بازدید 1435

چه عواملی باعث تاخیر پروازها می‌شود؟

سخنگوی ایران‌ایر با بیان اینکه برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده است، گفت: تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است.
کد خبر: ۱۱۹۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 07 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حسام قربانعلی با اشاره به اخباری مبنی‌بر تاخیرهای ایران‌ایر در تیرماه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملکرد منتشر شده مربوط به برهه زمانی انجام عملیات بزرگ حج ۱۴۰۲ بوده که بخشی از این تاخیرهای منظور شده در ایام پروازهای بازگشت حج رخ داده است و جزء تاخیرات فرودگاهی غیر برنامه‌ریزی شده است. تاخیراتی که با توجه به عملیات در فرودگاه جده مدینه و سایر شمولی بوده که خارج از دسترسی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: ازسوی دیگر درخصوص متوسط تاخیر بالای ایران‌ایر یادآور می‌شود میزان تاخیر ثبت‌شده حاصل انجام چه تعداد پرواز و هواپیما و مهم تر در چه برهه زمانی صورت گرفته است، اگر شرکتی دارای یک فروند هواپیما باشد و آن را مدیریت کند؛ به‌طور حتم میزان تاخیر کمتر آن مبنی‌بر منضبط بودن آن نیست. اگر قرار است مجموع تاخیر اعلام شود، تاخیر باید بر اساس تعداد پروازهای داخلی و بین‌المللی، تعداد ناوگان و تعداد پروازهای تکلیفی محاسبه شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ازسوی دیگر برای تاخیر یک پرواز ۳۰ عامل شناسایی شده که تعدادی از این عوامل در حیطه شرکت هواپیمایی بوده و بسیاری از آنها خارج از دامنه اختیار آن است. با توجه به اینکه برای انجام یک پرواز هماهنگی‌های بسیار بالایی با نهادهای موازی و همکار خود صورت می‌گیرد، بعضا در بین دسته‌ای از این حجم از هماهنگی‌های غیر دستگاهی ممکن است اخلال یا موضوعات خاص پیش آید که منجر به بروز تاخیر شود که بخشی از این تاخیرات می‌تواند مربوط‌به فرودگاه، بخشی مربوط به هندلینگ و زمینی، عدم امکانات زیرساخت و خیلی از موضوعات این چنینی باشد که در اختیار ایرلاین نیست و به هر حال غیر برنامه‌ریزی محسوب می‌شود.

قربانعلی ادامه داد: همچنین بخشی از این تاخیرات متوجه خود مسافر است، مسافری که دیر به کانتر پذیرش مراجعه می‌کند و به جهت همکاری با مسافر و ایجاد رضایت‌مندی، مسافر در آخرین لحظات پذیرش می‌شود؛ این موضوع گاهی موجب ثبت تاخیر به اسم ایرلاین می‌شود یا اگر مسافر با داشتن کارت پرواز برای سوار شدن مراجعه نکرده است که باید بار این مسافر پیاده شود تا پرواز بتواند راس زمان حرکت کند که این پروسه زمان بر شده و تاخیر را در پی دارد.

وی گفت: ازسوی دیگر ممکن است تاخیرات لحظه ای فنی پیش آید که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای تسعی از خط مشی ایمنی خود همواره اولویت خود را انجام یک پرواز ایمن قرار داده است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: باردیگر یادآور می‌شود هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جهت افزایش رضایتمندی و ارتقای سطح خدمات تلاش می‌کند با رصد لحظه‌ای عملیات پرواز و استفاده حداکثری از هواپیمای پشتیبانی بتواند بهترین خدمات را به هموطنان ارائه کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست