بازدید 3859

رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در ۶ استان

سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و احتمال آبگرفتگی معابر در ۶ استان و همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۷ استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ 11 August 2023

به گزارش تابناک، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک از جمعه تا شنبه ( ۲۰ تا ۲۱ مرداد) خبر داد.

ابن شرایط جوی روز جمعه در هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس، بوشهر، جنوب خوزستان، جنوب غرب سیستان و بلوچستان و روز شنبه درشمال و شرق هرمزگان و جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود. 

در اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه هشدار از تداوم گرادیان فشاری، وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک از جمعه تا یکشنبه ( ۲۰ تا ۲۲ مرداد) خبر داد. 

این شرایط جوی روز جمعه در جنوب و شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شنبه در جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان و یکشنبه در جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، فارس، شمال شرق و غرب کرمان، غرب یزد و جنوب خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره جوی در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال توفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی احتیاط و اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست