بازدید 1798
۱

پهپادهای ترکیه شمال سلیمانیه را بمباران کردند

پهپادهای ارتش ترکیه پیش از ظهر امروز مناطقی در استان سلیمانیه در کردستان عراق را بمباران کردند.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 09 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع خبری در شمال عراق امروز (شنبه) خبر دادند که چند فروند پهپاد ارتش ترکیه روستایی در منطقه «ماوت» در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان را بمباران کردند.

به نوشته وبگاه خبری کردستان ۲۴، «ماوت کامران» فرماندار منطقه «ماوت» در این باره گفت که این حمله در نزدیکی پل سنگی در روستای «باساو» در ساعت ۹:۱۰ صبح رخ داد و موجب آتش‌‌سوزی شده، اما تلفات جانی در پی نداشته است.

به گفته او نیروهای امدادی در حال خاموش کردن آتش هستند. این روستا و روستاهای اطراف در منطقه «ماوت» پیش از این نیز شاهد چنین حملاتی بودند.

ترکیه می‌گوید که استان سلیمانیه و روستاهای آن به محل اختفا و فعالیت اعضای پ.ک.ک تبدیل شده است و سرکردگان این گروهک در مناطق این استان اقدام به عضو‌گیری و آموزش نیروهای خود می‌کنند.

ترکیه در ۲۸ فروردین سال گذشته عملیات موسوم به «پنجه قفل» را در کوههای شمال عراق علیه پ.ک.ک آغاز کرد. این عملیات در دهم دی ۱۴۰۱ نیز به پایان رسید، اما همچنان حملات گاه و بیگاه هوایی و زمینی و عملیات‌های امنیتی ترکیه ادامه دارد.

مناطق «متینا»، «الزاب»، و «افشین» (باسیان شمالی) که در استان‌های دهوک و کرکوک واقع شده است، مناطق عملیاتی «پنجه قفل» محسوب می‌شوند و طی سال‌های گذشته شاهد درگیری شدید ارتش ترکیه با شبه‌نظامیان پ.ک.ک است.

این حملات باعث مختل شدن گسترده زندگی روستایی و کشاورزی اهالی شده است؛ به طوریکه به گفته مقامات اقلیم کردستان، دهها روستا خالی از سکنه شده و صدها هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغات طعمه حریق شده است.

در حمله پهپادی امروز نیز بخش‌های وسیعی از یک گندم‌زار در روستای «باساو» طعمه حریق شد و این در حالی است که کشاورزان خود را برای دروی محصولاتشان آماده می‌کنند.

 

در همین حال، «زکی آق تورک» مسئول روابط عمومی و رسانه وزارت دفاع ترکیه در یک کنفرانس خبری گفت که ۱۱۸۵ عضو پ.ک.ک از ابتدای سال از جمله ۳۹ نفر در هفت روز گذشته در داخل خاک ترکیه، شمال سوریه و عراق کشته شده‌اند.

او تأکید کرد که عملیات‌های نظامی در شمال سوریه و عراق تا «کشته شدن آخرین تروریست» ادامه خواهد یافت.

این مقام وزارت دفاع ترکیه همچنین گفت که از ۲۴ جولای ۲۰۱۵ تاکنون ۳۸۵۲۸ تروریست از جمله از اعضای پ.ک.ک، داعش، و وای.پی.جی به دست ارتش ترکیه کشته شده‌اند.

زکی آق تورک در ادامه گفت که از ابتدای سال ۶۴۲۳ نفر به هنگام ورود غیر قانونی به ترکیه بازداشت شده‌اند که ۴۵۱ تن از آن‌ها عضو گروههای تروریستی بودند. همچنین در سال گذشته نیروهای مرزبانی ترکیه مانع عبور ۱۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر از مرزهای این کشور شده‌اند. این میزان در یک هفته گذشته چهار هزار ۸۸۷ نفر بوده است.

با این حال عملیات‌های هوایی و زمینی ترکیه در داخل خاک عراق که بعصا تا عمق ۲۰۰ کیلومتری این کشور نیز کشیده می‌شود، بدون جلب رضایت عراق و توافق با بغداد پیش می‌رود؛ تا جایی که تاکنون دولت و پارلمان عراق بارها نسبت به این حملات اعتراض کرده‌اند و چندین مرتبه نیز با ارسال نامه به سازمان ملل و شورای امنیت نسبت به این حملات شکایت کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سلیمانیه طرفدار ایران است بخاطر همین تورک ها حمله میکنند. اما اربیل طرفدار تورکیه است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار