بازدید 4502
۵

ماجرای فروش خانه با دلار در تهران چیست؟

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره ماجرای فروش دلاری مسکن توضیح داد.
کد خبر: ۱۱۸۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 20 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، داود بیگی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر گزارش‌هایی از ماجرای فروش دلاری مسکن در برخی از مناطق تهران شنیده می‌شود. آیا این موضوع در حال رخ دادن است و این‌که دلار به عنوان پول نقل و انتقال برای مسکن تبدیل شده است؟ افزود: ما اصلا بحثی به عنوان خرید دلاری و قیمت‌های دلاری نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در قراردادهایی که به مشاوران املاک داده شده، فقط وجه رایج کشور که ریال است را می‌توان ثبت کرد. پس امکان این‌که ما در قراردادها بخواهیم وجهی خارج از ریال ثبت کنیم، وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: اما به دلیل نوساناتی که اخیرا در موضوع دلار شاهد بودیم، یک عده از کارشناسان، قیمت دلاری برای مسکن تعیین کردند. یعنی گفتند در فلان سال، قیمت یک مترمربع در یک منطقه برای مثال ۱۰۰ دلار بوده است. حالا ۱۰۰ دلار آن زمان چقدر بوده و امروز چقدر شده است.

بیگی‌نژاد متذکر شد: در این شرایط، متاسفانه به اشتباه این برداشت می‌شود و فکر می‌کنند مشاور املاک می‌تواند ثبت دلاری داشته باشد؛ در صورتی که اصلا قراردادهایی که در سامانه کدرهگیری ثبت می‌شود، فقط وجه رایج کشور که همان ریال است را می‌توان ثبت کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
اتفاقا بسیار طرح خوبی است ! ارزش پول حفظ میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
ارزش پول صاحب ملاک و بنگاه بله، اما مستاجر نابود می شود! مگر اینکه بگویید بدرک به ما ربطی ندارد و یا اینکه مستاجر فرنگی داشته باشید تا ارزش پول تان حفظ شود! فقط وقتی یک عده ای از مردم نابود شدند و از هستی ساقط، چطوری و با چه امنیتی می خواهید در این کشور زندگی کنید و از پول خود بهره ببرید؟
شما کار دیگه ایی بجز اینکه تو کار مردم سرک بکشید ندارید آخه . طرف دلش میخواد خانه خودش را به دلار بفروشد و طرف مقابل هم میخواهد به دلار بخرد، به شما چه ارتباطی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
فقط یک مشکل کوچولو وجود دارد و آن این است که ملاک تان در ایران است و باید با واحد پولی همین کشور معامله شود
دلار وجه رايج ايران شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی