بازدید 5630

بن‌سلمان شهر خطی می‌سازد!

همان طور که از اسم این شهر هم مشخص است، عربستان برنامه دارد که تا پایان سال 2030 میلادی، در استان تبوک شهری به طول حدودا صد و هفتاد کیلومتر در راستای دریای سرخ در یک خط مستقیم شهری هوشمند و بر پایه هوش مصنوعی بسازد.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ 14 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، «لاین» ، شهر خطی هوشمند پیشنهادی در عربستان سعودی است که به گونه‌ای طراحی شده‌است که خودرو، خیابان یا انتشار کربن نداشته باشد. این شهر بر پایه هوش مصنوعی بهینه، کاملا متکی به انرژی های تجدید پذیر و مدنیزه خواهد بود. گفته می شود این شهر دارای فضای سبز بسیاری بوده و رفاه و سلامت مردم اولویت اول این شهر خواهد بود.

بن‌سلمان شهر خطی می‌سازد!

این شهر به طول ۱۷۰ کیلومتر بخشی از پروژه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است که به ادعای عربستان سعودی ۳۸۰۰۰۰ شغل ایجاد می‌کند و ۴۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه می‌کند. شهر «لاین» اولین توسعه در نئوم شهری با بودجه ۵۰۰ میلیارد دلاری خواهد بود.در برنامه‌های این شهر جمعیتی بالغ بر ۹ میلیون نفر پیش‌بینی شده‌است.

بن‌سلمان شهر خطی می‌سازد!

از اکتبر ۲۰۲۲، کار حفاری در طول کل پروژه آغاز شد. شرکت‌های پیشرفته مهندسی در سطح جهانی، پروژه «لاین» را اجرا خواهند کرد که تحولی جهانی است که دنیا تاکنون شاهد آن نبوده‌است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
دلسوز کشورشه و جلوش سنگ نمی اندازن
پاسخ ها
طرفدار یمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
کاش دلسوز یمن بود
رفاه و سلامت مردم اولویت اول این شهر است
چه جمله معناداری هستش خدایا
پاسخ ها
طرفدار یمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
کاش سلامت یمنی ها هم براش اهمیت داشت
ما هم 6 میلیارد دلار (به جای 7 میلیارد دلار) از پولمون رو بهمون اجازه دادن تا دون مرغ بخریم وارد کشور کنیم. این همه اقتدار باعث غرور هر ایرانی میشه
ببینید چه کشور بدبختیه داره از فقر و بیچارگی از بین می ره مردمش همه در صف مرغ و گوشت اسیرند. چه مردم فقیری داره این کشور عربستان. همه اینها بخاطر این است که با آمریکا رابطه داره. خدایا بخاطر این مسئولین دلسوز از تو شاکریم وبه خود می بالیم.
افق توسعه و پیشرفتی که محمد بن سلمان(مد الضله العالی) در برنامه چشم انداز برای عربستان ترسیم کرد بسیار مدرن تر و دستیافتنی تر از نوع اغراق آمیزی بود که سال ۸۲ در ایران با کلی سر و صدا و بلوف به دستگاها ابلاغ شد و براش سکه طلا هم ضرب کردند
پاسخ ها
طرفدار یمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
مرگ بر بن سلمان عامل کشته شدن مردم یمن
ما هنوز درگیر واردات ماشین دست دوم هستیم. کشوری با منابع عظیم نفت گاز معادن تنوع اقلیمی و ..... الله اکبر
خخخخخخخ
ولک هنوز تو آبادان و خرمشهر یک‌جاده درست درمان و آسفالته نداریم
خدایا راحنمون کن
ای خدا عرب هم نشدیم
ما هم یک بنر مرگ بر این مرگ بر ان جدید نصب می کنیم !!!!
ما هم دنبال تخم مرغ دانه ای 4500 تومانی هستیم
تو ایرانم پل عابر پیاده رو بخاطر حجاب پلمب میکنند
ما دنبال مرغ و تخم مرغ هستیم
دمت گرم
لطفا اگر به عربستان رفتید اگر به شما اجازه دادند کمی از خیابانهای اصلی دور شوید و دخل کوجه بروید و کوچه های خاکی در شهرهای مکه و مدینه و جدده با ساکنان فقیر را هم تماشا کنید. انجا هم اسمان رنگ همینجاست عده ای تا خرخره می خورند و عده بیشتری فقیر هستند.
پاسخ ها
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
گویا شما رفتید و بیچارگی مردم عربستان را از نزدیک لمس کردید؟ اما آنجایی را که شما رفتید وبه اسم عربستان جا زده اند ؟ سیستان و بلوچستان خودمان بوده اخوی اشتباه به عرضتان رسانده اند.
کاش ما هم با بحرین از ایران جدا شده بودیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست