بازدید 10470
با تحولات منطقه و جهان

اعلام حمایت طالبان از باکو در برابر ارمنستان/ حمله وزیر خارجه آلمان به رئیس جمهور چین با برچسب «دیکتاتور»/ واکنش نتانیاهو به بیانیه آژانس درباره ایران / حملات موشکی به پایگاه ترکیه در حلب

اعلام حمایت طالبان از باکو در برابر ارمنستان، حمله وزیر خارجه آلمان به رئیس جمهور چین با برچسب «دیکتاتور»، واکنش نتانیاهو به بیانیه آژانس درباره ایران، حملات موشکی به پایگاه ترکیه در حلب و تشکیل «ائتلاف نظامی» از سوی مالی، نیجر و بورکینافاسو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸ 17 September 2023

اعلام حمایت طالبان از باکو در برابر ارمنستان/ حمله وزیرخارجه آلمان به رئیس جمهور چین با برچسب «دیکتاتور»/ واکنش نتانیاهو به بیانیه آژانس درباره ایران/حملات موشکی به پایگاه ترکیه در حلب

بین الملل تابناک: اعلام حمایت طالبان از باکو در برابر ارمنستان، حمله وزیر خارجه آلمان به رئیس جمهور چین با برچسب «دیکتاتور»، واکنش نتانیاهو به بیانیه آژانس درباره ایران، حملات موشکی به پایگاه ترکیه در حلب و تشکیل «ائتلاف نظامی» از سوی مالی، نیجر و بورکینافاسو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام حمایت طالبان از باکو در برابر ارمنستان

سخنگوی حکومت طالبان افغانستان گفت که حکوت موقت در مناقشه قره باغ، از جمهوری آذربایجان در برابر ارمنستان حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری آوای افغان،«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در مصاحبه با خبرنگار تلویزیون دولتی آذربایجان خاطرنشان کرد که ما از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت خواهیم کرد.

اظهارات سخنگوی طالبان در حالی بیان شد که چندین سال است بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه استراژیک قره باغ درگیری زیادی به وجود آمده است که دو طرف ادعا دارند که این منطقه مربوط به خاک آنهاست.

مجاهد تاکید کرد: ما همیشه از احترام کشورها به تمامیت ارضی یکدیگر حمایت کرده ایم؛ از آنجایی تمامیت ارضی افغانستان از اهمیت فوق العاده برخوردار است، لذا من هم فکر می کنم میزان اهمیت تمامیت ارضی برای باکو نیز از اهمیت بالایی برخودار است.

به گزارش خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، سخنگوی طالبان از آمادگی این حکومت از آغاز فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در کابل سخن گفت.

وی افزود: زمینه های مساعدی را برای افتتاح نمایندگی جمهوری آذربایجان در کابل فراهم کرده ایم و همچنین مایل به افتتاح نمایندگی خود در باکو هستیم.

حمله وزیرخارجه آلمان به رئیس جمهور چین با برچسب «دیکتاتور»

 آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان با هشدار درباره پیروزی روسیه در جنگ با اوکراین و جسور شدن افرادی همچون شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، او را «دیکتاتور» خواند!

بربوک در پاسخ به پرسشی درباره نظر او و برلین در خصوص نحوه پایان مناقشه نظامی بین مسکو و کی‌یف مدعی شد: تنها نتیجه می‌تواند آزادی و صلح در اوکراین باشد، چون اگر قرار به پیروزی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این جنگ باشد، آنگاه این پیروزی چه پیامی برای سایر دیکتاتورهای جهان به همراه خواهد داشت؟ دیکتاتوری مثل «شی»، رئیس جمهور چین؟ بنابراین، اوکراین باید در این جنگ پیروز شود.

وی در ادامه نیز بر تعهد آلمان به حمایت از کی‌یف تا هر زمان که طول بکشد تاکید کرد.

بربوک نخستین مقام ارشد سیاسی غربی نیست که آشکارا رئیس جمهور چین را «دیکتاتور» خطاب می‌کند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن در پی انحراف و ورود یک بالون تحقیقاتی چین به حریم هوایی آمریکا، ادعای مشابهی را مطرح کرد. هرچند واشنگتن مدعی شد، این بالون جاسوسی بوده است، پکن قویا این مساله را تکذیب و تاکید کرد که این بالون تحقیقاتی به دلایل «غیرقابل کنترل جوی» از مسیر منحرف شده است.

بایدن در آن برهه مدعی شد: چنین اتفاقی برای دیکتاتورها خجالت‌آور است. وقتی نمی‌دانند که چه اتفاقی رخ داده است. آن بالون قرار نبود آنجا برود!

ادعای بایدن واکنش تند پکن را به همراه داشت و مقامات چین آن را «به شدت مضحک و غیرمسئولانه» توصیف کردند.

اظهارات بربوک پس از آن مطرح شد که دولت آلمان نخستین «راهبرد خود درباره چین» را در ماه جولای منتشر کرد؛ راهبردی که در آن به تغییر رویکرد در قبال پکن اشاره شده است. این سند مصرانه خواستار قطع وابستگی آلمان به چین در چندین «بخش حیاتی» از جمله دارو، باتری‌های لیتیومی و مواد مورد استفاده برای ساخت ریزتراشه شده است.

برلین به‌ رغم اینکه پکن را شریک اصلی آلمان در مقابله با تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار می‌داند، نگرانی‌های خود درباره آنچه سیاست‌های جسورانه چین و تلاش برای تغییر «نظم بین‌المللی قانون‌محور» خوانده را ابراز کرده است.

واکنش نتانیاهو به بیانیه آژانس درباره ایران

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شنبه شب به اظهارات مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داد و با تکرار دوباره ادعاهای قبلی خود بار دیگر مدعی شد که ایران به دنبال سلاح اتمی است.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای مدعی شد: رژیم اسرائیل از اقدامات ایران که نقض تعهدات این کشور در قبال جامعه بین‌الملل را ثابت می‌کند، تعجب نمی‌کند و هدف ایران در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای است.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این بیانیه افزود: (رژیم) اسرائیل برای محافظت از خود در برابر چنین تهدیدی هرکاری لازم باشد انجام خواهد داد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: امروز ایران رسما به ما از تصمیم خود برای لغو مجوز فعالیت چند نفر از با تجربه ترین بازرسان آژانس که برای راستی آزمایی فعالیت‌های این کشور ذیل توافقنامه پادمان‌های منع گسترش سلاح‌های اتمی تعیین شده بودند، خبر داد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اقدام جمهوری اسلامی ایران در لغو انتصاب چند بازرس با تجربه آژانس، اعلام کرد: اقدام اخیر ایران بر اساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس صورت گرفته است و و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که کشورهای غربی از سیاست سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کرده و اجازه دهند که این سازمان‌ها فعالیت‌های حرفه‌ای و بی‌طرفانه خود را به دور از فشارهای سیاسی انجام دهند.

کنعانی گفت: البته جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت بی‌طرفی آژانس، به همکاری‌های مثبت خود در چارچوب توافقات انجام شده، ادامه خواهد داد.

حملات موشکی به پایگاه ترکیه در حلب

خبرنگار المیادین گزارش داد که یک پایگاه ترکیه در شرق اعزاز هدف حملات موشکی از سمت مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) قرار گرفت.

خبرنگار المیادین شنبه گزارش داد که پایگاه ترکیه در منطقه تحقیقات علمی شرق اعزاز (شمال سوریه) هدف حملات موشکی قرار گرفت.

پایگاه هدف قرار گرفته ترکیه تحت کنترل شورشیان «ارتش ملی» است که توسط ترکیه پشتیبانی می‌شود.

خبرنگار المیادین همچنین گفت: منبع حملات به پایگاه ترکیه از مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در حومه شمالی حلب بوده است.

این در حالی است که روز جمعه، نیروهای تحت حمایت ترکیه مناطقی را در مجاورت و حومه روستاهای السموقه، المدیونه و حربل، در مناطقی که نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه شمالی حلب مستقر هستند، هدف قرار دادند.

درگیری‌ها در چندین جبهه بین شورشیان «ارتش ملی» ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در حومه شرقی حلب در جریان است. هر از چند گاهی نیروهای ترکیه با پهپادها و توپخانه مناطق تحت کنترل نیروهای قسد را در شمال و شمال شرق سوریه هدف قرار می‌دهند.

تشکیل «ائتلاف نظامی» از سوی مالی، نیجر و بورکینافاسو 

 سه کشور ساحل غرب آفریقا (مالی، نیجر و بورکینافاسو) با امضای پیمانی امنیتی اعلام کردند که در صورت وقوع هرگونه «شورش یا تجاوز خارجی» از همدیگر دفاع خواهند کرد.

بر پایه این گزارش، «عاصمی گویتا» رئیس‌جمهوری موقت مالی روز شنبه در حساب شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که سه کشور با امضای «پیمان لیپتاکو-گورما» ائتلاف نظامی جدیدی را با هدف دفاع جمعی و کمک‌های متقابل میان اعضا تشکیل داده‌اند.

کودتای اخیر در نیجر باعث ایجاد شکاف بیشتر میان این سه کشور و کشورهای بلوک منطقه‌ای، یعنی جامعه اقتصادی کشورهای غرب افریقا (اکواس) شد که تهدید کرده است؛ برای بازگرداندن حاکمیت قانون اساسی در این کشور از زور استفاده می‌کند.

مالی و بورکینافاسو در این پیمان امنیتی و نظامی وعده داده‌اند، در صورت حمله نظامی به نیجر به کمک آن بیایند.

طبق مفاد این پیمان موسوم به اتحاد کشورهای ساحل، «هر گونه حمله نظامی به حاکمیت و تمامیت ارضی یک یا چند طرف قرارداد، تجاوز به طرف‌های دیگر محسوب می‌شود.»

روابط بین فرانسه و سه کشور آفریقایی پس از کودتا به تیرگی گراییده است.

فرانسه مجبور شده است نیروهای خود را از مالی و بورکینافاسو خارج کند و مناسباتش با حکومت نظامی که قدرت را در نیجر در دست دارد، رو به تنش گراییده است.

فرانسه از به رسمیت‌شناختن اقتدار حکومت نظامی خودداری کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۶
اساس سیاست خارجی یک کشور باید بر مبنای منافع ملی پایه ریزی شود.

پشتیبانی اشتباه ایران از آذربایجان در جنگ قره باغ و همینطور تعامل ایران با طالبان و حتی همکاری با این رژیم که دنیا آن را به رسمیت نشناخته است، بر خلاف منافع ملی ایران بوده و هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
جبهه گیری صوری حامیان آذربایجان و ارمنستان علیه یکدیگر در فضای مجازی، تنها و تنها برای انداختن تخم اختلاف بین قومیتها و به حاشیه راندن واقعیت ها است.
یوسف از همدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
ایران کدام پشتیبانی رو از آزربایجان انجام داد؟ کامیون کامیون سلاح که از طریق بندر انزلی از سوی روسیه برای ارمنستان اعزام می شد رو می فرمایید؟ یا تهدید گاه و بیگاه برای توقف کردن جنگ رو می فرمایید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
من حالم از طالبان بهم میخوره ولی این خبر مغرضانه و ناقص تیتر خورده. طالبان گفته در خصوص تمامیت ارضی حامی آذربایجان هستیم. چون آذربایجان مدعی است ارمنستان قره باغ را بطور کامل تخلیه نکرده و علت اصلی درگیری و تنش این موضوع است. طالبان اعلام کرده تمامیت ارضی کشورها اصل است. ولی طوری تیتر زدند که انگار طالبان میخواهد برای آذربایجان بجنگد و کریدور زنگه زور را بگیرد. به نظر میرسد این تیترها جهت ایجاد دشمنی و اختلاف در منطقه و از رسانه های مغرض کپی می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
منافع ملی یکی حقابه هیرمند است نه به رسمیت شناختن یک حکومت قومی اوضاع افغانستان با دوام نمی ماند
به آقای یئسف همدانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
ایران از آذربایجان حمایت کرد بخاطر تمامیت ارضی و اینکه قره باغ از اول جزیی از آذربایجان بوده و در جنگ اول قره باغ از آذربایجان غصب شده بود. اما اکنون آذربایجان مدعی است قره باغ توسط ارمنستان تخلیه نشده. ارمنستان ادعای دیگری دارد. تمام این کارها ممکن است بازی دو طرف باشد برای تغییر مرزها. ممکن است بهانه ای باشد برای حضور آمریکا در ارمنستان و بیرون کردن روسیه از ارمنستان برای رسیدن ناتو به دریای خزر و تکمیل محاصره روسیه و قطع مسیر ترانزیتی ایران و تشدید تحریم ها علیه ایران و افزایش فشار نظامی و سیاسی بیشتر بر ایران. از این رو ایران با تغییر مرزها مخالف است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
پشتیبانی ایران از آذربایجان در جنگ قره‌باغ؟!!!!!!؟ خخخخخ چی شده؟ سیاست‌ها در حال عوض شدن هستند؟
تابناک ، هرچقدر می خواهند سانسور کنند ، واقعیت جامعه ایران مثل روز روشن است .
دو روز است شدت سانسور را آنقدر زیاد شده که خود سایبریها هم به زور ازش رد می‌شوند.
وجدان داشته باشید و منتشر کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
ما که خبری ندیدیم.
با اون همه هارت و پورت و حمایت استکبار جهانی و صدها گروه اپوزیسیون خارجی.
حتی باندازه هر گروه اپوزیسیون یک نفر هم در شهرهای بزرگ یک نفر نیامده ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
خب همینم که گفتی منتشر کرد
مشکل کجاس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
الان برات منتشر میکنم
مرگ بر اغتشاشگر
مرگ بر منافق
مرگ بر جنبش فواحش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
قطعا ادامه این شرایط امکان پذیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
تابی بد جور پاتوق منافقین بی شرف شدی فکری به حال خودت بکن
آمریکا و به ویژه شخص بایدن باید در پیشگاه تاریخ در مورد طالبان جوابگو باشد.

مذاکراه با طالبان در قطر، در حالیکه حکومت قانونی افغانستان در حال مبارزه با این تبهکاران بود،
خارج کردن با عجله نیروهایشان از افغانستان و خالی کردن مواصغ دفاعی از این کشور،
به جا گذاشتن چندین میلیارد دلار اسلحه برای طالبان در افغانستان،
بستن چشم و گوش شان بر روی وحشی گری های طالبان علیه مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران این کشور و محروم کردن آنها از درس و مدرسه،

درسی است یرای همه ملتها که هم چین و روسیه دیکتاتور و هم آمریکا و غرب به اصطلاح مدافع حقوق بشر، تنها به فکر منافع خودشان می اندیشند و در این راه جان و آزادی انسانها پشیزی برایشان ارزش ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
چیزی به نام وجدان و عمل به تعهدات از جهانخواران نخواهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
بایدن خوب می فهمید چه میکند هم خود را از شر افغانستان نجات داد هم درمذاکرات تضمینهای کافی گرفت چنانکه می بینیم طالبان دیگر کاری به آمریکا ندارند هم داعش را در آنجا تضعیف کرد واز همه مهم تر یک حکومت متعصب سنی را در همسایگی ما سرکار آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
پیشگاه تاریخ دقیقا کجا هست که اینها برن اونجا جواب بدن؟ دست بردارید از احساسات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
جنگی که خود نظامیان و شهروندان افغان حتی یک هفته هم جلوی طالبان انجام ندادند و کابل چندین ماه زودتر از بدترین پیش بینی های کارشناسان سقوط کرد را چرا باید امریکا انجام می داد. چرا همه توقع دارند یه کشور دیگه بیاد برای انجام کارهاشون هزینه کنه؟
بانام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
نه امریکا و نه هیچ کس دیگری در مقابل هیچ عملی پاسخگو نیست یک آب خنک روش خوردند تمام
اقتصاد چین در حال ورود به فاز رکود و ورشکستگی است.
به زودی امواج این موضوع، دامنگیر همه کشورهای دنیا به خصوص اروپا و آمریکا خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
چین بیشترین ذخایر طلای جهان را دارد . چین اوراق قرضه ای رو که از امریکا دارد بفروشد اقتصاد آمریکا ضربه بزرگی می خورد . اکنون که مقامات آمریکا و اروپا چپ و راست دارن چین رو تحریک می کنن می دانند ماشین اقتصادی چین تا ۲۰۳۰ بزرگترین اقتصاد جهان می شه . چین هم دم لای تله نمی ده با پنبه یعنی اقتصاد داره سر می بره در سال ۱۹۹۰ چین دو درصد اقتصاد جهان را داشت الان ۲۰ درصد و تا ۲۰۳۰ بیت و پنج درصد . کشوری که یک چهارم اقتصاد جهان را دارد بازیگر اصلی است همان گونه که امریکا بعد جنگ دوم جهانی بازیگر اصلی بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
طبق گزارش کارشناسان مسائل اقتصادی خود آمریکا، چین در آینده بسیاری از بازارهای تجاری - مالی دنیا را تصاحب و بزرگترین رقیب تجاری آمریکا خواهد شد شاید به شی جی پینگ لقب دیکتاتور می دهند تا ببینند آیا نمی توانند به هر طریقی که شده
این غول اقتصادی دنیا را مهار کنند. رزمایش های مکرر با تایوان هم جزئی از همین برنامه است ولی شی جی پینگ بدون توجه به این فریبکاری های سیاسی، کشورش را در عرصه اقتصادی بالا و بالاتر می برد چون می داند که کشوری که اقتصاد دنیا را در دست داشته باشد فردای آینده حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.
طالبان شده عین فرانسه
میگرده میگرده هر جا جنگ باشه طرف اقلیت رو میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
آذربایجان یا ارمنستان کدوم از نظر شما اقلیته؟ تا جایی که من میدونم، فرانسه طرف ارمنستان است و طالبان طرف آذربایجان.حالا چطور این دو تا شدند عین هم؟
خیلی دوست دارم بدانم واقعا بشار اسد الان در قلب و ذهنش چه فکر میکند ؟

که بخاطر سرکوب اکثریت مردمش که خواهان کنار رفتن او از قدرت بودند
وای او مقاومت و مخالفت کرد و چنین کشورش به نابودی و اشغال نظامی چند کشور در آمده است ؟؟
و تکه تکه و نابود شده و یک میلیون نفر از جمعیت کشورش کشته و زخمی شدند
و میلیونها نفرشان آواره کشورهای منطقه و جهان شده اند ؟؟؟
واقعا حفظ قدرت چند سال بیشتر به این قیمت !؟ و با این نتیجه ارزش داشت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
کدوم مردم؟ بالاخره طرفدار هم داشت هیچ کس نمیاد حق رو به مخالف و دشمنان خودش بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
داعشی بودن شما از همین پیام معلومه بشار اسد که درمقابل داعش و القاعده و النصره وایستاده شماتت میکنید خوب خودتون لو میدید داعشی وطنی
چند روز پیش،

بر اثر شکسته شدن سدی در لیبی، 11000 در ظرف چند ساعت زنده زنده در گل و لای دفن شدند. دریغ از کوچکترین توجه ای از سوی رسانه های کشورهای دنیا بابت این حادثه وحشتناک. حتی رسانه های ایران هم کمترین توجه ای به این موضوع نکردند. حالا خدا نکنه سنگی به سر یک فلسطینی برخورد کند یا 2-3 نفر در یک حادثه در آمریکا و انگلیس و آلمان و روسیه و چین کشته شوند، تا چند روز خوراک برای رسانه ها تولید می شود.

در این دنیا، انسانیت در حال مرگ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی تا اینجای سال کشته شده اکثرا کودک و زن و نوجوان از کجا صدا بلند شد ثانیا اگه اخبار صدا و سیما نگاه میکردی میدیدی تو این چند روز اخبار لیبی جز تیتر اصلی بود پس الکی ما محور انسانیت رابا دیگران یه جا نذار
طالبان تا زمانی که به درخواست قانونی رئیس جمهور ما مبنی بر آزاد سازی آب از سد کجکی عمل نکند و مسیر رود هیرمند را که با اشغال و خاک ریز و ... منحرف کرده اند به وضعیت سابق خود برنگردانند مابقی حرف هایشان هم ارزش چندانی ندارد. طالبان اگر می خواهد حرف بزند اول به طور عملی به توافقات بین المللی افغانستان با کشورهای همسایه اش پایبند باشد بعد در مورد سایر مسائل سخن بگویند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
گرگ زاده، گرگ است.
گرگ را نمی توان اهلی کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
با نهضت اصیل منطقه اینگونه حرف نزن ما جزء اولین کشورها بودیم که سفارت را دو دسته تحویلشان دادیم
اعلام حمایت طالبان ازآذربایجان دربرابرزیاده خواهی ارامنه متجاوز یعنی حمایت موردظلم قرارگرفته دربرابرظالم واین نشانده آنستکه طالبان قصددراندبا سیاستهای درست وانسانی درمورددیپلماسی خارجی خودظاهرشده وعمل کنند که مسلماًباعث ارتقاء وجهه انها در بین کشورهای اسلامی خواهدبود اینراطالبان فهمیدند بهتربودتمام کشورهای اسلامی هم متوجه میشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
الهانم نتانیاهوف از طالبان بدتره
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
الان آذربایجان شمشیر از رو بسته و باید تنبیه بشه
دنیا چقدر مسخره شده که نتانیاهو از زبان آژانس بین المللی انرژی اتمی سخن می گوید بابا این همه کودک کشی در فلسطین کردید، جنایت جنگی صبرا و شتیلا خلق کردید که اگر حمایت های بیجای آمریکا نبود امروز به جای این یاوه گویی ها باید در دادگاه بین المللی لاهه پاسخگوی جنایات هایتان بودید، شهرک سازی غیر قانونی کردید و می کنید، در برابر تخریب خانه های مردمی مظلوم حتی به خبرنگاران بین المللی رحم نمی کنید و آن ها را زیر چرخ های بولدوزرهای ویرانگر خود له می کنید وووو ... همین مانده شما سخن بگویید تا برای دنیا مشخص شود سازمان بین المللی انرژی اتمی چه اندازه استقلال کاری دارد ولی گروسی باید بداند که اگر استقلال کاری آژانس جای خود را به سیاسی کاری آمریکا و تروئیکای همدستش بدهد و نتانیاهوی تندرو که قانون قضایی رژیم غاصبش را ترور می کند، بخواهد این گونه حرافی کند در آینده هیچ اعتباری برای این نهاد بین المللی که باید مستقل و به دور از سیاسی کاری، کار کند باقی نخواهد ماند.
طالبان آذربایجان ارمنستان عراق ترکیه حاشيه خلیج فارس و...... کل شرق و غرب عالم باید برای ما براساس منافع ملی و مصلحت کل ایران و ایرانی اهمیت داشته باشه و الا حاکمیتی که فکر کنه سیاست خارجی و داخلی رو بر اساس پیوندهای امت و اخوت و شیطان بزرگ و کوچک باید پیش برد اولین و آخرین بازنده اش خودشه و ملتش.
تابناک عزیز ارمنستان نگفته قره باغ مال ارمنستان است. از اسم آذربایجان هم هراس نداشته باش ننویس باکو. آذربایحان کشوری شیعه و مسلمان و هم فرهنگ و تاریخ و مدنیت ایران است. ارمنستان اشغالگر و صلیلی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
فعلا که علیف نوچه نتانیاهو و جمهوری آذربایجان هم خاک یهود هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
ناشناس ۱۴:۲۷ دشمنی شما با آذربایجان تصنعی و ساختگی است، ولی ابدی نخواهد بود. اسراییل و یهود هم بهانه‌های بچه‌گانه برای دشمنی تان با آذربایجان است
ناشناس
| Serbia |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
هراس؟خیلی خودتونو جدی گرفتین...
مجاهد به سران امارت اسلامی ابلاغ کند که به قراردادهای بین الملل با همسایگان پایبند باشند، آب از هیرمند رهاسازی کنند، در خفی در قطر با دیار کفر (آمریکا) مراوده و قول تامین مواد مخدر آمریکا ندهند بعد ادعای حمایت از کشورهای اسلامی را داشته باشند.
این طور که نمی شود که در سخن بگویید که آماده مبارزه با دیار کفر یعنی آمریکا هستید بعد در پشت پرده با آنها مراوده و بده بستان داشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
اگرکسی کارخوب بکندودرعین حال کارنه چندان خوب انجام دهد کارخوبش خوبست وکاربدش بد
به مسئولین ایران بگویید ازترس خارج شوند . بسازند سلاح بازدارنده هسته ای را. که فردا دیراست. روسیه امریکا چین فرانسه عنگلیس ول نمیکنند مارا. کشورهای کوچک ودرپیتی برای ما شاخ وشانه میکشند. قدرت ازآن ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
بیشین بینیم بابااااااااا
نه برچسب دیکتاتور به رهبر چین اصلا نمی چسبه خیلی پسر خوبیه
حالا بروید از طالبان وحشی حمایت کنید
آذربایجان با ارمنستان جنگ دارند. ایران از ارمنستان حمایت می کند و امریکا و اسراییل و ترکیه هم از آذربایجان حمایت می کند. این وسط فقط یک سری ادم وحشی کم داشتیم که ان هم الحمدلله از افغانستان دارد تامین می شود. تیری در برود تمام منطقه به خاک و خون کشیده می شود، دفعه پیش افغانستان اعلام کرده بود 2000 نفر انتحاری فرستاده مرز ایران، این بار اشتباه تاکتیکی انجام شود از هرات تا قره باغ را باید بزنید تا درست شود. بازهم می بینیم که انگلیس و امریکا و اسراییل به اهداف کثیف شان می رسند. منطقه خاورمیانه کلا نفرین شده است. وزارت کشور باید پاسخ دهد که این همه افغانی در ایران چکار می کند! رسما اعلام کردید 6 میلیون افغانی داریم اخبار هم دارد نشان می دهد که هر روز کامیون کامیون افغانی دارند واردات می شوند یک روز بلند نشوید ببینید بالای سر هر خانواده ایرانی یک افغانی ایستاده است. گویا تاریخ محمود افغان دارد تکرار می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
روسیه هم طرف آذربایجان است. 700 میلیون دلار پول ارمنستان را گرفته، سلاح های فروخته شده را تحویلش نمی دهد.
آلمان دلش برای سرمایه گذاریهای جدید در صنایع نظامی می‌سوزد نه عاقبت اکراین وگرنه چه دلیلی داره با نقض معاهده که اکراین وارد ناتو نشود با رهبری آمریکا چنین جنگی را پشتیبانی کند ؟؟
چون طالبان جنبشی اصیل در منطقه هست هرچی بگه درسته پس
ما نه مهاجر قانونی میخوایم نه غیرقانونی که از پول بیت المال هزینه افغانها رو میدید .سازمان ملل پول داده کمپ بزنید لب مرز ازشون نگه داری کنید وقتی مردم خودمون مشکل معیشتی و اشتغال دارن بنگاه خیریه شدید /؟ مگه دولت طالبان رو به رسمیت نشناختید اتباع رو برگردونید چه قانونی چه غیرقانونی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
چون جنگ و درگیری در افغانستان پایان یافته دیگر کمپ هم معنی ندارد، افغان ها باید به کشور خود برگردند، تا زمانی که کشور افغانستان در اشغال نظامی آمریکا و القاعده دست پرورده آمریکا بود و طالبان آن زمان به رهبری ملا محمد عمر همدست رهبر القاعده بن لادن بود و به مردم افغانستان ستم می کردند ما به آن ها پناه دادیم و این کار ما مورد تقدیر سازمان ملل متحد قرار گرفت ولی حال که جنگ تمام شده و افغانستان از اشغال
نظامی آمریکا خارج شده و طالبان بر ملت افغانستان حاکم شده و با آمریکا در قطر قرارداد تجاری - مالی امضاء می کند یعنی این که کشور افغانستان از حالت بحران گذشته خارج شده و پذیرای مهاجرین افغان خود است. پس بهتر است این هشت میلیون افغان چه آن هایی که تابعیت موقت دارند و چه آن هایی که تابعیت دائم دارند املاک و دارایی های خود را در ایران فروخته و به کشور خود برگردند، این هم برای ملت ایران بهتر است و هم برای کشور افغانستان.
ناشناس
| Singapore |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
اقای رییسی‌ درحالیکه مردم خودمون‌ از تهیه‌ معاش با مشکل جدی روبرو هستند‌ بیست میلیون نفر را بقول خودشون‌ با پول همین ملت گرفتار‌ بمدت یکماه در اربعین به بهترین وضع پذیرایی میکنه‌ اونوقت چهارتا افغانی کارگر.....
ما باید در برخورد با همسایگان با سیاست عمل کنیم نه هیجانی
طالبان ، پان ترکیسم ، پیوندتان مبارک
تمام روزنامه ها و راديو و تلوزيون خبر و عكس عينا مثل هم شده. تابناك سعي كن سايت و اخبار متفاوت و دقيقتر چاپ كني. هم خبر و هم تحليل متفاوت خبر.متفاوت بودن داشتن منابع متفاوت مي خواهد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار