بازدید 4867

مذاکرات شولتس با پوتین افشا شد

یک نشریه آلمانی جزئیاتی از یک گفتگوی تلفنی اولاف شولتس در اوایل آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین با ولادیمیر پوتین منتشر کرد که بر اساس آن، رئیس جمهور روسیه با مذاکراتی با شرکت همتایان فرانسوی و آلمانی بر سر اوکراین بدون حضور ولودیمیر زلنسکی موافقت کرده بود.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹ 29 August 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: بر اساس گزارش نشریه آلمانی بیلد، استفان لامبی، خبرنگار شناخته‌شده آلمانی، به متن گفتگویی بین اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با موضوع مذاکرات هر دو رهبر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دسترسی پیدا کرد.

استفان لامبی که علاوه بر روزنامه‌نگاری فیلمساز نیز هست در کتاب جدیدی با نام "شرایط اضطراری: حاکمیت در زمان جنگ" جزئیات متن گفتگوی تلفنی ماکرون و شولتس درباره گفتگوهای جداگانه خودشان با پوتین را ارائه کرد.

به نوشته این خبرنگار آلمانی، پوتین در اوایل عملیات ارتش کشورش در اوکراین با مذاکرات بر سر جنگ اوکراین با رهبران آلمان و فرانسه موافقت کرد، اما شرط گذاشت که رئیس‌جمهور اوکراین در این مذاکرات نباید شرکت کند.

گرچه او تاریخ دقیقی برای این گفتگو ذکر نکرد، اما پوتین در چهارم مارس ۲۰۲۲، حدود یک هفته پس از اعلام عملیات ویژه ارتش کشورش در اوکراین، با هر دو رهبر گفتگوی تلفنی داشت و طبق گزارش‌ها، با مذاکرات سه‌جانبه با حضور آنها موافقت کرد.

طبق متن این کتاب، شولتس به ماکرون ادعا کرد، پوتین به او "هیچ چیز جدیدی" نگفته است و موضع روسیه در مورد اوکراین و اهداف عملیات نظامی در اوکراین، از جمله غیرنظامی‌سازی و نازی‌زدایی اوکراین را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، شولتس در این گفتگوی خود با ماکرون فاش کرد که وضعیت در اوکراین "قرار نیست بهتر شود."

طبق این گفتگو شولتس به مکرون گفت: "مساله‌ای فراتر از مذاکرات من را نگران می‌کند: او (پوتین)‌ اصلا درباره تحریم‌ها شکایت نمی‌کند. خبر ندارم که آیا او در گفتگویش با تو به این تحریم‌ها اصلا اشاره کرد یا خیر. اما خطاب به من اصلا به آنها اشاره‌ای نکرد."

به گزارش نشریه بیلد، ماکرون در پاسخ به شولتس گفت: "پوتین با من هم از آنها صحبت نکرد."

صدراعظم آلمان ادعا کرد، پوتین در این گفتگوی تلفنی بار دیگر دیدگاهش درباره اوکراین را به او تحمیل کرده است.

شولتس به مکرون گفت: "او (پوتین) تمامی ایده‌ها درباره چگونگی رسیدن به سازش را مطرح ساخت. او از غیرنظامی کردن اوکراین و نازی‌زدایی از این کشور صحبت کرد."

شولتس ادعا کرد: پوتین بعد از این صحبت "از من خواست که کریمه را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت بشناسم و همچنین استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را نیز به رسمیت بشناسم. من از پوتین خواستار نشستی با شرکت شما (مکرون)، ‌زلنسکی، خود او (پوتین) و خودم شدم. او کاملا این حرف من را رد نکرد اما دو شرط گذاشت. اول اینکه نباید این نشست دلیلی برای آتش‌بس باشد و دوم این که ما سه نفر به جز زلنسکی در این نشست شرکت کنیم."

صدراعظم آلمان همچنین پوتین را به داشتن تئوری‌های توطئه متهم کرده و گفت: "او (پوتین) سپس گفت که هیات اوکراینی به لهستان سفر کرده چون می‌خواست با رئیس جمهور آمریکا برای دریافت دستور العمل‌هایش گفتگو کند."

مکرون در پاسخ به او گفت: "این گفتگوی تو خیلی شبیه به گفتگویی است که خود من با پوتین در روز گذشته داشتم."

شولتس در ماه مه اعلام کرده بود، قصد دارد مجددا یک روز با پوتین گفتگویی را داشته باشد اما تاریخ دقیقی برای برگزاری این گفتگو مطرح نکرد. کرملین ماه فوریه به این موضوع اشاره کرد که مکرون و شولتس مدت زیادی است که با پوتین تماس نداشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست