بازدید 2164

افزایش سرعت باد در مناطق دریایی استان هرمزگان

رییس اداره هواشناسی قشم اعلام کرد: بر پایه نقشه ها و مدل های هواشناسی، امروز (جمعه) افزایش سرعت باد جنوب شرقی در مناطق دریایی استان هرمزگان به ویژه تنگه هرمز و دریای عمان و رشد ابر همراه با رگبار پراکنده باران در ارتفاعات این استان پیش بینی می شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 25 August 2023

به گزارش «تابناک»، محمد کاملی دیرستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری سرعت باد در نقاطی از تنگه هرمز و دریای عمان نزدیک به ۳۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در محدوده ۱۲۰ سانتی متر خواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی برای رفت و آمد ایمن احتیاط های لازم را در نظر داشته باشند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: از فردا (شنبه چهارم شهریور) با تغییر جهت سرعت باد به جنوب شرقی، دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش سرعت این باد متلاطم پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب با توجه به رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی گفت: از روز شنبه چهارم شهریور ماه شرایط بارش های همرفتی در ارتفاعات استان هرمزگان تقویت خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: با توجه به تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، وقوع گردوغبار و کاهش کیفیت هوا در پاره ای از نقاط شرقی و مرکزی استان هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود و فردا (شنبه) نیز در مناطق شرقی استان افزایش بادهای گرم و خشک همراه با گردوخاک محتمل خواهد بود.

وی بیان کرد: از لحاظ دمایی برای امروز (جمعه) ماندگاری هوای گرم در استان هرمزگان پیش بینی می شود.

کاملی دیرستانی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۹۲ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۵ درصد اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست