بازدید 1840

پیش نویس قانون اخبار آنلاین کانادا رونمایی شد

کانادا از پیش نویس قوانینی رونمایی کرد که شرکت های بزرگ اینترنتی را وادار می کند به رسانه ها حق الزحمه پرداخت کنند.
کد خبر: ۱۱۹۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 02 September 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، این درحالی است که فیس بوک همچنان به برنامه خود برای مسدودسازی اخبار در این کشور پایبند است.

کانادا اعلام کرد پیش نویس قانون اخبار آنلاین نگرانی‌های آلفابت و متا (شرکت‌های مادر گوگل و فیس بوک) را مبنی بر آنکه ممکن است با مسئولیتی نامحدود مواجه شوند را برطرف می‌کند.

ریچل کوران رییس سیاستگذاری عمومی متا در کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرایند رگولاتوری نمی‌تواند طرح پر چالش قانون اخبار آنلاین را اصلاح کند. قوانین پیشنهادی نیز روی تصمیم‌های تجاری ما برای پایان دادن به دسترسی به اخبار در کانادا تاثیری نمی‌گذارند.

قانون اخبار آنلاین کانادا بخشی از روند جهانی است که شرکت‌های بزرگ اینترنتی را وادار به پرداخت هزینه در ازای انتشار اخبار می‌کند. این قانون در ماه ژوئن تصویب شد و پیش بینی می‌شود پس از نهایی شدن در دسامبر ۲۰۲۳ میلادی اجرایی شود.

قانون مذکور زمانی پیشنهاد شد که رسانه‌های کانادا خواستار قوانین سختگیرانه تر بر شرکت‌های فناوری شدند تا نتوانند در بازار تبلیغات آنلاین با آنها رقابت کنند.

هر دو شرکت گوگل و فیس بوک اعلام کردند این قانون برای کسب و کارهایشان قابل اجرا نیست و متا نیز ماه گذشته اشتراک گذاری اخبار در پلتفرم‌های خود در کانادا را پایان داد.

از سوی دیگر سخنگوی گوگل اعلام کرد شرکت مشغول بررسی قوانین پیشنهادی است تا مشخص شود چالش‌های جدی و ساختاری در آن برطرف شده است یا خیر.

براساس پیش نویس قانون اخبار آنلاین شرکت‌ها باید به طور داوطلبانه با ناشران اخبار مذاکره کنند و بخشی از درآمد جهانی خود را با توجه به مجموعه‌ای از محاسبات به آنها اختصاص دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست