بازدید 2077

اعلام حمایت وزیر دفاع جدید انگلیس از اوکراین

وزیر دفاع جدید انگلیس که هنوز یک روز هم از انتصاب وی نگذشته گفته است که لندن همچنان به حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۹۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ 31 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «گرانت شاپس» که امروز (پنجشنبه) پس از استعفای «بن والاس» به حکم «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا بعنوان وزیر دفاع منصوب شد، در پیامی توییتری بر ادامه حمایت لندن از کی‌یف در نبرد با مسکو تأکید کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «در حالیکه قرار است در وزارت دفاع کار کنم، برای همکاری با زنان و مردان نیروی مسلح کشورمان که از امنیت این کشور دفاع می‌کنند، مشتاق هستم».

شاپس در خصوص حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه گفت: «و به حمایت از اوکراین در نبرد با حمله وحشیانه (ولادیمیر) پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) ادامه می‌دهم».

دفتر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که پس از استعفای رسمی «بن والاس»، «گرانت شاپس» وزیر کشور پیشین بریتانیا بعنوان وزیر دفاع جدید بریتانیا منصوب شد.

این پنجمین پست کابینه‌ای است که شاپس در سال جاری میلادی برعهده می‌گیرد و پیش از آن بعنوان وزیر امور حمل و نقل بریتانیا در دوران نخست‌وزیری بوریس جانسون، وزیر کشور در دولت لیز تراس و وزیر امور تجاری و وزیر انرژی فعلی فعالیت داشته است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در بیش از یک سال و نیم پیش، انگلیس از جمله کشورهایی بوده است که با اعمال فشار به روسیه و ارسال انواع تسلیحات به اوکراین، به آتش‌ ناآرامی‌های این جنگ کمک کرده است.

در تیرماه، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، بالغ بر ۱۸ هزار سرباز اوکراینی در برنامه آموزش نظامی چندملیتی تحت رهبری بریتانیا تحت عنوان عملیات «اینترفلکس» شرکت کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار