بازدید 3501
۳

آموزش زبان فارسی نیازمند حمایت مجلس و دولت است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج زبان فارسی در سایه تعاملات فراسازمانی گفت: در انتقال این زبان به کشورهای مختلف جهان اگر نیاز است که مدارس آموزش زبان فارسی در منطقه افزایش یابند، بایست همه پای کار بیایند و حمایت کنند.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶ 29 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، احمدحسین فلاحی؛ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت گسترش زبان فارسی در منطقه و جهان اظهار کرد: زمانی که ما زبان فارسی را در کشورهای منطقه مانند هند و چین آموزش می‌دهیم، این اقدام علاوه بر بحث گفت‌وگوی تمدنی، در عرصه‌های دیپلماسی و اقتصادی هم کاربرد دارد.

وی ادامه داد: یکی از الزامات و ضمائم یادگیری هر زبان، آشنایی با ویژگی‌های مختلف مردمانی است که در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… با آن زبان تکلم می‌کنند. ما در بیش از ۵۰ کشور جهان زبان فارسی را آموزش می‌دهیم و زمانی که خارجی‌ها در راستای گذران دوره‌های دانش‌افزایی و کارگاه‌های علمی با هدف آموزش زبان فارسی در ایران حضور پیدا می‌کنند، در کنار یادگیری مهرات‌ها و تعلیم بی‌واسطه این زبان با ویژگی‌های تمدنی و رفتاری ما نیز آشنا شده و در ادامه همانند یک سفیر این ویژگی‌ها را به سایرین انتقال می‌دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر بخواهیم در معرفی تمدن هفت هزار ساله و آشنایی درست مردم جهان با فرهنگ ایران زمین موفق باشیم، اگر تلاش داریم متقابلاً در بازارهای بین‌المللی موفق‌تر بوده و حضور چشمگیری داشته باشم یکی از مهم‌ترین راه‌های آن، انتقال زبان فارسی به خارج از قلمرو ملی است.

فلاحی، با اشاره به اقدامات سایر کشورها ازجمله ترکیه در زمینه گسترش زبان خود در منطقه گفت: ایران به جهت سرمایه‌ها و ظرفیت‌های متعدد خود می‌توان گفت شرایط بهتر و امکانات بیشتری نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه در توسعه مناسبات فرهنگی و علمی دارد. این موضوع که فرهنگ ما با بسیاری از کشورهای همسایه و ملت‌های جهان مشترک است، ظرفیت گرانسنگی است که نباید از بهره‌مندی صحیح و کامل آن غافل بود. به عنوان مثال زمانی که سریالی را هنرمندان ما می‌سازند در کنار ایرانیان، عراقی‌ها نیز در دایره مخاطبان گسترده آن قرار می‌گیرند. بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی ما در افغانستان، تاجیکستان و قسمت‌هایی از پاکستان همسنگ مخاطبان وطنی، علاقه‌مندان فراوانی دارند. لذا تولید محتوی در زمینه فیلم و سریالی می‌تواند بسیار مهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما بنیاد سعدی متولی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان است که انصافاً هم در ایفای رسالت سنگین خود خوب عمل کرده است. این مجموعه بخشی از دیپلماسی فرهنگی را پیش می‌برد و از همین رو باید از آن در مجلس و دولت حمایت شود. در این میان نقش وزارت امور خارجه در حمایت از بنیاد بسیار مهم است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در راستای توسعه و نشر زبان مادری به خارج از مرزهای سرزمینی اگر نیاز باشد که مدارس آموزش زبان فارسی را در منطقه افزایش دهیم بنا به آثار مطلوب و نتایج خیر آن باید همه نهادهای متولی امر و مجموعه‌های ذیربط پای کار بیایند و از مسئله ترویج زبان فارسی در عرصه جهانی حمایت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
فقط انگلیسی
دنبال مغازه نباشید!!
اگر صادق هستید ادبیات فارسی را به کنکور برگردانید!!!!!
فوق لیسانس زبان شناسی عمومی از دانشگاه تهران جنوب هستم. قسم می خورم به علت تبعیض و بی عدالتی زبانی ، هر چه از دستم بر می آید در تخریب لهجه فارسی انجام می دهم.منتظر باشید که ما هم منتظریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست