بازدید 2954

«راب مالی» به دانشگاه پرینستون می‌رود

راب مالی با ابراز خرسندی از پیوستن خود به این دانشگاه اظهار داشت: در حالی که از کار خود در وزارت امور خارجه در مرخصی هستم، از فرصتی که برای کار با نسل بعدی کارمندان دولتی در دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه پرینستون به دست آوردم بسیار سپاسگزارم.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 16 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دانشگاه پرینستون اعلام کرد که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برای تدریس به دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل این دانشگاه خواهد پیوست.

دانشگاه پرینستون آمریکا اعلام کرد، راب مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که هم‌اکنون در مرخصی اجباری به سر می‌برد از پاییز امسال به‌عنوان استاد دانشگاه مهمان و مدرس مدعو در این دانشگاه به تدریس خواهد پرداخت.

بنا بر گزارش وب سایت رسمی دانشگاه پرینستون، راب مالی با ابراز خرسندی از پیوستن خود به این دانشگاه اظهار داشت: در حالی که از کار خود در وزارت امور خارجه در مرخصی هستم، از فرصتی که برای کار با نسل بعدی کارمندان دولتی در دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه پرینستون به دست آوردم بسیار سپاسگزارم. من مشتاقانه منتظر حضورم در پرینستون و بازگشت به خدمات دولتی در زمان مناسب هستم.

دانشگاه پرینستون همچنین خاطر نشان کرد که او قرار است در مقطع کارشناسی ارشد در رشته سیاست خارجی تدریس کند.

راب مالی پیش از این در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور، مشاور ارشد رئیس جمهور برای مبارزه با داعش، هماهنگ کننده کاخ سفید برای منطقه غرب آسیا، شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس و مدیر ارشد منطقه خلیج فارس و ... خدمت کرد. وی در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون نیز در دولت مشغول به کار بود.

مالی همچنین رئیس گروه بین‌الملل بحران بوده است که در آن زمان بخش غرب آسیا و شمال آفریقا را در این اندیشکده مستقر در بروکسل، پایتخت بلژیک تاسیس کرد.

او که یک دیپلمات کهنه کار به شمار می‌آید در چندین دولت دموکرات خدمت کرده است و در دولت بایدن روی بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران کار می‌کرد. او در بهار امسال در بحبوحه تحقیقات در مورد اینکه آیا باید به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته باشد، یا نه به مرخصی اجباری فرستاده شد. اما دولت در اواخر ماه ژوئن زمانی که اخبار مربوط به تحقیقات FBI (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) درباره او و لغو مجوز امنیتی‌اش علنی شد، آن را به مرخصی تمام وقت و بدون حقوق تبدیل کرد.

پس از آن، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه به شدت دولت را هدف انتقاد قرار دادند که هم به مالی اجازه داده پس از تعلیق مجوز امنیتی‌اش به دلیل این تحقیقات همچنان به کار در وزارت امور خارجه ادامه دهد و هم اینکه آن‌ها را برای مدت‌ها در بی‌اطلاعی نگه داشته است.

وزارت امور خارجه آمریکا به‌طور علنی درباره آنچه که باعث جدایی راب مالی از شغلش شده، اعترافی نکرده و مالی نیز انجام هر گونه تخلف را رد کرده است، اما برخی اعضای کنگره آمریکا نسبت به درستی عملکرد او تردید دارند و حتی این احتمال را مطرح می‌کنند که ممکن است او در زمان دسترسی به اسناد طبقه‌بندی شده این اطلاعات را در اختیار کشور‌های خارجی، از جمله ایران و روسیه قرار داده باشد.

راب مالی پس از انتشار این اخبار در ۲۹ ژوئن در یک پیام مکتوب به پولیتیکو گفت که به او اطلاع داده شده که مجوز امنیتی‌اش در دست بررسی است، اما شخصاً هیچ اطلاعات بیشتری در اختیار او قرار نگرفته است.

این نماینده در آن زمان نوشت: انتظار دارم که تحقیقات به نحو مطلوب و به زودی حل شود. در ضمن من در مرخصی هستم.

مالی که یکی از معماران توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما محسوب می‌شد پس از روی کار آمدن جو بایدن در کاخ سفید به عنوان نماینده ویژه دولت در امور ایران منصوب شد و برای بازگرداندن این توافق که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه از آن خارج شد، تلاش‌هایی انجام داد، اما پس از نزدیک به دو سال دیپلماسی، این مذاکرات سال گذشته شکست خورد و تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست