بازدید 4411

واکنش کاخ سفید به خبر پناهندگی نظامی آمریکایی

مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که واشنگتن اهمیت چندانی به ادعای کره شمالی درباره درخواست پناهندگی نظامی آمریکایی در این کشور نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 17 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، ادعای دولت کره شمالی مبنی بر درخواست «تراویس کینگ» نظامی آمریکایی برای پناهنده شدن در این کشور، با واکنش کاخ سفید همراه شد.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که آمریکا به ادعاهای کره شمالی توجه و اهمیت چندانی نشان نمی‌دهد.

روز چهارشنبه بود که رسانه دولتی کره شمالی به نقل از مقام‌های پیونگ‌یانگ گزارش داد، نظامی آمریکایی که مدتی پیش با عبور غیرقانونی از مرز به این کشور گریخته بود، قصد دارد به دلیل نژادپرستی و سوءرفتار با او، به این کشور پناهنده شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کربی در پاسخ به سوالی درباره این گزارش توضیح داد: «ما تمایلی نداریم که اهمیت زیادی به اظهارات پیونگ‌یانگ بدهیم. من گمان نمی‌کنم در مورد بیانیه‌ای که از آنجا منتشر می‌شود، حتی چندان فکر هم کنیم».

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که کینگ برای فرار از مجازات به دلیل جرمی حین خدمت در کره جنوبی مرتکب شده، عامدانه از مرز کره شمالی عبور کرده ولی تاکنون از طبقه بندی او به عنوان اسیر جنگی در پیونگ‌یانگ خودداری کرده‌اند.

در ماه آگوست، «مایرون گیتس» دایی کینگ در مصاحبه‌ای با شبکه «ای‌بی‌سی» گفته بود که خواهرزاده‌اش حین خدمت نظامی، مورد اقدامات نژادپرستانه قرار گرفته و پس از گذراندن مدتی در زندان کره جنوبی، دیگر آن شخص سابق نبود.

پیش از این، ارتش آمریکا گفته بود که کینگ که در سال ۲۰۲۱ به خدمت نظامی پیوسته و به دلایل انضباطی، با تنبیه مواجه شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست