بازدید 2887
۴

اردوغان: ترکیه نیازمند قانون اساسی جدید است

رئیس جمهور ترکیه گفت: به رغم آنکه از سال ۱۹۸۷ میلادی ۲۳ بار تغییراتی در قانون اساسی صورت گرفت و سال ۲۰۱۷ میلادی نیز تغییرات مهمی در آن انجام شد، قانون اساسی موجود همچنان قانون اساسی حکومت کودتا است.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 13 September 2023

به گزارش­ ­«تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، از پایگاه اینترنتی ان تی وی ترکیه، رئیس جمهور ترکیه می‌گوید: ترکیه نیازمند قانون اساسی جدید است.

 رجب طیب اردوغان در سالروز کودتای نظامی ۱۲ سپتامبر ۱۹۸۰ میلادی ترکیه، در همایشی در آنکارا گفت: بزرگترین خنجری که حکومت کودتاگران به ترکیه زد قانون اساسی مصوب سال ۱۹۸۲ میلادی بود.

وی افزود: به رغم آنکه از سال ۱۹۸۷ میلادی ۲۳ بار تغییراتی در این قانون اساسی صورت گرفت و سال ۲۰۱۷ میلادی نیز تغییرات مهمی در آن انجام شد، قانون اساسی موجود همچنان قانون اساسی حکومت کودتا است.

رئیس جمهور ترکیه احزاب مخالف را متهم کرد که اقداماتی که ده سال پیش در مجلس ترکیه برای تهیه قانون اساسی جدید آغاز شده بود را بی نتیجه گذاشتند.

وی افزود: به رغم آن ما از تلاش هایمان برای تهیه قانون اساسی جدید، دموکراتیک و ضامن آزادی‌ها صرف نظر نکردیم.

اردوغان گفت: حزب عدالت و توسعه به همراه حزب حرکت ملی گرا پیش نویش قانون اساسی جدیدی را آماده کردند.

وی احزاب مخالف را متهم کرد که بجای تدوین قانون اساسی جدید متون نامفهومی را ارائه کردند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: موضوع قانون اساسی جدید از مهم‌ترین اولویت‌های ما است. ترکیه کشوری با ریشه‌های دو هزار ساله است. ما تجربه ۷۳ سال دموکراسی را در این کشور داریم. این کشور استحقاق آن را دارد که دارای قانون اساسی بهتری باشد.

اردوغان تاکید کرد: نیاز ترکیه به قانون اساسی جدید یک واقعیت است. قانون اساسی جدید ترکیه را به سرزمین افسانه‌ای تبدیل نخواهد کرد، اما دستاورد‌های زیادی برای این کشور خواهد داشت.

وی گفت: با همه فراکسیون‌های مجلس ترکیه گفتگو خواهیم کرد و اگر آن‌ها نیز دیدگاه مثبتی داشته باشند به این راه ادامه خواهیم داد.

اردوغان گفت: همه احزاب سیاسی، سازمان‌های مردم نهاد و اساتید دانشگاه‌ها را به گفتگو و مذاکره برای تهیه بهترین متن پیش نویس قانون اساسی جدید فرا می‌خوانم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
لابد موضوع اصلاح هم ریاست جمهوری مادام العمر آقا رجب خواهد بود. بعد از تجربه موفقیت آمیز ایجاد رژیم پادشاهی تحت نام جمهوری در کشورهایی مثل عراق لیبی سوریه مصر وبرخی جمهوریهای شوروی سابق حالا اردوغان هم هوس کرده این نوع حکومت سلطنتی رو در ترکیه هم برقرارکند.
درجهت منافع و دیکتاتوری خود اره...
یک فروشنده دوره گرد وقتی رئیس شود. ثروت میلیاردی و ....
سوار ترکیه شده و تورم بالا و بدبختی و ....
مادامالعمر می خوای سوار شی.
البته مردم ترکیه هم سواری میدن. سوار شو و حالش رو ببر
دوهزار سال ؟ یعنی ترکیه از زمان میلاد مسیح؟! پس حتما روم و ایران هم تو افسانه ها بودند! ایشون یادش رفته اسم استانبول حتی قسطنطنیه یا کنستانتین پولوس از شهرهای روم باستان بوده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست