بازدید 2759

افزایش شمار قربانیان طوفان لیبی به بیش از ۶ هزار نفر

تازه‌ترین آمار رسمی از کشته شدگان باران‌های سیل‌آسا و طوفان در شرق لیبی نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۶ هزار نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۱۱۹۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰ 13 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، به گزارش خبرگزاری سما، سعدالدین عبدالوکیل، معاون وزارت بهداشت در دولت وحدت ملی لیبی به ریاست عبدالحمید الدبیبه، اعلام کرد که تعداد قربانیان سیل در منطقه شرق لیبی از مرز ۶هزار نفر گذشته است.
وی افزود: این آمار، تلفات اولیه محسوب می‌شود و مربوط به تمام مناطق سیل زده است؛ در این میان شهر درنه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و در ساعات آتی شاهد افزایش شمار قربانیان خواهیم بود.

عبدالوکیل اعلام کرد که بیمارستان‌های دولتی در مناطق آسیب‌دیده تقریباً از کار افتاده‌اند و ما اکنون در تلاش هستیم تا ۱۰ بیمارستان را در چند شهر و منطقه راه اندازی کرده و کادر پزشکی برای آنها فراهم کنیم.

در همین راستا، احمد امدورد معاون شهردار درنه به شبکه الجزیره گفت: پس از اتصال شبکه‌های ارتباطی درنه، هماهنگی خوبی بین تیم‌های امدادی وجود دارد.

معاون شهردار درنه افزود: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ جسد در شهر درنه دفن شده است.

وی ادامه داد: برآورد‌های ما نشان می‌دهد که تعداد مفقودین درنه از ۱۰ هزار نفر فراتر رفته و به تیم‌های متخصص در عملیات امداد و نجات نیاز داریم.

شهرهای شرق لیبی روز دوشنبه شاهد طوفان هولناک "دانیل" بود و با توجه به گستردگی منطقه طوفان زده و کمبود امکانات، مقامات لیبی درخواست کمک بین‌المللی کرده‌اند.

شهر بندری درنه به ویژه بر اثر طوفان "دانیل" به دشدت آسیب دیده است و تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، خانه‌ها و اتومبیل‌های ویران‌شده را در خیابان‌ها نشان می‌دهد که در اثر باران‌های شدید غرق در گل و لای شده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فتحی پاشاغا عصر سه‌شنبه اعلام کرده بود که فقط در شهر «درنه» از جمله شهرهای طوفان زده شرق لیبی، بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی