تلاش ها انجام شده را نادیده بگیرد و زیر همه توافقات و گفتگوهای انجام شده بزند و حالا مجددا درخواست برگشت به همان شرایط را داشته باشد
در دوره روحانی شما عقده‌ای ها تمام پیشنهاداتی که آمریکا برای مذاکره میداد رو رد میکردید الان افتادید به التماس و به نصف اون خواسته مملکت هم نمی‌تونید برسید.
یارانه من قطع کردید که ماهی حتا ده هزار تومان درآمد ندارام نان خشک غرز میکنم بلوچستان ایران
توهم و خیال بافی تا کی !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی