بازدید 2945

۱۱۲۰ نفر در سیستان و بلوچستان راهی بیمارستان شدند

در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان تمام ادارات سیستان تعطیل و یک‌هزار و ۱۲۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها مراجعه کردند.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 14 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: در پی افزایشی غلظت ذرات گرد و غبار ادارات منطقه سیستان برای دومین روز متوالی امروز دوشنبه تعطیل شد.
 
 مجید محبی بیان کرد: به دنبال افزایش غلظت ذرات گردوغبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به‌سلامت ساکنان منطقه، تمامی ادارات منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون تعطیل شدند.
 
وی افزود: این تعطیلی شامل دستگاه‌های امدادی، درمانی، خدمات‌رسان و شعب مرکزی بانک‌ها نیست.
 
به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز سرعت وزش باد در ایستگاه فرودگاهی زابل به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به ۶۰۰ متر کاهش داد.
 
محسن حیدری افزود: دید افقی در ایستگاه هواشناسی زهک به ۷۰۰ متر رسید و باعث نفوذ گردوخاک گسترده حاصل از این توفان باعث شد دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲ هزار متر و در ایستگاه هواشناسی سراوان به کمتر از ۶ هزار کاهش دهد.
 
وی به شهروندان توصیه کرد تا به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبارآلود شدن هوا توجه کرده و از تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبارآلود شدن هوا خودداری کنند.
توفان ۱۱۲۰ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع توفان و ریزگرد در منطقه سیستان یک‌هزار و ۱۲۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
 
مجید محبی روز دوشنبه در گفت‌وگو ایرنا اظهارکرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۱۹ مرداد تاکنون در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز یک‌هزار و ۱۲۰ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۷۴ نفر اکنون بستری هستند.
 
وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.
 
این مسوول ادامه داد: به دنبال افزایش غلظت ذرات گردوغبار و تصمیمات اتخاذ شده در راستای جلوگیری از آسیب به‌ سلامت ساکنان منطقه، تمامی ادارات منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون تعطیل شدند.
 
وی بیان کرد: این تعطیلی شامل دستگاه‌های امدادی، درمانی، خدمات‌رسان و شعب مرکزی بانک‌ها نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست