بازدید 2441
۱

کوبا: بانک بریکس جایگزین موسسات مالی مدرن شود

میگل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا پنجشنبه گفت که «بانک جدید توسعه» بریکس باید جایگزینی برای موسسات مالی مدرنی شود که در پی «کسب منابع کشورهای جنوب» هستند.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 25 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، دیاز کانل در سخنانی در نشست سران بریکس در آفریقای جنوبی اظهار کرد: بانک جدید توسعه که توسط بریکس ایجاد شده است می‌تواند و باید جایگزین نهادهای مالی مدرنی شود که حدود یک قرن از نسخه‌های کهنه برای غارت منابع کشورهای جنوب استفاده کرده‌اند.

برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در ماه مارس ۲۰۱۳ توافق کردند تا بانک توسعه را پایه‌گذاری کنند و یک سال بعد توافقنامه‌ای در این زمینه امضا کردند.

این بانک در ژوئیه ۲۰۱۵ بطور عملی ایجاد شد و هدف اصلی آن تامین مالی پروژه‌های توسعه پایدار و زیرساخت‌های در کشورهای عضو بریکس است.

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت اقتصادی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه‌گرایی آمریکا در اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی شکل گرفت.

سابقه شکل‌گیری این گروه به سال ۲۰۰۱ باز می‌گردد و نهایتاً «گروه بریک» در ۱۶ ژوئن ۲۰۰۹ به‌طور رسمی تأسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ نام آن پس از پیوستن این کشور از «بریک» به «بریکس» تغییر یافت.

بزرگ‌ترین گردهمایی سران کشورهای جهان غیرغربی در چارچوب «بریکس» از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ آغاز شده و تا دوم شهریورماه در منطقه مالی «سندتون» ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی ادامه داشت.

سران گروه بریکس در نشست خود در آفریقای جنوبی با عضویت ایران و پنج کشور دیگر شامل عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کشورداری به سبک کاسترو چیزی جزفلاکت و عقب ماندگی ندارد.این نظرات فرسوده گره گشانیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست