بازدید 2850

علت آلودگی نفتی بندر گناوه اعلام شد

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها علت آلودگی نفتی بندر گناوه را اعلام کرد و گفت: لکه نفتی محصور شده و بیش از ۷ تا ۸ روز زمان نمی‌برد تا آلودگی به حداقل ممکن برسد.
کد خبر: ۱۱۹۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲ 29 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مجتبی ذوالجودی سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها درباره آلودگی در بندر گناوه اظهار داشت: خط انتقال نفت از گناوه به خارک به دلیل فرسودگی که داشته و ما هم از قبل آن را پیش بینی می‌کردیم و به مراجع مربوطه اعلام کرده بودیم دچار نشت شده و لکه بزرگی هم ایجاد کرده است.

وی افزود: شرکت نفت و سازمان دریانوردی وارد عمل شده چون آنها تجهیزات و امکانات لازم را دارند و عملیات مهار آغاز و این لکه محصور شده که توسعه نیابد و با مکش تجهیزات آلودگی را به حداقل می‌رسانند.

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها با بیان اینکه اکنون این لکه محصور شده و بیش از ۷ تا ۸ روز زمان نمی‌برد تا آلودگی به حداقل ممکن برسد، گفت: سیستم انتقال نفتی در کشور فرسودگی زیاد دارد و دولت با امکانات داخل اقداماتی کرده و قرارگاه خاتم الانبیا هم وارد عمل شده شده است.

ذوالجودی بیان داشت: در خواست کرده ایم که از امکانات مراکز منطقه‌ای و کمک‌های بین المللی استفاده شود. خطوط انتقال نفت لازم است به ویژه در برخی مناطق نوسازی شود این وضعیت به ویژه در خط انتقال نفتی ابوذر به خارک بدتر بود و از طریق توان ملی اکنون مشکل رفع و در حال زدن خط جدیدی در این مسیر هستند؛ البته برای همه تأسیسات نیاز داریم این اتفاق بیافتد.

امیدواریم با رایزنی اقدامات با سرعت جهت رفع این فرسودگی خطوط انتقال نفت صورت گیرد البته آقای سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست با وزیر نفت در این موارد صحبت کردند و خودم هم که مدتی پیش برای برنامه‌ها به کویت سفر کرده بودم این موضوعات را مطرح کردیم تا از ظرفیت‌های علمی و همکاری‌های بین المللی بهره مند شویم و با ظرفیت منطقه‌ای سرعت کارها را بالا ببریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست