بازدید 4725
۳

«بارزانی» از «بایدن» طلب کمک کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق با ارسال پیامی برای رئیس جمهور آمریکا، از وی طلب استمداد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 13 September 2023


به گزارش تابناک، به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «مسرور بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی که برای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده، از وی خواسته است برای نجات این اقلیم از فروپاشی کامل، فورا وارد عمل شده و به داد آن‌ها برسد!

بنابر اعلام وبگاه المانیتور این پیام بارزانی در روز سوم سپتامبر جاری از طریق نمابر برای کاخ سفید ارسال شده است. در این پیام رئیس اقلیم کردستان عراق با تاریخی توصیف کردن موضع گیری احتمالی بایدن در شرایط کنونی، از وی خواسته که فورا در راستای میانجی‌گری برای نجات این اقلیم وارد عمل شود.

وی در متن این نامه تصریح کرده است: در شرایطی این نامه را برای شما می‌نویسم که در برابر یک دو راهی بحرانی دیگری در تاریخ خود قرار گرفته ایم، من از این موضوع هراس دارم که به سادگی از این بحران عبور نکنیم، ما در شرایط کنونی از لحاظ اقتصادی و سیاسی در وضعیت بدی قرار داریم.

وی در ادامه نوشت: این برای نخستین بار است که از زمان نخست وزیری خودم شما را مورد خطاب قرار می‌دهم؛ من از این مساله نگران هستم که فشار‌ها علیه ما در نهایت به نابودی الگوی نظام فدرالی عراق که آمریکا در سال ۲۰۰۳ بر آن نظارت داشت و هنوز نیز از آن حمایت می‌کند، منجر شود.

مسرور بارزانی به طور مشخص از بایدن خواسته است که با استفاده از نفوذ خود بر مقامات بغداد، مانع بحرانی‌تر شدن وضعیت اقلیم کردستان عراق شود.

بنابر اعلام رسانه‌های عراقی به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های بارزانی از بایدن، از سرگیری صادرات نفتی از سوی اقلیم کردستان از طریق بندر جیهان در ترکیه است، صادرات نفتی که از چند ماه پیش در پی موفقیت بغداد در یک پرونده قضایی مرتبط با آن، متوقف شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
باید هم از آمریکا کمک بخواهد چون این اقلیم ساخت و پرداخته آمریکا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
طرکیه و آذربایجان جعلی ساخته و پرداخته اسرائیل نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
"بنابر اعلام وبگاه المانیتور این پیام بارزانی در روز سوم سپتامبر جاری از طریق نمابر برای کاخ سفید ارسال شده است"...اینهمه بشر در این چند سال پیشرفت کرده آمریکای بدبخت و مفلوک هنوز هم عقب ماندس نسبت به ما و مکاتباتش با نمابر انجام میشه. ای خاک بر سر بایدن. بارزانی نامه اش رو میداد ایران سه سوت با موشک میفرستادش آمریکا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست