بازدید 2352
۱

۲ هزار شی تاریخی در یک موزه لندن ناپدید شد

- رئیس هیئت امنای این موزه، روز شنبه گفت که تعداد آثار ناپدید شده از موزه بریتانیا ۲۰۰۰ مورد تخمین زده می‌شود و اذعان داشت که این مجموعه کاتالوگ کاملی هم از اشیای سرقت شده ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 26 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از فرانس ۲۴؛ هارتویگ فیشر، مدیر موزه، روز جمعه استعفا داد و اذعان کرد که موسسه آنطور که باید در مورد هشدار‌هایی که درباره مفقود شدن اشیاء داده شده است، عمل نکرده است و اذعان کرد: قطعات گم شده «اقلام کوچک جواهرات و تکه‌های طلا بودند که در معرض دید عموم قرار نداشتند».

موزه مرکزی لندن هفته گذشته اعلام کرد که یکی از کارکنان خود را اخراج کرده و پس از اینکه آثار باستانی «مفقود، دزدیده یا آسیب دیده بودند» به پلیس اطلاع داده است. هنوز دقیقاً مشخص نیست چه تعداد از آیتم‌ها به سرقت رفته‌اند.

این موزه که یکی از بزرگترین جاذبه‌های توریستی پایتخت بریتانیا است، بیشتر به خاطر مجموعه‌هایی از جمله سنگ روزتا و مرمر‌های پارتنون شهرت دارد. موزه گفته درحال همکاری با دلالان و مجموعه‌داران اشیای قدیمی برای بازگرداندن آن‌ها به موزه است.

مدیریت موزه دزدی اشیای تاریخی را به کارکنان این موزه نسبت داده است، اما تحقیقات در این مورد ادامه دارد. با این حال هنوز کسی بازداشت نشده، اما از یک نفر بازجویی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
دزد که به دزد بزنه شاه دزد است بریتانیای کبیر و بی هویت سارق میلیون ها اثر تاریخی و باارزش مردم جهان است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست