بازدید 1577

دیدار امیر قطر با رئیس شورای حاکمیت سودان

امیر قطر در دیدار با رئیس شورای حاکمیت سودان، ضمن اطلاع از آخرین تحولات در این کشور، بر حمایت دوحه از راه‌حل سیاسی برای خروج خارطوم از درگیری‌های نظامی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 08 September 2023

 

به گزارش تابناک، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیت سودان که در یک سفر رسمی وارد دوحه شده بود، شب گذشته (پنج شنبه، ۷سپتامبر) با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت قطر «قنا»، در این جلسه، تحولات مختلف سودان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و البرهان، امیر قطر را در جریان آخرین تحولات وضعیت و چالش‌های پیش روی این کشور قرار داده است.

امیر قطر در این دیدار، بر مواضع دوحه مبنی بر توقف جنگ در سودان، پیگیری گفت‌وگوها درباره راه‌های مسالمت‌آمیز برای غلبه بر اختلافات و آرزوی خود در جهت مشارکت همه نیروهای سیاسی سودانی در مذاکرات گسترده پس از توقف دائمی درگیری‌های نظامی این کشور تاکید کرد.

رئیس شورای حاکمیت سودان هم به نوبه خود از امیر قطر به خاطر تلاش‌های این کشور قطر در حمایت از دولت و مردم سودان به نحوی که در خدمت ثبات و توسعه آن باشد، تشکر و قدردانی کرد.

این سومین سفر خارجی البرهان از آغاز درگیری‌ها در این کشور است؛ سفرهایی که با عزیمت به مصر آغاز شد و سپس هم به سودان جنوبی رسید. هم‌اکنون نیز در قطر حضور دارد و قرار است از چند کشور دیگر حوزه خلیج‌فارس هم دیدار کند.

درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع از ۱۵ آوریل سال جاری آغاز شده و تاکنون چندین بار میان گروه‌های درگیر آتش‌بس اعلام شده اما طرفین به‌صورت مستمر آن را نقض می‌کنند. تلاش‌ کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی برای توقف درگیری‌ها در این کشور آفریقایی همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی